tætning af vinduer
Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 04-02-02 09:39

Ja, man kan godt se på typen af spørgsmål at det er vinter, og her er endnu
et typisk vinterspørgsmål.

I min Sailfish 18 er gummilisterne omkring vinduerne gamle og utætte. Så
gamle at de er sprukne i overfladen og iøvrigt sprækker. Så utætte at jeg i
weekenden fjernede omkring 20 liter vand fra kahytten, og nu har sat plastik
udenpå vinduerne med gaffatape.

Egentliger jeg til at udskifte alle listerne, men den lokale grejbiks siger
at jeg bør prøve at tætne dem med et middel der er beregnet til det. At
silikone ikke duer kan jeg se da de forrige ejere har prøvet at tætne med
det, og han siger at sikaflex heller ikke duer.
At udskifte dem fraråder han mig pga prisen og det svære arbejde.

Men han tjener selvfølgelig mere hvis jeg både køber tætningsmiddel og
lister bagefter

Men hvilke erfaringer har I med at tætne vinduer i gummilister, gode som
dårlige

mvh

Erik Breum Petersen

Fra : Hanne og Hans

Dato : 04-02-02 10:07

Gå til den og skift gummilisterne ud, det er det der best betaler sig i det
lange løb.
Hans.