Prøvemester " speedbådskørekort "
Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 05-02-02 12:17

Hej
Er der nogle der ved hvor og hvordan man tager Speedbådskørekort,
nemmest og på en billig måde. Speedbådsskolen koster dkr. 2200,00.
Jeg bor i Næstved, men arbejder i Cph.

Jeg har selv båd og har sejlet nogle år.

Mikael Block

Fra : Hanne og Hans

Dato : 05-02-02 13:17

Sejlklubben "Lynetten" har en speedbådsskole, men jeg ved ikke hvad det
koster.Men du kan forhøre dig på 32575778.
Hans.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-02-02 13:56

"Hanne og Hans" <urd@image.dk> skrev i en meddelelse

"Prøvemester" - Jeg sidder og spekulerer på om du ikke kan få navn og
telefonnummer på den nærmeste, hvis du ringer og spørger Søfartsstyrelsen -
telefon: 39 17 44 00

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-02-02 14:02

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Prøvemester" - Jeg sidder og spekulerer på om du ikke kan få navn og
> telefonnummer på den nærmeste, hvis du ringer og spørger

A´tog lige en snak med Søfartsstyrelsen - Fra i morgen kan der ringes på
ovennævnte nummer - bed om at tale med Hr. Kurt Skytte - han kan give
oplysninger om lokale "Prøvemestre".

Du/I ønskes masser af "billig benzin/diesel"...

Hr. Bjørn

Fra : peter pan

Dato : 05-02-02 19:46

"Mikael Block Christensen" <mikael-block@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogle der ved hvor og hvordan man tager Speedbådskørekort,
> nemmest og på en billig måde.

SNIP

Hej Michael

Hvis du er småbådsfisker kan du melde dig ind i Sjællands Småbådsfiskerklub
(http://www.smaabaadsklub.dk/), de arrangerer kurser jævnligt. Ellers kan du
undersøge om ikke din lokale aftenskole udbyder kursus. Jeg tog selv kortet
på den måde (det var billigt) og gik op i egen båd.

Thomas

Fra : Leon Hulström

Dato : 05-02-02 23:03

Hej Michael,

Vi var 10-12 stykker i Korsør (igennem Korsør Lystfisker Forening), der i
december måned tog prøven som studiegruppe :)
Så du skal samle 10-12 personer, en båd, skaffe materialet fra
Søfartsstyrrelsen og bestille en Sensor til prøvedagen (han kan ikke nægte,
hvis i er nok personer).
Så er det bare i krig med diverse foldere & bøger, og så øve lidt i båden.
Med denne metode, kan gøres for under 500,-

Mvh
Leon

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 06-02-02 06:56

Hej
Hvor svært kan det være....
Tak for de mange svar..

Hvis jeg ikke har kørekort inden 1 jun...så er det vist min egen skyld..

Mikael