TDC -vs- CyberCity -vs- Tiscali ..... Dom~
Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 04-02-02 23:53

Nu hvor debatten allerede har taget en ny form :
RIMELIGHED vs. TDC vil jeg gerne tilføje:

Teledanmark har lige siden overtagelsen af kobberet været en årsag til
megen en pine og plage for de danske brugere af telefoni og internet.

Der kan da for de fleste vedkommende ikke herske tvivl om deres
mafia-agtige metoder for, at lænse de danske befolkning for mammon og
samtidig gøre livet surt for de andre udbydere af samme servicer er
ude af kontrol. Enhver med blot en smule sans for rimelighed må
erkende, at Teledanmark's metoder er heeeelt ude af proportioner.

Jovist, politikerne inde på Christiansborg er da udemærket klar over
denne kæmpemæssige og utilgivelige fejl. De har da forskellige veje
søgt, at indæmme Teledanmark' monopollignende position på det danske
marked.

Istedet skulle de tage og fokusere på hvordan de kan "tilbageerobre"
det gyldne kobber fra "mafiakliken" igen. Ellers ser det meget sort ud
for de danske brugere.

En anden ting jeg aldrig rigtig har forstået er, hvad der fik
regeringen til, at sælge Teledanmark på et tidspunkt hvor alt var
oplagt til "rigtig" udnyttelse af kobberet. Det var nemlig kort tid
før befolkningen for alvor blev storbrugere af telekommunikation - og
spec. inden for mobiltelefoni og internet. Hvis Teledanmark, økonomisk
havde det sløjt, havde det alle forudsætninger for at få rettet op på
balancen i de efterfølgende år.

Man kan sige, at i alle årene op til salget var med til, at gøde
jorden forud for det revolutionære gennembrud indenfor IT. Og netop,
som danskerne skulle til, at træde ind i en helt ny æra mht.
kommunikation, træder Teledanmarks nye ejere frem i en sand rus af
pengebegær og lykke over, at have overtaget butikken TELEDANMARK MED
ALT TILHØRENDE KOBBER - en "guldhøne".

OK, man kan sige at havde vores regering blot solgt butikken, altså
virksomheden Teledanmark, havde der måske ikke været så meget sige til
det. Men når man samtidig forærer dem hele landets telefoni-struktur
er der noget galt.
Det er dét, jeg mener er DYBT UFORSVARLIGT.
Man kunne have nøjedes med, at sælge dem Teledanmarks bygninger,
inventar osv. Alt i alt en pæn butik.

Jeg er af den opfattelse, et virksomheder som Teledanmark burde være
ulovlige at sælge medmindre myndighederne får ret til, at blande sig
hvis de har mistanke om der ting, som ikke tjener borgerne i Danmark
på en rimelig måde. Vi skal jo lige huske på, at adgang til internet,
som jo med tiden næsten er blevet en "folkeret" ikke burde
monopoliseres, i en grad som det nu er tilfældet.

Og lige til sidst: Kan alle og ehver da ikke se,
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet <<<
NETOP repræsenterer TDC.....se blot på hvorledes han forsvarer deres
grådighed efter danskernes "magnetos" ved f.eks. at skrive: "er det
forbudt at tjene penge" eller "det er jo ethvert firma's erklærede
mål, at tjene penge"

Jeg køber ikke hans signatur - derimod har jeg på fornemmeren, at han
er ansat til at forsvare sit firma - måske på deltid eller pr. indlæg,
hvad ved jeg???
For firmaet er udemærket klar over, at deres ry efterhånden har fået
så mange ridser i lakken. Hvis Martin skulle forsvare dét ved at
fortælle os om antallet af "glade/tilfredse" kunder de har set i
forhold til deres konkurrenter, så holder den heller ikke.
Enhver idiot ved da, at flertallet er hoppet derover fordi der er ikke
var noget alternativ. Måske pga. manglende kobber eller for lang
ventetid med, at få sendt en TDC-tekniker ud.

Det var så bare min mening.......tak for de, som læste med (c:

Mvh

Zulfqar Ali

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-02-02 00:41

"Zulfqar Ali Ahmad" <a1awan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg køber ikke hans signatur - derimod har jeg på fornemmeren, at han
> er ansat til at forsvare sit firma - måske på deltid eller pr. indlæg,

Fuldstændig forkert. Selvom jeg har fri kan jeg godt være fornuftig...

