if sætninger
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-02-02 18:28

Jeg har ledt efter et sted at læse om brugen af if sætninger, men har ikke
kunne finde t sted,.H vis der er nogen der har en god side vil jeg gerne
have en url

Mit problem er at jeg gerne vil have sat strKat til en værdi, men jeg får en
fejlmeddelelse

*************

Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A03F6)
Expected 'End'
ElseIf oRs("Kategori") = 2 Then strKat = Forlystelser og Herregårde

************

nedenstående er koden jeg får fejlmedelelsen på

If oRs("Kategori") = 1 Then strKat = Slotte
ElseIf oRs("Kategori") = 2 Then strKat = Forlystelser og Herregårde
ElseIf oRs("Kategori") = 3 Then strKat = Gallerier
ElseIf oRs("Kategori") = 4 Then strKat = Kirker
ElseIf oRs("Kategori") = 5 Then strKat = Naturoplevelser

Else

strKat = Oltidsminder

End If

Nogen der har et bud på hvordan koden skal være?
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 04-02-02 18:51

Dit problem er slet ikke if sætningen, men nærmere din brug af strings.
Strings i ASP er i " og det mangler du.
Din kode skal altså se sådan ud:
If oRs("Kategori") = 1 Then
strKat = "Slotte"