Flex Job
Fra : Thorkild Hansen

Dato : 04-02-02 22:26

Erfaringer og viden omkring flexjobordninger søges.
Bliver man accepteret som ligeværdig på arbejdspladsen?
Hvad sker der mht. ens opsparing til efterløn?
O.S.
Hvis du/i har gode råd please del dem med mig og andre med handicap.
_________________________________________ Thorkild Hansen ICQ#:145814686
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142145814686
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/145814686

Fra : Katja Law

Dato : 08-02-02 18:41

Hej Thorkild.
Efter at have fået diagnosen Scklerose for snart 3 år siden, gik alt meget
hurtigt.
Min største skræk var faktisk at stå uden job. Jeg er pædagog og henvendte
mig til min fagforening. Jeg fik der en sagsbehandler, Helle Hansen, Som
straks tog affære. Hun henvendte sig til Beta..."Beskæftigelse til alle". De
hører under kommunen og ved alt om flexjob. Derefter blev der taget kontakt
til min sagsbehandler i lokalcentret og vi afholdt alle et møde, hvor min
situation og mine muligheder blev gennemdiskuteret. Derefter blev der taget
kontakt til min leder og vi afholdt endnu et møde. Da vi havde fundet frem
til hvilken model....hvor mange timer og hvilke funktioner der passede til
mig, blev der afholdt endnyu et møde og derefter var der noget skriveri frem
og tilbage, men alt i alt, tog det under 4 mdr. fra jeg fik konstateret
sygdommen og til mit flexjob var fakta.
Jeg blev mødt meget positivt og med stor forståelse af mine kolleger,
hvilket ikke har været helt nemt, da jeg gik fra at være souschef på 37
timer til at være "alm" pædagog på 15 timer. Det krævede en hvis tilvænning
fra alle, men med en positiv indstilling kan det sagtens lade sig gøre.
Der har selvfølgelig været kolleger undervejs, som har undret sig over at
jeg ikke deltager i møder osv., men når jeg forklarer, at det så går ud over
mit privatliv, dvs. de kræfter jeg lægger på arbejdet mangler i hjemmet,
bliver det straks forstået og der er ingen der ser skævt til én.
Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til enten din fagforening eller Beta,
da de er de bedste til at hjælpe.
Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med det.
Mange hilsner
Katja Law

Fra : Katja Law

Dato : 08-02-02 18:43

Hej igen.
Jeg glemte lige at fortælle, at socialministeriet har lavet en ordning for
flexjobbere, som modsvarer efterlønsordningen. Skifter du til den, bliver
din foreløbige inbetaling bare flyttet over.
Venlig hilsen
Katja.