opret enum felt i mysql
Fra : -Martin-

Dato : 04-02-02 12:57

Hejsa database folk!

Jo jeg vil gerne oprette et enum felt (Y/N) altså yes or no ... MEN
den vil ikk :O/

jeg bruger MySQL-Front 2.1 til det ... og den kommer med denne fejl

ALTER TABLE `kunder` ADD `show_navn` ENUM
Error: 1064 - Der er en fejl i SQL syntaksen nær '' på linje 1

og hvis jeg prøver at sætte default til N så kommer denne fejl!

ALTER TABLE `kunder` ADD `show_navn` ENUM DEFAULT "N"
Error: 1064 - Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'DEFAULT "N"' på
linje 1

og med NOT NULL værdi ... så er det denne fejl

ALTER TABLE `kunder` ADD `show_navn` ENUM NOT NULL
Error: 1064 - Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'NOT NULL' på linje 1

Hvordan skal det gøres? er der noget jeg har overset ?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-02-02 13:31

On Mon, 04 Feb 2002 12:57:05 +0100, -Martin- <admin@natten-i.dk> wrote:

> [...]
>Error: 1064 - Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'NOT NULL' på linje 1
>

>Hvordan skal det gøres? er der noget jeg har overset ?

Der skal angives valgmulighederne for ENUM, som i:

owner enum('Links','Artikler') DEFAULT 'Links' NOT NULL

http://www.gartneriet.dk

Fra : -Martin-

Dato : 04-02-02 21:20

den Mon, 04 Feb 2002 13:31:07 +0100 skrev Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> :

>Der skal angives valgmulighederne for ENUM, som i:
>
>owner enum('Links','Artikler') DEFAULT 'Links' NOT NULL

Takker ... sådan her ska det se ud

ALTER TABLE `kunder` CHANGE `show_navn` `show_navn` ENUM('ja','nej')
DEFAULT "ja"