> Enhver idiot ved da, at flertallet er hoppet derover fordi der er ikke
> var noget alternativ.

Hvor ved enhver idiot det fra?
Her fra usenet? Usenet er ikke en repræsentativ gruppe...

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 05-02-02 00:40

"Zulfqar Ali Ahmad" <a1awan@hotmail.com> wrote:

> Det var så bare min mening.......tak for de, som læste med (c:

Jeg er ikke enig i de fleste af dine synspunkter, da jeg ikke mener du har
belæg for at drage de konklutioner du gør, men jeg kan hurtige blive enig
med dig om at det var en kæmpe fejl en så vigtig del af landets
infrastruktur.

Jeg kan også tilføje er jeg er klar med en stor pose penge hvis landets
vejnet skulle bliver kaster i grams.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-02-02 16:53

Det kan være du kan købe Øresundsbroen

--
Jens

Confirm me if I'm wrong!

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 06-02-02 23:25

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote:

> Det kan være du kan købe Øresundsbroen

God Ide, den tror jeg dog jeg har penge nok til selv...

- Ulrik

Fra : FH

Dato : 07-02-02 00:29

On Tue, 05 Feb 2002 16:53:12 +0100, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Det kan være du kan købe Øresundsbroen

Don't - jeg har ladet mig fortælle, at det skulle være en dårlig
investering
Der er dog stor chance for, du kan få den for dig selv.

--
Flemming H.
Remove 2 spaces in mailadress

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 07-02-02 00:35

"FH" <flemming @ fmnet.dk> wrote:

> Don't - jeg har ladet mig fortælle, at det skulle være en dårlig
> investering
> Der er dog stor chance for, du kan få den for dig selv.

Aha, køb et monopol for en slik, det har andre da lavet en god foretning på.

Fra : FH

Dato : 07-02-02 00:53

On Thu, 7 Feb 2002 00:34:37 +0100, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

>Aha, køb et monopol for en slik, det har andre da lavet en god foretning på.

Har du bemærket antallet af besøgende på den bro for nyeligt?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-02-02 02:38

"FH" <flemming @ fmnet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du bemærket antallet af besøgende på den bro for nyeligt?

Kan man få noget snmp-adgang?

Fra : FH

Dato : 07-02-02 18:28

On Thu, 7 Feb 2002 02:37:40 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Kan man få noget snmp-adgang?

Hvis du ejer broen, skulle der vel ikk' være nogen problemer med det

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 07-02-02 23:50

"FH" <flemming @ fmnet.dk> wrote:

> Har du bemærket antallet af besøgende på den bro for nyeligt?

Ligemeget, der skal fiberkabler på, jeg tror allerede jeg har en kunde med
et godt koncept i skuffen....

Fra : Jens

Dato : 07-02-02 23:54

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse

> Ligemeget, der skal fiberkabler på, jeg tror allerede jeg har en kunde med
> et godt koncept i skuffen....

Er det firmaet Charbax Inc. ???

Jens

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 08-02-02 00:40

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> Er det firmaet Charbax Inc. ???

Nej da.

P.S. Kender du for øvrigt nogen der har nogen billige 1000Base-LH -> 10Base2
konvertere liggende.

P.P.S. Jeg mangler også ca. 5 milioner gennemsigtige GameBoy's

Fra : Jens

Dato : 11-02-02 21:08

> [...]
10Base2
> konvertere liggende.
>
> P.P.S. Jeg mangler også ca. 5 milioner gennemsigtige GameBoy's

Nej, men 300 mtr. fra din arbejdsplads (Rugårdsvej) har jeg 3 rør til
lyslederkabler liggende, såfremt du vil tilslutte grejet. Vi kan jo lige
grave lidt ned til dig for kr. 1,- (Det er jo så billigt!)

Jens

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-02-02 19:18

On Thu, 07 Feb 2002 00:28:35 +0100, FH <flemming @ fmnet.dk> wrote:

>Don't - jeg har ladet mig fortælle, at det skulle være en dårlig
>investering
>Der er dog stor chance for, du kan få den for dig selv.

Hvis det var min bro ville jeg male 5000 parkeringsbåse og sætte
parkometre op

--
Jens

Don't talk unless you can improve the silence.

Fra : FH

Dato : 07-02-02 21:36

On Thu, 07 Feb 2002 19:18:26 +0100, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Hvis det var min bro ville jeg male 5000 parkeringsbåse og sætte
>parkometre op

Helle for ikk' at parkere, når vi skal i biffen

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-02-02 16:41

On Thu, 07 Feb 2002 21:35:37 +0100, FH <flemming @ fmnet.dk> wrote:

>Helle for ikk' at parkere, når vi skal i biffen

Kan du finde en plads nærmere centrum? Nej vel!

--
Jens

Eh? That's an interesting trick! How'd you do that?

Fra : FH

Dato : 08-02-02 18:39

On Fri, 08 Feb 2002 16:41:11 +0100, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Kan du finde en plads nærmere centrum? Nej vel!

Øøøhh - jow da

Fra : John Hinge

Dato : 05-02-02 07:07

On 04 feb 2002 Zulfqar Ali Ahmad was heard to say:

snip : en hel masse man ikke kan modsige pga indbyggede
sikkerhedsventiler i udsagnet a.la :
'enhver med en smule sund fornuft'
(underforstået : modstandere af teksten mangle sund fornuft)

svar fra hoften : plblblblblblblblblblt
(citat fra Steen og Stoffer, Garfield og lignende.. forestil dig
mund med tunge stikkende ud mellem læberne, hvorefter der puste
luft ud)
Men hvad.. jeg er sikkert også ikke en privatperson, men ansat
i den hemmelige pr afdeling...

Forsigtigt modsvar :
Hey, der *er* faktisk muligheder for at gribe ind hvis en
virksomhed bliver et problem. bl.a fra Telestyrelsens side.
At en virksomhed er et problem i *dine* øjne, betyder ikke
nødvendigvis at den er det i *alles*. Vel ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 05-02-02 07:39

Zulfqar Ali Ahmad wrote:

> [...]
>
> Jeg køber ikke hans signatur - derimod har jeg på fornemmeren, at han
> er ansat til at forsvare sit firma - måske på deltid eller pr. indlæg,

Hvis du ikke "køber" signaturen, så er det sikkert fordi du ikke forstår
indholdet/meningen/budskabet i den.

Budskabet er blot at Martin, lige som jeg, arbejder i TDC Internet,
hvilket vi i øvrigt ikke har nogen grund til (eller ønske om) at skjule.
Pointen er blot, at når vi (og andre ansatte i øvrige ISP'er - eller
andre virksomheder, hvor det måtte være relevant) ikke optræder som
repræsentanter for de virksomheder vi hver især kommer fra, men som
privat personer.

Jeg har i ikke noget "problem" med at arbejde, hvor jeg gør, og det er
da sikkert derfor jeg i flere tilfælde forsvarer stedet jeg arbejder.
Hvis jeg mente det var et så "ond imperium" som mange syntes at antage,
så arbejdede jeg nok ikke her (og der med ikke sagt at jeg er enig i
_ALT_ hvad TDC render rundt at laver og måden det sker på).

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-02-02 17:41

In article <bde1de2a.0202041453.6fae3d1@posting.google.com>, Zulfqar Ali Ahmad wrote:

> Og lige til sidst: Kan alle og ehver da ikke se,
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet <<<
> NETOP repræsenterer TDC.....se blot på hvorledes han forsvarer deres

Du er en idiot.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Immanuel doesn't pun, he Kant.
Ploink.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-02-02 20:13

"Zulfqar Ali Ahmad" <a1awan@hotmail.com> wrote in message
> Nu hvor debatten allerede har taget en ny form :
> RIMELIGHED vs. TDC vil jeg gerne tilføje:

snip snap snude...

Tror du ikke dk.politik er din gruppe

Fut.væk

Flemmign

Fra : Jens

Dato : 05-02-02 22:21

> [...]
> ventetid med, at få sendt en TDC-tekniker ud.
>

> Det var så bare min mening.......tak for de, som læste med (c:

En Charbax i forklædning ?

Jens

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 22:26

It seems Jens wrote:
>En Charbax i forklædning ?

Og du ville lige citere alt hans sludder. Flot.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jens

Dato : 05-02-02 22:45

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Og du ville lige citere alt hans sludder. Flot.

Ja, det var ikke så smart, men det var altså en misser, og sådan en begår du
vel også en gang imellem eller hvad ?

Jens

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 07-02-02 09:13

On Tue, 5 Feb 2002 22:20:50 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>En Charbax i forklædning ?

I tror hver gang der er kritik på linien, så er det Charbax. )

> Jens

"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 07-02-02 15:26

Hvad står det dersens "Charbax" for, om man må spørge?

Mvh

Zulfqar Ali

"Great minds discuss ideas;
Average minds discuss events;
Small minds discuss people."

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-02-02 15:39

> Hvad står det dersens "Charbax" for, om man må spørge?

Jeg vil skyde på at resultatet af denne søgning vil give dig svaret:
<http://groups.google.com/groups?hl=da&q=Charbax&btnG=Google-s%F8gning&meta=
group%3Ddk.*>

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 07-02-02 23:49

"Zulfqar Ali Ahmad" <a1awan@hotmail.com> wrote:

> Hvad står det dersens "Charbax" for, om man må spørge?

Intet, men det finder du tids nok ud af....

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 07-02-02 23:48

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> I tror hver gang der er kritik på linien, så er det Charbax. )

> "Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
> ved at bekymre dig om fremtiden."

Forestil dig en IBM reklame med nogen fiskere og wireless e-business....

Nnnaaaaaaa......Charbax ?

Fra : Olsen

Dato : 09-02-02 00:39

> [...]
> ude af kontrol. Enhver med blot en smule sans for rimelighed må
> erkende, at Teledanmark's metoder er heeeelt ude af proportioner.

Det er sjovt du skriver dette, da det er enhver udbyder muligt at nedgrave
og VEDLIGE holde kabler. Dette er der flere der har erkendt er en dårlig
forretning. Derfor er det nemmere at lade TDC udleje deres kabler, da de
også har pligten til at fejlrette dem. Og for den sags skyld er det også dem
der må bøde ved udvidelser mht nynedgravning mm.

Da jeg blev ansat i det hedengangne KTAS, blev det mig oplyst at over 90% af
KTAS's værdi var kablerne i jorden.
En central kostede allerede dengang over 1 million per 1000 abonnenter at
indkøbe, også var disse penge endda kun nogle få procent af de sidste 10%.

MORALE: Hvis det er så forbandet dyrt at leje TDC's kabler, så grav
forfanden da selv jeres kabler ned. Slut.

Olsen

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 09-02-02 12:06

Har du nogen idé om, hvad det ville koste at lægge de kabler, som TDC
i sin overtog (for en slik). Sikkert mange mange milliarder......og
lad nu være med at komme og påstå at de betalte i dyre domme og har
udbygget det meste selv. Selv hvis de har udbygget, har de dermed KUN
konsolideret deres EGEN position på markedet og derfor varetaget deres
EGEN "økonomiske berigelseskriminalitet".

Det er, havd jeg kalder det.....du kan til enhver tid kalde det hvad
du har lyst til, fordi de folk som forsvarer TDC kalder det tåbeligt
nok "fin forretningsførelse".........FØJ for den lede!!!

Mvh

Zulfqar Ali

Desuden har du måske slet ikke hørt om, Tele2's nylige erklæring vedr.
TDC's vanvittige priser for, at udleje deres kabler til rene
ågerpriser.

TDC spænder på denne måde ben for enhver konkurrence, hvis det
samtidigt skulle kunne være givtigt for andre udbydere. På længere
sigt vil det betyde TOTAL TDC-dominans i Danmark.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-02-02 12:21

> Har du nogen idé om, hvad det ville koste at lægge de kabler, som TDC
> i sin overtog (for en slik).

TDC overtog ikke nogen kabler. Ameritech købte Tele Danmark inklusiv
kabler (og det var ikke for en slik)
Og mængden af kabler er blevet kraftigt øget siden

> Selv hvis de har udbygget, har de dermed KUN
> konsolideret deres EGEN position på markedet og derfor varetaget deres
> EGEN "økonomiske berigelseskriminalitet".

