Mini-tegneprogram i Java
Fra : Frank Nørvig

Dato : 04-02-02 08:42

Hejsa

Jeg har planer om at lave en lille tegne-konkurrence på min hjemmeside, og
tænkte at det kunne lade sig gøre i Java. Det skal være ekstremt simpelt, og
kun indeholde en funktion der gør at man kan trykke med sin museknap i et
felt og tegne lidt. Når man er færdig med at tegne, skal man kunne gemme
billedet, så det bliver lagt på web-serveren.

Er der nogen der kan sige mig om der findes sådan et script i forvejen,
eller pege mig i retning af hvordan man laver det? Det skal siges at jeg
aldrig har programmeret i Java før.

Mvh Frank

Fra : Kasper

Dato : 04-02-02 18:25

"Frank Nørvig" wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kan sige mig om der findes sådan et script i forvejen,
> eller pege mig i retning af hvordan man laver det? Det skal siges at jeg

Som du selv nævner skal der nok bruges java. Java er ikke et scriptsprog ligesom
javascript, som du nok har tænkt på. Du vil ikke kunne lave et tegneprogram i
javascript. Jeg tror sagtens du kan finde et program, der kan tegne, men en
gemme funktion er nok værre. Du skal simpelthen have lavet en javaapplet. Jeg
anbefaler at du får købt en introduktionsbog til java og en bog om java swing
klasser.

Med venlig hilsen

Kasper