operation af lårkuglen
Fra : Ulla

Dato : 05-02-02 12:07

Hej!

Jeg undrer om der er nogen her i gruppen som har
erfaring af operation af lårkuglen eller lårhovedet?
Jeg har en engelsk cockerspaniel som i sommer efter
et sammenstød med en stor hund fik to brud på sit bækken-
ben. Efter en 6-7 uger var det lægt og røntgen sagde helt
ok både ang. bækkenben og høfter. Men hun havde fortfarende
mas med at gå rigtigt, tog så til dyrlægen igen og da visede det sig
at lårkuglen var slidt, efter ca: 5 uger da røntgen havde sagt ok.
Fik så skåret musklerne over i benen da det plejer at hjælpe, men
det hjalp så ikke Taja. Den 13 dec. fik hun så opereret lårkuglen væk,
vil så sige at det kun kan laves ved små hunde. Hun havde fortfarende
svært ved at gå og for godt og vel en uge siden fik jeg nogle dråber, de hedder
Meta Cam og de har hjulpet utroligt på Taja. Startede med 40 dråber om dagen
men har nu gået ned til10.
Nu ved jeg godt at der er nogle som sikkert mener at vi skulle ha´aflivet
hende, men hun er dog kun godt 3 år, så vi vil give hende alle de chancer
hun kan få uanset hvad det koster.
Nu er det at jeg vil spørge om der er nogen som har fået lavet det samme
og hvad jeres erfaring så er?

mvh Ulla

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 12:54

Ulla <ulinden@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> hun kan få uanset hvad det koster.
> Nu er det at jeg vil spørge om der er nogen som har fået lavet det samme
mvh Ulla

Jeg har hørt at nogle læger gør det samme ved katte hvor det virker fint ,og
som du siger kan det kun gøres ved små hunde ,da der ikke må være for meget
vægt der presser ned og jo flere muskler der er omkring der hvor lårkuglen
sad jo bedre for så holder de jo fast på det hele ! hvis jeg var dig ville
jeg tage hunden med ud på stranden og motionere den langsomt op ved at gå i
sandet så får den muskler og ikke de hårde stød op igennem kroppen som den
får alle andre steder .

Fra : Ann K

Dato : 05-02-02 13:39

Hejsa.
Punish skrev:
> [...]
gå i
sandet så får den muskler og ikke de hårde stød op igennem kroppen som
<> Ja - og måske også begynde at gå til "hunde-svømning" med den...
Hvis du bor på Sjælland er her et link:
http://www.aahundecenter.dk/

Vi har selv gået med vores lab-x... Det er en helt uvurderlig
genoptræningsmetode
Der findes også et sted ved Roskilde... kan dog hverken huske adresse
eller web-side... Lidt flovt - det var dér vi gik

Mvh Ann

Fra : Ulla

Dato : 05-02-02 13:53

"
> [...]
> Der findes også et sted ved Roskilde... kan dog hverken huske adresse
> eller web-side... Lidt flovt - det var dér vi gik

Hej!

Ja vi har også tænkt os at begynde med hundesvømning i
Roskilde. Men vi ville vente lidt og se hvordan dråberne
virkede. Har fået klar tegn fra vores dyrlægen ang.
svømningen nu. Men det havde været godt hvis der var
nogen som havde fået gjort detsamme med deres hund
og kunne fortælle hvordan det havde gået.
Jeg ved godt at det laves utroligt meget på katte, med gode er-
faringer.

Mvh Ulla

Fra : Pia

Dato : 05-02-02 14:12

> svømningen nu. Men det havde været godt hvis der var
> nogen som havde fået gjort detsamme med deres hund
> og kunne fortælle hvordan det havde gået.

Jeg har ingen erfaringer med det selv - men kan da fortælle om en lille hund
vi mødte i skoven, som havde fået det lavet. Jeg kan ikke huske, om det var
en chihuahua eller lidt større - noget derhen ad.

Deres problem var, at de havde svært ved at få hunden til at genoptræne
benet - den havde lært at løbe på 3 ben, så man næsten ikke kunne se, den
ikke brugte det fjerde - så de havde måttet binde det raske ben op en tid
for at tvinge ham til at gå på det opererede. Jeg kunne se, han stadig
lavede nogen sjove hop, når han ikke brugte det - så jeg holder på svømning,
det giver en ensartet træning til hele kroppen siger man da til mennesker.

Men han piskede afsted og virkede vældig fornøjet og selvsikker.

:Pia

Fra : Ulla

Dato : 05-02-02 15:18

> [...]
> det giver en ensartet træning til hele kroppen siger man da til mennesker.
>
> Men han piskede afsted og virkede vældig fornøjet og selvsikker.

Hej!
Ja, så har vi været heldige for Taja går på alle sine fire ben.

Hun har humpet noget men efter det at hun får Meta Cam
går hun næsten helt normalt igen og det er jo godt så får
hun styrket musklerne og der dannes mere brosk til at
holde sammen på benet.

Mvh Ulla