Hvad ligner det at et firma forsøger at tjene penge... Marx må vende sig
i sin grav...
Vågn op og fat at vi lever i en verden hvor kapitalisme fungerer. Hvis
du gerne vil leve i en kommunistisk stat, så kan man få en billet til
Cuba for det samme som ½ års 1 mbit forbindelse

> Desuden har du måske slet ikke hørt om, Tele2's nylige erklæring vedr.
> TDC's vanvittige priser for, at udleje deres kabler til rene
> ågerpriser.

Det er klart at Tele2 beklager sig, hvis de tror de kan få noget ud af
det, men de har jo ikke rigtigt kunne vise hvor i verden man kan få rå
kobber billigere.

> TDC spænder på denne måde ben for enhver konkurrence, hvis det
> samtidigt skulle kunne være givtigt for andre udbydere.

Ja, TDC er ikke meget for at give deres produkter væk gratis...

> På længere
> sigt vil det betyde TOTAL TDC-dominans i Danmark.

Næppe...

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 10-02-02 11:58

On Sat, 9 Feb 2002 12:20:55 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Vågn op og fat at vi lever i en verden hvor kapitalisme fungerer. Hvis
>du gerne vil leve i en kommunistisk stat, så kan man få en billet til
>Cuba for det samme som ½ års 1 mbit forbindelse

Øh, at kapitalismen ligefrem fungere, er noget af en påstand at komme
med, der er masser af mennesker der er uenige med dig på dette punkt,
bla. ATTAC og flere og dukker frem med den ide at kapitalisme ikke er
det bedste for dig, og mig, og andre.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-02 15:26

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9akc6ugtjc5bc06ncapav60loatde8nmpm@4ax.com...
> [...]
> med, der er masser af mennesker der er uenige med dig på dette punkt,
> bla. ATTAC og flere og dukker frem med den ide at kapitalisme ikke er

Ja, og Castro er enig med dem.
Jeg er ikke i tvivl...

FUT dk.politik

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 11-02-02 12:18

On Sun, 10 Feb 2002 15:25:30 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja, og Castro er enig med dem.
>Jeg er ikke i tvivl...

Godt for dig.

>FUT dk.politik

Skal du med toget

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 20-02-02 23:17

"Martin H?riis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:<3c6505ba$0$17226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Det er klart at Tele2 beklager sig, hvis de tror de kan få noget ud af
> det, men de har jo ikke rigtigt kunne vise hvor i verden man kan få rå

Ka' du nu se hvad de fik ud af, at beklage sig........men det kunne
Telestyrelsen gudskelov til gengæld godt vise os, nemlig i
Storbritannen, Irland og Frankrig.

> Ja, TDC er ikke meget for at give deres produkter væk gratis...
>
> Næppe...

Hvis telestyrelsen ville holde fat i denne politik overfor TDC, så har
du skam nok ret idet såmænd.

Det sjove ved denne sag nu, er at TDC straks farer ud og siger, at det
vil betyde mio-tab for dem og samtidig advarer de os mod, at de andre
udbydere blot vil hæve deres indtjening mere.(hmmm, magen til hykleri
? )

Men som jeg ser det, så vil det for TDC betyde en nedgradering af
deres ågerpriser for de alm. brugere, som helt sikkert vil betyde en
mere afbalanceret konkurrence på markedet. Det vil højst sandsynligt
lede til lavere priser for brugerne og mere realistiske vilkår for de
andre udbydere.

Jeg hilser Telestyrelsens beslutning velkommen

Med venlige hilsener fra

Zulfqar Ali

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-02-02 23:23

> Ka' du nu se hvad de fik ud af, at beklage sig........men det kunne
> Telestyrelsen gudskelov til gengæld godt vise os, nemlig i
> Storbritannen, Irland og Frankrig.

Men det beviser jo også at så snart andre lande kommer i front så er
Telestyrelsen der med det samme. Så gennemsnitligt er samhandelspriserne
ganske gunstige

> Hvis telestyrelsen ville holde fat i denne politik overfor TDC, så har
> du skam nok ret idet såmænd.

