Martinus Wittrog, Staldmester Sorø Akademi
Fra : Svenn Chr. Trønning

Dato : 04-02-02 14:24

Hej, kan i hjælpe mig med nogle oplysninger.

Martinus Wittrog Staldmester ved Sorø Akademi, født ca. 17xx - død 1792,
hvor kom han fra. Faderen Ludvig Wittrog er begravet i Sct. Petri Kirke i
København og var købmand og ejede Springforbi i Klampenborg i 1736.
P.forhånd. tak
Trønning

Fra : Kirsten Hess

Dato : 21-02-02 00:24

Fra Louis Bobé "Die Deutsche St. Petri Gemeinde zu Kopenhagen
Ihre Kirche, Schulen und Stiftungen MDLXXV - MCMXXV
Im Auftrage des St. Petri Kirchenkollegiums, Kopenhagen MCMXXV
In Kommission bei Th. Linds Eftf. I listen over Vorsteher s. 351 er
følgende fundet:

Nr. 60. 1734 Ludwig Wittrog *1696 Heiligenhafen, war 1707-17 in der
Lehre bei C.F. Wriesberg, 1720 Bürger, Kaufmann u. Krämer,
Stadthauptmann, Inhaber einer 1727 priviligierten Wollmanufaktur, erwarb
Strandmøllen, verkauft 1739 an Joh. Drewsen, 1757 insolvent (kan ikke
skrive et kors for død) 1.8. 1777. ~ 15.2. 1736 Anna Kirstine Finkenhof
* 1698 (Død) 27.5.1780 ( hun gift 1) 1725 Johann Drewsen *1667 (død)
1734, Papiermeister, Pächter (1700) u. Besitzer (1720) von
Strandmøllen).

Håber du har gavn af dette, bogen er arvet efter min svigermor, så har
du andre personer fra St. Petri, slår jeg gerne op.

Med venlig hilsen
Kirsten Hess

"Svenn Chr. Trønning" skriver: