Variabel
Fra : Søren Nielsen :: Bul~

Dato : 04-02-02 20:54

Hvordan er det nu lige man navngiver en variabel efter indholdet af en anden
variabel?

altså fx
$(indholdet af $id)nyhed

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 04-02-02 21:09

Jeg tror du mener:

$navn = "Madpakke";

og du vil nu gerne have en variabel ved navn "Madpakke" ?

Så er det vist noget i stil med :

$$navn = "ymer";

Altså dobbelt $ foran
Så er variablen $madpakke lig med ymer

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-02-02 22:08

"Ronni (at) digitrend.dk" <rofe@mailme.dk> wrote in message
> $navn = "Madpakke";
>
> og du vil nu gerne have en variabel ved navn "Madpakke" ?

> [...]

$Madpakke mener du ;)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 04-02-02 23:08

hehe...
Self!

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-02-02 21:36

"Søren Nielsen :: Bulldogs.dk" <snie@bulldogs.dk> wrote in message

> altså fx
> $(indholdet af $id)nyhed

Er det associative arrays du snakker om?

Altså:
$mit_array[$id] = "Fantastik nyhed!";
?

I givet fald kan http://dk.php.net/manual/en/language.types.array.php
anbefales!

--
Mvh. Mogens
Bach.scient. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-02-02 21:37

"Søren Nielsen :: Bulldogs.dk" <snie@bulldogs.dk> wrote in message
> Hvordan er det nu lige man navngiver en variabel efter indholdet af en
> [...]

Du burde nok bruge et array. Men ellers tror jeg dette skulle virke:
${$id.'nyhed'}
Er dog ikke sikker, har aldrig selv brugt den konstruktion. I de
situationer, hvor folk plejer laver den slags, bruger jeg arrays.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas Kenne

Dato : 06-02-02 23:07

On Mon, 04 Feb 2002 20:54:00 +0100, Søren Nielsen :: Bulldogs.dk wrote:

> Hvordan er det nu lige man navngiver en variabel efter indholdet af en
> anden variabel?
>
> altså fx
> $(indholdet af $id)nyhed

Heps,
her kan du bruge eval();
Med eval kan du "bygge" en phplinje der skal eksekveres - i dit
tilfaelde:
eval('$'.$id.'nyhed = "blabla"');

men som man siger - naar man skal bruge eval(), saa er det ikke lavet paa
den smarteste maade :)