Selvfølgelig vil de det

> Det sjove ved denne sag nu, er at TDC straks farer ud og siger, at det
> vil betyde mio-tab for dem

Sådan fungerer det spil

> og samtidig advarer de os mod, at de andre
> udbydere blot vil hæve deres indtjening mere.

Det er sket de sidste 3 gange priserne er blevet justerede

> Men som jeg ser det, så vil det for TDC betyde en nedgradering af
> deres ågerpriser for de alm. brugere

Forbrugerpriser er ikke påvirkede

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-02-02 23:27

In article <3c742170$0$17227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Men det beviser jo også at så snart andre lande kommer i front så er
> Telestyrelsen der med det samme. Så gennemsnitligt er samhandelspriserne
> ganske gunstige

Og det er som regel også det argument TDCs jurister forsøger sig med
(3-pris sammenligninger vs 1-pris sammenligninger), der er bl.a. en lang
korrespondance mellem TST, Telia og TDC om dette ifbm noget tidligere
nedsættelse af samtrafikpriserne. Så hvis folk gider at lade være med
at sidde og konstatere det indlysende og brokke sig over det ligegyldige
her (og jeg tænker ikke på dig Martin) ville vi andre have meget mere
tid.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Calm down, it's *____only* ones and zeroes.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 21-02-02 14:48

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> [...]
> at sidde og konstatere det indlysende og brokke sig over det ligegyldige
> her (og jeg tænker ikke på dig Martin) ville vi andre have meget mere

Måske er det en smule off-topic lige i denne tråd, men dog lidt relevant
til den "monopol/TST" snak der kører... Har TDC ikke (stadigvæk) en særlig
ret til "right-of-way" i Danmark og i såfald er der nogen der ved hvor man
kan læse om dette?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-02-02 15:37

In article <slrna79uk0.1qdr.nntpspam1@bsd.in-addr.dk>, Kasper Mejlgaard wrote:

> [...]
> ret til "right-of-way" i Danmark og i såfald er der nogen der ved hvor man

Jeg vil tro at der er noget sammenhæng mellem TDCs forsyningspligt og
denne right-of-way, men kan ikke umiddelbart finde noget på tst.dk -
måske man kan finde noget på retsinfo.dk

--
Andreas Plesner Jacobsen | Never look a gift horse in the mouth.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-02-02 13:47

On Thu, 21 Feb 2002 14:37:17 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Jeg vil tro at der er noget sammenhæng mellem TDCs forsyningspligt og
>denne right-of-way, men kan ikke umiddelbart finde noget på tst.dk -
>måske man kan finde noget på retsinfo.dk

Hvorledes "right-of-way"?
Man kan læse rigeligt om forsyningspligt på retsinfo, men jeg kan ikke
se noget om at det skulle medføre nogle særlige rettigheder?

/Jarlskov

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-02-02 14:44

On Sat, 23 Feb 2002 13:46:48 +0100, Lasse Jarlskov wrote:

> Hvorledes "right-of-way"? Man kan læse rigeligt om forsyningspligt
> på retsinfo, men jeg kan ikke se noget om at det skulle medføre nogle
> særlige rettigheder?

Hvordan vil du kunne påtage dig en pligt til at levere en ydelse, uden
samtidigt at have en ret til at grave de nødvendige kabler ned ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-02-02 22:12

On 23 Feb 2002 13:44:06 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Hvordan vil du kunne påtage dig en pligt til at levere en ydelse, uden
>samtidigt at have en ret til at grave de nødvendige kabler ned ?

Jeg er ikke i tvivl om at en pligt nødvendigvis må ledsages af en ret
til det der er nødvendigt for at opfylde denne pligt.

Mit spørgsmål går på præcis hvad disse rettigheder består af? Er det i
yderste tilfælde ekspropriationsret, eller hvor vidtrækkende er det?

Jeg forstår udtrykket "right-of-way" snarere som en fortrinsret - det
er nok mest det jeg ikke forstår. Har TDC nogle former for fortrinsret
frem for andre teleselskaber, som følge af forsyningspligten?

/Jarlskov

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-02-02 22:32

On Sun, 24 Feb 2002 22:12:22 +0100, Lasse Jarlskov wrote:

> [...]
> er nok mest det jeg ikke forstår. Har TDC nogle former for fortrinsret
> frem for andre teleselskaber, som følge af forsyningspligten?

