Lille mundruger spørgsmål !
Fra : Mudj@

Dato : 04-02-02 18:39

Mine Mundrugere cirkler nogen gange rundt om hinanden med alle finnerne
udstrakt og deres strubesæk oppustet.

Er det rivalisering mellem hannerne eller det leg?

Pft,

Morten

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-02-02 22:07

Mudj@ <mudja@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5ec748$0$62904$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Mine Mundrugere cirkler nogen gange rundt om hinanden med alle finnerne
> udstrakt og deres strubesæk oppustet.
>
> Er det rivalisering mellem hannerne eller det leg?

Det virker mest spom en rivalisering mellem to hanner!
Har de ikke en orange plet yderst på gatfinnen?

Carsten

Fra : tommy & laila

Dato : 13-02-02 17:21

hej Morten.
Det er et stykke tid siden jeg har haft lille mundruger.
Og som Carsten skriver har hannen roange pletter ved halefinden og hunnen er
grå (uden farver)
nu ved jeg ikke hvor stort dit akvarie er. Men hvis du kan presse en ekstra
sten ned i akvariet så har du lavet et extra terrttorium til en evt.
overskydende han, det var da et forsøg hver !!
før leg graver hannen en `hule`og henter så en hun hunnen.Som somregl vil
stå øverst i det fjerreneste hjørne.Finder hun hulen stor nok begynder de at
gå i 8taller"leg" og snart vil der være unger.disse bør
tages fra efter at hunden er begyndt at spytte dem ud elders bliver de
ædt.!!

hvis det nu er 2 hanner der er i kamp så bank på ruden for at skilde dem ad.
håber at du kan bruge de her råd mvh .Tommy

---