Vist nok sådan ca. mit livs chok........*g~
Fra : Helle Andersen

Dato : 04-02-02 19:12

Da jeg kom hjem fra arbejde i dag, syntes jeg, da
jeg trådte ind ad døren, at der var lidt køligt, men
tænkte ikke nærmere over det.

Da jeg kom ud i køkkenet kunne jeg se, at en af
kattene havde kastet græs op. Det undrede mig
meget, da jeg pt. ikke har kattegræs i huset. Det
grublede jeg lidt over og gik derefter ind i stuen,
hvor jeg finder min altandør stående åben på vid
gab !!!

Det skal lige siges, at jeg bor på 4. sal på
Nørrebro og altanen er en gammel model med
tremmer, som en misling snildt kan smutte ud
igennem.......

Græsset stammede fra nogle urtepotter på altanen
og døren stod åben, fordi min ejendomsmægler
havde haft den åben i går og glemt at sætte krog
på indvendigt. Den er formodentlig blæst op pga.
gennemtræk, da jeg har lukket mig ud i morges.

Jeg var fuldstændig chokeret ved tanken om, hvad
der kunne være sket og ejendomsmægleren blev
prompte ringet op og råbt af. Heldigvis lader det til,
at lejligheden blev solgt i weekend'en, så de ikke
skal komme mere - eller ville jeg da få fuldstændig
paranoia. Specielt når jeg tænker på frygtløse
Kesto, der sandsynligvis uden tøven ville kaste sig
ud, hvis han så en fugl.........

*gys* Det vil jeg ALDRIG opleve igen.........

Jeg havde købt lunt smørrebrød med hjem for at
fejre at jeg formodentlig har solgt lejligheden, men
mistede fuldstændigt appetiten efter den
oplevelse, så misserne fik til deres store
forbløffelse både lun fiskefilet og lun kalkuncuvette,
mens jeg sad og stirrede lettet på dem

Gudskelov, det gik godt !

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-02-02 19:32

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev en lang skrækhistorie...

> Gudskelov, det gik godt !

Ja det må du nok sige! Gys!
Vi havde indbrud her før jul (hoveddøren har nok alligevel ikke været så
låst som jeg tro'de...) - midt om natten, mens vi sov, men HELDIGVIS havde
vores ubudne gæst lukket døren efter sig!!! Så jeg ved hvad du mener. Da jeg
var færdig med at ærgre mig over de ting der var blevet stjålet sad jeg bare
og glædede mig over at ingen af misserne var smuttet ud. Men man får godt
nok sved på panden når man tænker på hvad der *kunne* være sket.

Men sikke dog en skovl til ejendomsmægler!

Og så tillykke med salget Hvad skal Kesto gøre uden sine spadsere-hylder
nu?

Hilsner
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-02-02 20:22

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og så tillykke med salget Hvad skal Kesto gøre uden sine
spadsere-hylder
> nu?

Tak He he.....jeg er faktisk begyndt at overveje
at tage hylderne med mig...........

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Denise

Dato : 04-02-02 19:42

Gosh Helle, jeg kan godt forstå hvis det er dit livs chock.
Godt der ikke var sket noget. Hvor er det nu lige du så
flytter hen?.
Mit livs chock fik jeg, da vi i 70'erne havde 2 vildkatte,
som vi havde opfostret. Vi begyndte at holde dem inde
da de var vel en 6 år - kom dog ud i snor.
En vinteraften kom vi hjem fra biffen. Idet vi træder ind
i stuen ser vi havedøren står på vid gab, så altså indbrud.
Tyvene havde åbenbart hørt os og ikke nået meget, for der var stadig
varmt i stuen. Kattene var selvfølgelig væk og jeg gik jo
i panik. Ringede til politiet og det eneste jeg kunne sige var,
at kattene er væk. Idioten spurgte så om det da var nogle
værdifulde katte, og jeg måtte så forklare at det var almindelige
katte og at de jo måtte være blevet lukket ud ( han troede nok
jeg mente at de var blevet stjålet).
Jeg tror jeg rendte hele natten og kaldte, og tilsidst fik jeg fat
i dem, de var godt nok blevet skræmt fra vid og sans.
I dag har vi alarm i huset, ikke fordi vi har noget værdifuldt,
og jo, det har vi netop, det er faktisk for kattenes skyld vi har
alarm, så vi hurtigt kan komme til stede, hvis der er indbrud.
Men at det er pga kattene, skal jeg nok vare mig for at fortælle
folk, det er helt sikkert kun kattefolk der kan forstå noget sådan.

Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-02-02 20:27

"Denise" <daugbjerg@c.dk> skrev i en meddelelse
> Gosh Helle, jeg kan godt forstå hvis det er dit livs chock.
> Godt der ikke var sket noget. Hvor er det nu lige du så
> flytter hen?.

Jeg aner ikke, hvor jeg skal flytte hen - det skal jeg
først til at finde ud af nu

Endnu har køberne kun underskrevet en foreløbig
købsaftale, der er betinget af bankens accept,
men jeg regner med, at det falder på plads. Det er
2 norske studerende, der havde lokket deres far
helt til Danmark kun for at se min lejlighed - så jeg
formoder, at de er ret seriøse.

Jeg kan høre, at flere af jer andre også har været i
lignende situationer, hvor I er sluppet med
skrækken - føj, hvor er det ikke rart. Jeg tror, at der
går et stykke tid, før jeg kommer mig over den
oplevelse.......

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Denise

Dato : 05-02-02 16:07

Hej Helle

Håber du er ved at holde op med at ryste, ellers tag dig
en gibbernakker til.

> Jeg aner ikke, hvor jeg skal flytte hen - det skal jeg
> først til at finde ud af nu

Ok, men vi hører jo nok, hvis der er noget der
skal indvies )
Hilsen Denise

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 04-02-02 23:14

> [...]
> Men at det er pga kattene, skal jeg nok vare mig for at fortælle
> folk, det er helt sikkert kun kattefolk der kan forstå noget sådan.

Herligt at læse det vidner om sand kærlighed til dine katte, jeg
forstår dig.. har jo også selv to katte .. og satte såmænd gerne alarm
op for selv en skildpadde .. dit initiativ vidner om ansvarsfølelse og
kærlighed til dine dyr .. Smil fra Ami

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-02-02 19:53

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> Gudskelov, det gik godt !
>
> Helle
> http://dekatten.dk
> http://kattenet.dk

Ja gudskelov, der må være et eller andet måske en skytsengel som
holder hånden over/under dig...;-D
Men puha, godt der ikke skete noget...

Og så lige tillykke med Kestos BIV og nok et tillykke med at du har
fået solgt lejligheden, så kan der måske komme lidt ro over Eika når
hun har fået sit sidste hold mislinger og jeg er sikker på at Kesto
nok skal lære dem nogle numre *gg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-02-02 20:28

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået solgt lejligheden, så kan der måske komme lidt ro over Eika når
> hun har fået sit sidste hold mislinger og jeg er sikker på at Kesto

Tak Ja, det bliver godt nok rart, at få Eika
parret, så hun kan slippe for de dumme p-piller
med tilhørende humørsvingninger. Og ja, jeg er
ikke i tvivl om, at Kesto bliver "alletiders storebror"
*GG*

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 04-02-02 19:57

">
> Gudskelov, det gik godt !
>
> Helle
> http://dekatten.dk
> http://kattenet.dk

Ja det var da et held, og godt at der ikke var sket noget med nogen af
kattene.

Tillykke med salget

Camilla Christiansen

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-02-02 20:30

"Camilla Christiansen" <camilla@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det var da et held, og godt at der ikke var sket noget med nogen af
> kattene.
>
> Tillykke med salget

Ja, gudskelov...... Du kan tro, at de er blevet
krammet og nusset ekstra meget i dag.....

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 04-02-02 20:28

> så misserne fik til deres store
> forbløffelse både lun fiskefilet og lun kalkuncuvette,
> mens jeg sad og stirrede lettet på dem

Og for fremtiden lærer kattene selv at lirke krogen af og åbne døren... det
resulterer nemlig i lækre godbider

Nej seriøst, jeg kan godt forstå, at du er chockeret. Vi havde på et
tidspunkt glemt at låse havedøren og så tog vi i byen. Da vi kom hjem blæste
havedøren op pga. træk fra hoveddøren og kattene smuttede selvfølgelig ud
for at kigge på den spændende have. Jeg er temmelig glad for, at de begge to
kom da jeg kaldte. De nåede kun et par meter ud, men hvis havedøren nu havde
blæst op da vi tog af sted i stedet for da vi kom hjem... Pu ha, så kunne de
være nået langt.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Line Wolff

Dato : 04-02-02 21:48

Sikke en forskrækkelse!!! Jeg kan lige forestille mig Kesto spankulere rundt
ude på en repos eller noget... GYS!

