Kodeord !!!!
Fra : Vaeske

Dato : 04-02-02 23:21

Hejsa

Hvordan generere man et tilfældigt kodeord på f.eks. 8 karaktere, hvor små
og store bogstaver skal indgå ?

Hjælp eller et link til hvor man kan læse om det, er hjertelig velkommen.

Hilsen

Vaeske

---

Og nu med prins Henrik på en 3. plads.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-02-02 23:52

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> og store bogstaver skal indgå ?
>
> Hjælp eller et link til hvor man kan læse om det, er hjertelig velkommen.

Function BuildPassword(inLen)
BuildPassword = ""
Allow = "1234567890qwertyuiopasdfghjklzxcvbnmQWERTYUIOPASDFGHJKLZXCVBNM"
Randomize
For i = 1 To inLen
Tal = Int(Rnd(1)*Len(Allow))+1
BuildPassword = BuildPassword & Mid(Allow,tal,1)
Next
End Function

--
Niels Henriksen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-02-02 10:05

Niels Henriksen <new@biggs.dk> escribió en el mensaje de noticias
a3n2rf$180i$1@news.cybercity.dk...

> Allow =
"1234567890qwertyuiopasdfghjklzxcvbnmQWERTYUIOPASDFGHJKLZXCVBNM"

En ting der ikke har saa meget med ASP at goere, men som er interessant
at tage med i denne traad. Hvilke tegn boer man tillade at der bruges.
Jeg ville f.eks smide foelgende ud, da de nemt kan forveksles: "l",
"I","0","o","O". Jeg taler af bitterkoebt erfaring
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Stuffy

Dato : 07-02-02 09:54

> [...]
> For i = 1 To inLen
> Tal = Int(Rnd(1)*Len(Allow))+1
> BuildPassword = BuildPassword & Mid(Allow,tal,1)

Jeg kom til at tænke på, at jeg ville have placeret RANDOMIZE indeni loopet
og ikke udenfor.

Hvad er fordelen ved at sætte det udenfor?

Hilsen Jimmy

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-02 13:51

Stuffy <abuse@hotmail.com> escribió en el mensaje de noticias
ahr88.40$9Q3.814@news.get2net.dk...

> Jeg kom til at tænke på, at jeg ville have placeret RANDOMIZE indeni
loopet
> og ikke udenfor.

Randomize skal kun koeres en gang, derefter klarer rnd() resten

> Hvad er fordelen ved at sætte det udenfor?

Hastighed, der er ingen grund til at koere randomize mere end en gang,
randomize starter kun en random number generater, hvorefter et
tilfaedigt tal vaelges med rnd.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : mkj

Dato : 04-02-02 23:58

http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=163

Mvh
MKJ.

Fra : Vaeske

Dato : 05-02-02 03:08

Takker Niels for programstumpen og mjk for linket.

Hilsen

Vaeske