Lav hastighed med sftp mellem Linux og Fre~
Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-02-02 23:06

Jeg har lidt hastighedsproblemer med sftp mellem min
arbejdsmaskine, der kører SuSE 7.3 med kerne 2.4.17, og min
server, der kører FreeBSD 4.5. Mit setup ser sådan ud:

Arbejdstation-->Switch-->Server

Her følger specs.:

Arbejdsstation:
AMD Duron 700
ECS K7VZA v3.0
512 MB PC-133
10 GB Seagate Barracuda ATA-II
3Com Etherlink XL PCI 10/100Mbit

Switch:
D-Link D-1005D SOHO 10/100Mbit autosensing 5 ports switch.

Server:
AMD K6-2 400
MSI 5169
64 MB PC-100
4 GB Seagate Medalist ATA
3Com Etherlink XL PCI 10/100Mbit

Hastigheden mellem de to maskiner er ca. 400KB/s med ca. 20KB/s
retur målt på eth0 i arbejsmaskinen.

Jeg kan ikke se hvor flaskehalsen skulle være rent
hardwaremæssigt, med mindre sftps kryptering kan kvæle en K6-2
der ikke laver andet (begge maskiner står idle hvis man ser bort
fra sftp). Softwaremæssigt ved jeg ikke helt hvor jeg skal lede,
så hvis der er nogen der har et godt forslag...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.