Det var hele spg. her - ingen har fundet nogen steder hvor det
står - men HVIS det er der, så finder jeg det helt naturligt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-02-02 22:48

On 24 Feb 2002 21:32:13 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Det var hele spg. her - ingen har fundet nogen steder hvor det
>står - men HVIS det er der, så finder jeg det helt naturligt.

I "Lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet", handler
kapitel 4 om forsyningspligt:
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2000/0041830.htm#K4
Her er den eneste bestemmelse i den retning, så vidt jeg kan se, at
forsyningspligtudbyderen har ret til at få et eventuelt dokumenteret
underskud ved forsyningspligten dækket.

/Jarlskov

Fra : Olsen

Dato : 10-02-02 00:11

> [...]
> konsolideret deres EGEN position på markedet og derfor varetaget deres
> EGEN "økonomiske berigelseskriminalitet".

TDC har muligvis fremmet sin egen position ved at nedgrave nye kabler, men
som dagens Danmark udvikler sig, så udvider byer sig normalt i ydre
grænserne. Og dette betyder at selv TDC's kunder skal benytte disse nye
kabler hvis de bliver lagt.
Det er nemlig ikke med tiden blevet billigere at forsyne ud til bygrænserne
pga den nu snart meget lange vej fra central til bruger.

TDC har derfor også indset at ny teknik kan tage over også på dette område,
og er derfor begyndt at opsætte udskudte central trin i områder med vækst.

Dette bla fordi deres kobber der er i området, er videresolgt til brug for
fremmede udbydere og at det er for dyrt at nedgrave nye.
Dette kan derfor også betyde at nye kunder fra fremmede udbydere ikke kan få
råkobber, da der kan være udsolgt fra central til teknikhus, hvorimod kobber
fra teknikhus til kunde er ok.

En sidegevinst er der da også for TDC kunder, nemlig at kunder der ønsker
ADSL nu KAN køre, da ADSL udstyr sidder i dette hus, og ikke inde på central
og derfor ikke har for lang afstand for at virke optimalt.
Men jeg har endnu ikke set at de fremmede operatører har ønsket at få opsat
deres udstyr i disse huse.

Det er sikker for dyrt for dem at vedligeholde! Og kunde grundlaget er
sikkert for lille.

> Det er, havd jeg kalder det.....du kan til enhver tid kalde det hvad
> du har lyst til, fordi de folk som forsvarer TDC kalder det tåbeligt
> nok "fin forretningsførelse".........FØJ for den lede!!!

Selvfølgelig gør vi da det. TDC er et firma med mange aktionærer og de
ønsker kun een ting. Stor gevinst.
Så selvfølgelig skal TDC tjene penge, selvom det ikke er på at udleje kabler
til fremmede udbydere. Dét har telestyrelsen stoppet for ved at diktere
prisen TDC må tage.
Så hvis TDC vil overleve er det på at levere også til Maren i kæret.
For netop massen er de nye selskaber ikke interesseret i, da der ikke er
hurtige penge at hente hér.
Kun steder hvor der er et stort kundegrundlag har deres interesse.

Kan du da for pokker da ikke se, at det svarer til at butik1 skal sælge sine
varer til LAVERE pris til butik2 således at de kan sælge den lavere end
butik1 for at kapre butik1's kunder. Samtidig SKAL butik1 stille en del af
deres gulvplads til rådighed for butik2. Fin FRI konkurrence. Det er
vilkårene for TDC.

Gid du dog havde dit eget firma, så kunne jeg købe dine varer af dig til
lavere pris end du selv kunne sælge dem for til dine kunder, hvis du altså
havde en idé om at tjene penge på dine varer. Og kunne vi så få staten til
at lave en styrelse så de kunne diktere hvor meget du måtte tage for varene,
så tror jeg hurtigt at du opgav at kører dit firma.

> [...]
> samtidigt skulle kunne være givtigt for andre udbydere. På længere
> sigt vil det betyde TOTAL TDC-dominans i Danmark.

