lydkort: hvilket m. spdif out, til billige~
Fra : Elo Rasmussen

Dato : 04-02-02 14:22

Hej!

Jeg står og mgl. et lydkort der ikke skal koste mere end ca. 200 kr.

De eneste krav er;
PCI
coax SPDIF out, evt med optisk også.
pris billig.
virker i winDVD/powerDVD mht. ac3 spdif streaming til ac3 forstærker.

Den skal kun bruges til film, ikke spil eller noget.

Kan I hjælpe ?

mvh Gibman

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 04-02-02 15:40

Et Soundblaster Live Player 5.1 Bulk, pris 299,- iflg. edbpriser

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 04-02-02 16:02

og et hoontech add-on kort hos www.xs-sound.dk

Fra : Elo Rasmussen

Dato : 04-02-02 17:39

hmmmm!

shg.dk fortalte mig, at live kortet du omtaler ikke har digital udgang.
Det hoontech addon kort koster 300 kr.
så det blir 600 ialt.

Det må ku gøres billigere ??

Elo.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 04-02-02 18:43

"> Det må ku gøres billigere ??
muligvis, denne virker i hvert fald, har selv brugt den

Fra : Peter Rinder

Dato : 04-02-02 23:02

> [...]
> virker i winDVD/powerDVD mht. ac3 spdif streaming til ac3 forstærker.
>
> Den skal kun bruges til film, ikke spil eller noget.

Terratec laver et kort, der hedder 512i digital.
Den har optisk ud og koster iflg. edbpriser 376,-
Jeg har selv storebroren XFire1024 og er meget tilfreds med den.
For at se at billede af kortet:
ftp://ftp.terratec.de/Audio/512idigital/Images/512idigital_Board_L.jpg

/Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-02-02 23:08

On Mon, 4 Feb 2002 14:21:44 +0100,
Elo Rasmussen <gibman@worldonline.dk> wrote:
> Hej!
>
> Jeg står og mgl. et lydkort der ikke skal koste mere end ca. 200 kr.
>
> De eneste krav er;
> PCI
> coax SPDIF out, evt med optisk også.

Coax SPDIF finder du nok ikke. Men mit SB Audigy Player til ca. 650 kr
har en minijack SPDIF, som ender op i et et DIN stik inden det rammer
min DTT3500 forstærker / DTS dekoder.

Fordelen med et af disse er, at det supporterer 44, 48 og 96KHz ud.

> pris billig.
> virker i winDVD/powerDVD mht. ac3 spdif streaming til ac3 forstærker.
>
> Den skal kun bruges til film, ikke spil eller noget.
>
> Kan I hjælpe ?

Det er svært at få det hele til ingen penge.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-02-02 11:30

> Coax SPDIF finder du nok ikke. Men mit SB Audigy Player til ca. 650 kr
> har en minijack SPDIF, som ender op i et et DIN stik inden det rammer
> min DTT3500 forstærker / DTS dekoder.

Problemet med de spdif udgange på SB kortene er, at de -
mig bekendt - kun kan bruges til Creatives egne forstærkere
som f.eks. dit DTT3500. Det er altså ikke et helt almindeligt
spdif output.

/Jakob

Fra : Brian Hansen

Dato : 05-02-02 12:09

> Problemet med de spdif udgange på SB kortene er, at de -
> mig bekendt - kun kan bruges til Creatives egne forstærkere
> som f.eks. dit DTT3500. Det er altså ikke et helt almindeligt
> spdif output.

Det går helt fint med at "smide" lyd over på min minidisk fra et SB Audigy.

Brian

Fra : Brian Hansen

Dato : 05-02-02 12:17

> [...]
> virker i winDVD/powerDVD mht. ac3 spdif streaming til ac3 forstærker.
>
> Den skal kun bruges til film, ikke spil eller noget.

Zitech er et WinFast til 275,- som jeg tror er det billigeste jeg sådan lige
kender.

Brian

Fra : Peter T.

Dato : 05-02-02 12:37

"Brian Hansen" <brian@alpha-line.com> wrote in

> Zitech er et WinFast til 275,- som jeg tror er det billigeste jeg sådan
> lige kender.

....og som både har spdif-in og spdif-out, som dog optager et ekstra pci-hul
i kabinettet (ej at forveklse med pci-port). Det er dog lidt bøvlet, at få
det installeret korrekt under win2000. Jeg vil kun anbefale det, hvis det
er pga. spdif-mulighederne.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-02 14:30

> [...]
> virker i winDVD/powerDVD mht. ac3 spdif streaming til ac3 forstærker.

> Den skal kun bruges til film, ikke spil eller noget.

Jeg ved endnu ikke selv med "godt" men har fået anbefalet et Leadtek. Det
koster kun 275,- hos Zitech.
http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/multimedia/6xsound.asp

Så hvis man ikke har brug for alle de features som creative mf. har fundet
på er nødvendige til spil tror jeg det er et godt kort til at servere lyden
digitalt til en ekstern dac. Jeg har en sony receiver med indbygget dac's,
dd og dts dekoder mm. Leadtek kortet understøtter ihvertfald at sende dd
videre - men jeg har ikke kunnet finde noget om understøttelse af dts

> Kender du mere til det pågældende lydkort?

Ikke endnu Men prøv at søge på "Nikolaj Berliner Hommelgaard" i
news:dk.edb.hardware Han er en af fortalerne.

Men jeg skal primært bruge coax udgangen, da jeg har trukket et coax kabel
pænt i kabelbakke mm. Pt. bruges det kun af et mpeg kort, men min computer
er blevet kraftig nok til at afspille film uden extra hw hjælp, så jeg
planlægger at "skrotte" mpeg kortet.