Variabler når ikke at blive loadet
Fra : Bo Dudek

Dato : 04-02-02 09:24

Hej

Jeg er stødt ind i et pudsigt problem. Jeg har en fla, som indeholder
adskillige mc's. Inde i disse mc's er forskellige dynamiske txt-boxe.
I _root. henter jeg externevariabler fra ialt 9 forskellige .txt filer
(jeg kan desværre ikke huske, hvordan man henter flere variabler fra
samme .txt fil - noget med '&' ??).

Jeg har 4 menupunkter, som skal /kunne/ vises i 3 forskellige sprog.
Jeg henter derfor ialt 12 forskellige txt-filer.

Det hele fungerer fint første gang man loder filmen. Variabler hentes
sammen med resten af indholdet, og de bliver derfor vist i deres
respektive dynamiske txt-boxe.

Problemet opstår, hvis man reloader siden med flashet. Nu bliver det
hentet fra cachen istedet, og dette betyder - på min maskine - at de
små mc's med txt-boxene bliver hentet FØR variablerne med indholdet.
Derfor bliver indholdet IKKE vist!!

Jeg har prøvet alt muligt. Bl.a at lave et mc, som første aktiveres
når sidste byte er hentet ind. Dette mc har jeg lavet så det opdaterer
txt-boxene.

Nogen der har en brilliant ide??

Kig på det her:
http://hjem.get2net.dk/bo_dudek/usenet/index.html
Første gang: fint
Anden gang: bliver KUN første txt-fil vist
Tredje gang: bliver INGEN txt-filer vist.

Mvh
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk

Fra : Michael Peo

Dato : 04-02-02 10:54

Du kan lægge flere variabler sammen i en tekstfil ved at skrive dem efter hinanden, opdelt af &-tegn.
ex.
minvar1=dansk&minvar2=engelsk&minvar3=tysk&minvar4=spansk

Du bliver nød til at sikre dig at alle de variabler din film skal bruge er hentet før du sætte tingene i gang.
Dette kan du gøre ved at tilføje en ekstra variable i enden af din tekstfil som du så kan teste værdien af.
ex.
minvar1=dansk&minvar2=engelsk&minvar3=tysk&minvar4=spansk&loaded=ok

Start med at loade dine variabler. Lad din flashfilm loope ind til at loaded-variablen (som jo er den sidste
var) er lig med "ok". Da det er den sidste var i filen er du sikker på at de andre allerede er hentet.

For at undgå chaching af tekstfilen se:
http://www.bokelberg.de/actionscript/25.html

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-02-02 11:04

>Du kan lægge flere variabler sammen i en tekstfil ved at skrive dem efter hinanden, opdelt af &-tegn.
>ex.
>minvar1=dansk&minvar2=engelsk&minvar3=tysk&minvar4=spansk
fandt det osse selv, men takker anyway

> [...]
>var) er lig med "ok". Da det er den sidste var i filen er du sikker på at de andre allerede er hentet.
simpel, og dog genial løsning.. :)

>For at undgå chaching af tekstfilen se:
>http://www.bokelberg.de/actionscript/25.html
har tjekket det.. og bruger det.. lækkert :))

Mange tak :)
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk