latinkyndige!
Fra : etta place

Dato : 04-02-02 15:00

"lirem ipsum posem dolor sit amten"

hvad betyder det?
betyder det noget overhovedet?

mvh
etta

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-02-02 15:10

"etta place" <etta@place.net> writes:

> "lirem ipsum posem dolor sit amten"

Den rigtige tekst er "Lorem ipsum dolor sit amet". Det er en standard
fyldtekst, men bruger når man skal fremvise et layout med en masse
tekst i.

Det er en forvanskning af en del af en af Ciceros taler, der på et
tidspunkt tidligt i bogtrykkekunstens historie begyndt at blive brugt
som prøve tekst.

Sø på google efter "Lorem ipsum" så får du en række forskellige
udgaver og forklaringer på fænomenet.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-02-02 15:24

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Den rigtige tekst er "Lorem ipsum dolor sit amet". Det er en standard

Øhmmm, rigtige i betydning 'rigtig når man taler om
fyldteksten'. Ciceros originaltekst, som tilsyneladende stammer fra
'de Finibus' lyder: 'Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia
dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...', hvilket på engelsk
bliver til 'There is no one who loves pain itself, who seeks after it
and wants to have it, simply because it is pain.'.

(Undskyld, jeg kan ikke latin, men jeg kan bruge en søgemaskine)

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-02-02 21:00

etta place wrote:

> "lirem ipsum posem dolor sit amten"
> hvad betyder det? betyder det noget overhovedet?
> mvh
> etta

Der er en gruppe der hedder dk.kultur.sprog. Spørgsmålet er vist mere
relevant der.

Så spørger du måske: Nååååhhh, er der en gruppe der hedder
dk.k......?? - Ja, der er .!!

Se på linket indsat nederst.

Mvh. Jørgen
--