Ide kabel hvor langt kan man lave sådan et
Fra : j

Dato : 05-02-02 01:31

Hej er der en her i gruppen der ved hvor langt man kan lave et IDE-kabel.
Jeg skal til at bygge om og vil gerne bygge mine servere ind i en skunk men
stadigvæk kunne komme let til drevene.
Meget gerne et par meter væk.

Håber at der er en venlig og oplyst sjæl
Joakim

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-02-02 02:04

Der er ikke andet at sige end prøv dig frem!

Standarden er 45 cm, men 75 cm går fint. I udlandet har jeg set kabler på
2-3 meter, men det er langt fra sikkert det går godt, men afhænger af hvilke
enheder du har. Hvis det er ATA 33 koster det ikke en bundegård at prøve,
kablet og stikkene er standard varer, men jeg ved ikke lige med ATA 66 kabel
& Stik

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mogens

Dato : 05-02-02 07:14

On Tue, 5 Feb 2002 01:30:43 +0100, "j" <jjjjj@jjjjs.dk> wrote:

> [...]
>stadigvæk kunne komme let til drevene.
>Meget gerne et par meter væk.
>
>Håber at der er en venlig og oplyst sjæl

90-100 cm er max længde for IDE kabler.

Skal du bruge noget længere end det er du
nødt til at bruge SCSI kabler og harddiske

Mvh Mogens

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-02-02 07:45

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> 90-100 cm er max længde for IDE kabler.

.....for ata33. Skal du køre ATA66 eller højere er det 40-45cm

MVH
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 05-02-02 09:10

On Tue, 5 Feb 2002 07:45:26 +0100, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

>....for ata33. Skal du køre ATA66 eller højere er det 40-45cm

Forretningerne sælger da ATA100 kabler der er 90 cm lange

Mvh Mogens

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-02-02 09:35

> Forretningerne sælger da ATA100 kabler der er 90 cm lange

Tjaaa, men derfor behøver de ikke overholde standarderne...Men derfor kan de
jo godt virke(som du jo inddirekte mener

Jeg har selv et netkabel der måler 120m og selvom standarden siger 90m så
virker det i _mit_ tilfælde fint....

MVH
Thomas