Jordskælv
Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 04-02-02 23:17

Hejsa

Lige et hurigt spørgsmål i forbindelse med jordskælvet i Tyrkiet.
Kan et jordskælv på ca 6 mærkes i Kbh hvis epicentret er i Tyrkiet ?

Carsten

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-02 19:49

Mener kun at det kan registreres. Du kan ikke mærke det.....

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 06-02-02 17:38

Brian Axelgaard wrote:

> Mener kun at det kan registreres. Du kan ikke mærke det.....

Men man kan med lethed måle det med instrumenter, hvis det var det
spørgeren tænkte på. Man kan naturligvis ikke mærke det med sine
blotte sanser.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 06-02-02 17:45

On Wed, 06 Feb 2002 17:37:52 +0100, Jeppe Stig Nielsen
<mail@jeppesn.dk> wrote:

>Men man kan med lethed måle det med instrumenter, hvis det var det
>spørgeren tænkte på. Man kan naturligvis ikke mærke det med sine
>blotte sanser.

Jeg mente om det kunne mærkes. Jeg kom til at diskutere sagen med en
som mente at han havde mærket rystelser i Kbh området på ca. samme
tidspunkt som jordskælvet i Tyrkiet.
Men jeg kunne ikke få ham overbevist om at det ikke kunne være
jordskælvet han havde mærket.
Nu laver jeg et print og så kan han se at det ikke kun er mig der
mener det

Takker for svarene.

Carsten

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-02-02 20:14

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> skrev i en meddelelse

> Men man kan med lethed måle det med instrumenter, hvis det var det
> spørgeren tænkte på. Man kan naturligvis ikke mærke det med sine
> blotte sanser.

øhe....forstår du ikke betydningen af "registreres"? Du gentager lige

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 08-02-02 14:59

Brian Axelgaard wrote:

> "Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> skrev i en meddelelse

> øhe....forstår du ikke betydningen af "registreres"? Du gentager lige
> nøjagtigt det jeg skrev! Bare sådan for at markere mig :)

Jeg véd godt at jeg gentog det du skrev. Jeg synes ordet "registrere"
kan bruges både om det der foregår med instrumenter, og det der perci-
peres med de blotte sanser, men lad os nu ikke skændes om det...

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-02-02 20:59

> Jeg véd godt at jeg gentog det du skrev. Jeg synes ordet "registrere"
> kan bruges både om det der foregår med instrumenter, og det der perci-
> peres med de blotte sanser, men lad os nu ikke skændes om det...

Nej jeg gider heller ikke skændes om noget så latterligt, jeg skulle bare
lige markere mig :)

Ka du hold´ dig munter