TDC spænder ikke ben for nogen, for andre kan bare nedgrave deres egne
kabler, og så er prisen jo noget de selv kan styrer.
Og nej, TDC vil aldrig komme til at dominere. Det er der for mange
operatører til. Og der er faktisk nogen der tjener penge.
Og hvem siger i det hele taget at det SKAL være kobber man skal benytte. Der
er jo mulighed for at gå trådløs!

Olsen

Fra : kim

Dato : 10-02-02 19:43

Olsen <allan.olsen@bigfootFEJL.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c65acb4$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Snip en masse pro-Tdc...
> TDC spænder ikke ben for nogen, for andre kan bare nedgrave deres egne
> kabler, og så er prisen jo noget de selv kan styrer.

Mon Tele2 og Telia er af samme mening?
Var Cybercity og Worldonline også af den mening da de ikke måtte bruge det
eksisterende kobber på samme vilkår som Tdc?
Hvorfor routes der, når man er Tdc Adsl-kunde, via England for at "snakke"
med en Telia-kunde i Sverige?

Det er vist urealistisk at grave et kabelnet ned magen til det eksisterende,
der er etableret over mange år.

Og ja jeg har lagt et beløb svarende til en familiebil hos Tdc..som
privatforbruger.

/Kim.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-02 20:40

"kim" <kb999@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor routes der, når man er Tdc Adsl-kunde, via England for at
"snakke"
> med en Telia-kunde i Sverige?

Spørg i tele.internet.adsl, men det har efter al sandsynlighed noget at
gøre med at Telia ikke vil peere i Danmark.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-02-02 21:24

On Sun, 10 Feb 2002 19:42:46 +0100, kim wrote:
> [...]
> eksisterende kobber på samme vilkår som Tdc?
>
> Hvorfor routes der, når man er Tdc Adsl-kunde, via England for at "snakke"

Fordi London er Europa's største Internet Exchange punkt, og TDC og
Telia ikke er blevet enige om at etablere privat peering i Sverige eller
Danmark.

Telia International og TDC er ikke begge tilstedet på Internet
Udvekslingspunkter i Danmark/Sverige, så derfor kører det enten via
Amsterdam eller London hvor begge er til stede.

Men dette har intet med dine konspirations teorier at gøre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : kim

Dato : 13-02-02 15:58

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrna6dlm6.2ltd.harvest@freesbee.wheel.dk...

> [...]
> Amsterdam eller London hvor begge er til stede.
>
> Men dette har intet med dine konspirations teorier at gøre.

Ok, måtte lige sende lidt kritik efter at være ramt af flere uheldige Tdc
gebyrer og regler (Isdn lukkegebyr, pro@ lukket router m.m.).
Teknisk kan man ikke klage, Asdl kører godt hos Tdc, men der mangler noget
hos marketing/salg eller hvor de måtte lave regler/gebyrer.

/Kim

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-02-02 18:50

On 10 Feb 2002 20:23:34 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Telia International og TDC er ikke begge tilstedet på Internet
>Udvekslingspunkter i Danmark/Sverige, så derfor kører det enten via
>Amsterdam eller London hvor begge er til stede.

Har TDC nogen planer om at etablere forbindelse til Stockholm D-GIX?

/Jarlskov

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-02-02 20:06

On Tue, 19 Feb 2002 18:50:16 +0100, Lasse Jarlskov wrote:

> Har TDC nogen planer om at etablere forbindelse til Stockholm D-GIX?

Det har TDC ikke, pga. den struktur som de har valgt, så skal man i
virkeligheden connecte til 3 forskellige IX'er for at få en rimelig
forbindelse (FDDI, 622 Mbps DPT og 2488 Mbps DPT), så det bliver rasende
dyrt.

Men TDC har foreslået Telia en privat peering i København eller
Stockholm.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-02-02 20:09

In article <slrna758gf.2dm5.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Men TDC har foreslået Telia en privat peering i København eller
> Stockholm.

Bare lige for at undgå misforståelser: Det er Telia International
Carrier der har fået dette forslag, da TDC og Telia Net (der driver
Telia's nationale IP net) allerede har en peering.

(og jeg er klar over at der stod noget om dette tidligere i tråden, men
vil godt undgå misforståelser ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | If God is One, what is bad?