css på links
Fra : Niels Hansen

Dato : 04-02-02 18:56

Hej gruppe.

Har et spørgsmål:
Jeg har lavet noget css på links. Altså a.hover, når man fører musen over et
link kommer der en understregning. Mit problem er at man engang har trykket
på linket, så kommer der ingen underskregning når man fører musen over.
Hvordan kringler man den?

vh
/niels

--
_________________________________

Niels-Jakob Harbo
krogagre@hotmail.com
_________________________________

Fra : Kasper

Dato : 04-02-02 18:59

Niels Hansen wrote:

> [...]
> på linket, så kommer der ingen underskregning når man fører musen over.

a.visited

> vh
> /niels
>
> --
> _________________________________
>
> Niels-Jakob Harbo
> krogagre@hotmail.com
> _________________________________

Med venlig hilsen

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 04-02-02 19:00

Kasper wrote:

> a.visited

Og for at gøre det endnu nemmere for dig selv, kan du udnytte nedarving i css, ved
simpelthen bare at sætte din style på a. Så virker det både for a.hover og
a.visited og hvad der ellers findes af underklasser

> Med venlig hilsen
>
> Kasper

Med venlig hilsen

Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-02 19:00

Mon, 4 Feb 2002 18:56:04 +0100, skrev "Niels Hansen"
<krogagre@hotmail.com>:

>Jeg har lavet noget css på links. Altså a.hover, når man fører musen over et
>link kommer der en understregning.

Et eksempel på koden ville hjælpe meget, hordan skulle i ellers
kunne se fejlen?

Et gæt kan være, at du ikke har sat koden i den rigtige
rækkefølge

a:link
a:visited
a:hover
a:active

Men prøv at upload en testside, så ser vi på det.

Spørgsmålet har ikke noget med clientside at gøre, men hører
hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html, så der er sat fut
dertil, så svar herpå bliver bragt i htmlgruppen.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Niels Hansen

Dato : 04-02-02 20:16

Takker. Det hjalp. Beklager min opførsel, jeg er ikke helt rutineret endnu.

/Niels