Det var virkelig godt der ikke skete noget. Sådan en hændelse kan sætte
tingene lidt i perspektiv og man giver sine misser et ekstra kram.

.... og tillykke med salget af lejligheden! På trods af dramaet

knus Line og misserne
http://www.nelja.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-02-02 23:21

Pyyh den, kan godt forstå du fik et kæmpe chok!! Har prøvet noget lignende
et par gange
En gang hvor Cino hoppede op i et af de øverste vinduer (det har han for
vane), og vinduet bare gik op! (skal lige siges, at det ikke var et vindue,
der bliver lukket med kroge, men et specielt et med "snoretræk" til åbning -
er nu surret fast med ca. 15 meter stærkt sejlgarn!). Tænk hvis han havde
fået overbalance, fordi han jo var vant til, at der var glas til at "stoppe"
ham, og han kom ud på gaden - det kunne kun gå for langsomt med at få fat i
benet på ham og trukket ham i sikkerhed hos mig, alt imens ens hjerte bare
hamrer helt vildt!
En anden gang stak en kat ind i et værelse, hvor vi var ved at lufte
grundigt ud, og vinduet stod på vid gab - og han fes selvfølgelig lige op i
vinduet og spadserede frejdigt ud på sålbænken *gisp* - jeg tror der er
klomærker endnu, efter jeg greb fat i ham og halede ham ind... (han blev
forskrækket og satte kløerne i, de fik en "naturlig" nedfiling den dag). Nå
ja, og så var der jo dengang vores vinduer skulle checkes efter, og en af de
"stakkels" håndværkere bare åbnede det på vid gab - stakkels, fordi jeg lige
fik læst og påskrevet ham om hvordan man ihvertfald ALDRIG åbnede vinduerne
når mine katte var i nærheden... Heldigvis var kattene ikke helt trygge ved
de store klodsmajorer af tømrere, så de havde slet ikke lyst til at hoppe i
vinduet hvor han sad.

Nå, men det var ihvertfald godt at misserne var i sikkerhed!!

Mvh. Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-02-02 01:16

Camilla Scharff wrote:

> [...]
> de store klodsmajorer af tømrere, så de havde slet ikke lyst til at hoppe i

Det er liige sådan noget jeg ser i ånden når vi skal have nye vinduer til foråret.

Jeg glæder mig til vinduerne - men jeg gruer for at få dem sat i.. Jeg
lægger allerede planer om, hvem der skal være hvor, når det sker *gg*
Katte for sig og håndværkere for sig...

Og Helle, godt der ikke skete noget. Min skræk er indbrud, som andre også har nævnt.

Vi har ikke prøvet det, (7-9-13),

men jeg ved, at min første tanke ville være "hjælp, mine katte"!! Jeg
ville bestemt være ked, hvis de løb med computeren og TV'et, ingen tvivl
om det, men skrækken for hvad der kunne ske mine misser kan få mig til
at svede koldsved.

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-02-02 08:12

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse
>Og Helle, godt der ikke skete noget. Min skræk >er indbrud, som andre også
har nævnt.

Indbrud har også hidtil været min største skræk.

Jeg plejer at holde jul hos min mor i Køge, men jeg
overnatter aldrig, fordi jeg altid begynder at blive
småparanoid sidst på aftenen, fordi jeg ved, at
juleaften er "stor-indbrudsaften".

Jeg havde ikke lige regnet med, at sådan episode
nogensinde skulle ske, så det har jeg ikke
bekymret mig så meget om. Jeg er selv meget
forsigtig med altanen, fordi jeg ved at misserne vil
myldre om benene på mig, så de bliver lukket ud
af stuen, når altandøren bliver åbnet. Så faktisk er
det første gang, at nogen af dem har sat så meget
som en pote på den altan.

Da jeg boede i Valby på 1. sal havde jeg en kat,
der 2 gange helt frivilligt hoppede ud af vinduet -
og den sidste gang var i 1992, hvor han var over 8
år gammel. Jeg fik hurtigt sikret altanen med
hønsenet, så jeg kunne bruge dem til udluftning i
stedet, for selvom det "kun" var på 1. sal og katten
var forhenværende udekat og havde en
fremragende stedsans, var det bestemt ikke sjovt.

