AIX - hængende NFS-mountpoint
Fra : Tommy Harbo

Dato : 04-02-02 10:04

Hej,

Jeg oplever til tider at mount points til NFS hænger på maskinen, så jeg
ikke kan unmounte dem, heller ikke med umount -f, da den siger at enheden er
busy.

Nogle gange skyldes det at NFS-serveren (enten en anden AIX eller en linux)
er bootet.

Men hvad gør man, hvis man ikke vil boote sig ud af problemet?

/Tommy Harbo

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 04-02-02 13:18

Tommy Harbo wrote:

> [...]
> er bootet.
>
> Men hvad gør man, hvis man ikke vil boote sig ud af problemet?

Find ud af hvilke processer der har fat i filsystemet, med fuser, slå
dem ihjel, med kill, og du burde kunne afmontere...

Vh,

Ole Michaelsen

Fra : Tommy Harbo

Dato : 05-02-02 10:19

Det vil jeg prøve næste gang jeg oplever det.

tak for hjælpen.

/Tommy