Netscape som standard web browser
Fra : Cerberus

Dato : 04-02-02 15:56

Hej Ng.
Når jeg klikker på et link i mandrake 8.1 starter den automatisk konqueror
op, men jeg vil hellere bruge netscape, hvordan ændrer jeg dette?
--
Venlig Hilsen Kasper
cerberus@pc.dk

Fra : Enrique

Dato : 04-02-02 16:29

Yello

On Mon, 04 Feb 2002 15:56:11 +0100, Cerberus wrote:

> Hej Ng.
> Når jeg klikker på et link i mandrake 8.1 starter den automatisk
> konqueror op, men jeg vil hellere bruge netscape, hvordan ændrer jeg
> dette?

Det er nok $BROWSER variablen som skal ændres.
Prøv: echo $BROWSER (her siger den nok konqueror)
export BROWSER=netscape
Prøv så at klikke på et link. Du kan sætte det fast i din ~/.bash_profile

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique@obel.auc.dk -- http://Welcome.to/Webbench >

Fra : Cerberus

Dato : 07-02-02 10:53

Enrique wrote:

> [...]
> export BROWSER=netscape
> Prøv så at klikke på et link. Du kan sætte det fast i din ~/.bash_profile

Hej Enrique.
Jeg har prøvet dit forslag, og den skriver nu også netscape når jeg skriver
echo $BROWSER, men det virker altså stadig ikke. Den bruger stadig
konqueror når jeg trykker på et link.

--
Venlig Hilsen Kasper
cerberus@pc.dk

Fra : Tony Buhl Nielsen

Dato : 07-02-02 12:21

Cerberus wrote:

> Hej Enrique.
> Jeg har prøvet dit forslag, og den skriver nu også netscape når jeg
> skriver echo $BROWSER, men det virker altså stadig ikke. Den bruger stadig
> konqueror når jeg trykker på et link.

Kontrolcenter -> Filsøgning -> Filassociationer -> text -> html..
Foretrukken programsrækkefølge -> marker netscape og flyt op.

mvh Tony