Men et udsping fra 4. sal ned på en asfalteret vej -
ja, så tror jeg altså ikke, at katten har mange
chancer

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Line Wolff

Dato : 05-02-02 09:02

> Men et udsping fra 4. sal ned på en asfalteret vej -
> ja, så tror jeg altså ikke, at katten har mange
> chancer

En lille historie.....
For nogle år siden boede jeg i en taglejlighed (4. sal). Vinduerne var
sikret så der kunne luftes ud og kattene var altid i et andet rum når der
blev udluftet. Det eneste der plejede at være åbnet - usikret - var
ovenlysvinduer, der kunne skydes op. De befandt sig mange meter over
gulvhøjde og over de bjælker som kattene (...det var ikke russere jeg havde
på det tidspunkt, men et par inde-huskatte) yndede at spankulere rundt på.
Ingen havde i deres vildeste fantasi forestillet sig at kattene kunne komme
op til ovenlysvinduerne.... men det kunne de. Ihvertfald den ene frygtløse
hankat, Victor (som siden har vist sig at befinde sig ganske udmærket højest
oppe i de højeste træer til sin egen udelte fornøjelse). En aften var han
væk og vi gik i panik. Ledte overalt - fandt ham nede på fortovet hvor Falck
var kommet (nogen havde set ham falde....) Han var gået ud på taget og var
faldet ned derfra - 4 etager (ja, nærmest 5). Victor overlevede mirakuløst -
stort set uden skrammer, men dog med et brækket lårben, som blev hæftet hos
dyrlægen (selvfølgelig påskesøndag, så regningen lød på 8000,- men man gør
jo hvad som helst for sit lille myr af en kat Dyrlægen kunne ikke
forklare det - han burde være kvæstet indeni (som hun da også kunne sige
det, som vi stod der badet i tårer over Victor-missen). 2. sal plejer at
være max. - det var simpelthen et mirakel. Jeg har lært lektien, at man
ALDRIG skal tro at en kat ikke er i stand til at komme OVERALT - uanset
højder og ufremkommelighed.
Victor har det fint idag og kom sig forbløffende ovenpå "sit stunt". Så det
*er* altså muligt for katten at klare turen - men det er ikke ønskeligt for
nogen kat. Så pas med vinduerne!

mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Kate

Dato : 05-02-02 23:17

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> wrote in

> [...]
> ingen tvivl om det, men skrækken for hvad der kunne ske mine
> misser kan få mig til at svede koldsved.

Ja, sådan har jeg det også. Når der er bølger af indbrud i byen bliver
jeg også bekymret. Skide være (undskyld sproget) med video, tv og pc
bare kattene er der og er intakte. Heldigvis (7-9-13) har jeg ikke haft
indbrud i min lejlighed, kun bilen og der er kattene jo ikke.

Kate

Fra : Heidi Høegh

Dato : 05-02-02 09:41

Hej Helle

Du godeste, jeg kan godt forestille mig hvilket chok du har fået, for pokker
hvor var det godt de små valgte og blive indendøre.

Nu bor jeg jo selv langt ude på landet, og mine katte må gerne være ude om
dagen, så jeg ville ikke løbe ind i den slags problemer. Men jeg har også
tit tænkt på hvordan vores dyr ville tackle indbrud. Fordi for min skyld må
tyvene løbe med alle møblerne, men jeg ville ikke kunne bære hvis jeg
manglede nogle af dyrene.
For nogle år siden havde nogle af vores venner indbrud, og de havde hunde.
Og de så den aldrig igen, det må være ganske forfærdeligt.

Noget helt andet, hvordan går det egentligt med Cirkeline, for så vidt jeg
husker var det da hende der havde et "mindre sammenstød" med en af kattene
på et tidspunkt ikke ?

Giv alle et ekstra lille kram

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh

Fra : Helle_Andersen

Dato : 05-02-02 11:35

"Heidi Høegh" skrev d. 05-02-02 09:41 dette indlæg :
> Hej Helle
>
> Du godeste, jeg kan godt forestille mig hvilket chok du har fået, for
pokker
> hvor var det godt de små valgte og blive indendøre.

Ja, specielt fordi det var tydeligt, at de absolut havde været ude på
altanen og mosle rundt

> [...]
jeg
> husker var det da hende der havde et "mindre sammenstød" med en af

Cirkeline kom sig helt fint ovenpå operationen og havde ingen problemer
med kun at have et øje og havde heldigvis heller ingen psykiske mén.
Desværre måtte hun aflives i oktober pga. fremskreden levercancer

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 05-02-02 23:09

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in

> Gudskelov, det gik godt !

Ja, puha det var dog et rædselsfuldt syn at komme hjem til.
Godt alle misser var der.

Kate