Mikrofon
Fra : Aage Pedersen

Dato : 04-02-02 08:07

Er der en der kan oplyse mig om grunden til lydoptagelser med mikrofon
er meget svag ved gengivelse, selv om man taler højt og med munden helt op
til mikrofonen er det ret svag ved afspilning. Skal der en form for
forstærker til eller er der andre finesser der skal til for at få en normal
afspilnings-styrke ? Jeg kan oplyse jeg har en alm. mikrofon til computer.
Hilsen Aage

Fra : Ricki

Dato : 04-02-02 08:51

> [...]
normal
> afspilnings-styrke ? Jeg kan oplyse jeg har en alm. mikrofon til computer.

Du skal åbne afspilnings-vinduet ved at dobbeltklikke på højttaleren nede i
proceslinjen. Der går du ind i indstillinger og vælger egenskaber. Vælg nu
Indspilning og klik OK. Der fremkommer nu et volume-panel, hvor der er et
håndtag der hedder mikrofon. Den skal du skrue op, og så går du bare ud
igen.
Håber at det virker.

Hilsen Ricki

Fra : Ricki

Dato : 04-02-02 08:51

Fra : Ricki

Dato : 04-02-02 08:51

Fra : Aage Pedersen

Dato : 04-02-02 10:49

> [...]
> Indspilning og klik OK. Der fremkommer nu et volume-panel, hvor der er et
> håndtag der hedder mikrofon. Den skal du skrue op, og så går du bare ud

Hej Ricki mange tak for dit hurtige svar du er en
skat
hilsen Aage

Fra : Pimp Daddy

Dato : 04-02-02 12:46

Æv! Hvorfor får jeg aldrig sådan nogle svar... LOL

/Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-02-02 12:56

Hej!

Pimp Daddy wrote:

> Æv! Hvorfor får jeg aldrig sådan nogle svar... LOL

Du har nappet mit navn, dit sv*n!

--
Mvh, P Diddy

Fra : Madsen

Dato : 04-02-02 12:41

On Mon, 4 Feb 2002 08:07:11 +0100, "Aage Pedersen"
<Fasan4@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>afspilnings-styrke ? Jeg kan oplyse jeg har en alm. mikrofon til computer.

Hej

Har du prøvet den "Mic Boost" du finder i lydkortet's
indstillinger ? Det plejer at hjælpe en hel del.

Mvh Madsen

Fra : Aage Pedersen

Dato : 04-02-02 20:08

> Har du prøvet den "Mic Boost" du finder i lydkortet's
> indstillinger ? Det plejer at hjælpe en hel del.
>
> Mvh Madsen

Hej Madsen

Tak for dit svar, men det får mig til at bede dig fortælle
hvordan jeg kommer til lydkort-indstillingen, da jeg ikke ved noget om disse
indstillinger.

med venlig hilsen Aage

Fra : Madsen

Dato : 04-02-02 20:39

On Mon, 4 Feb 2002 20:07:37 +0100, "Aage Pedersen"
<Fasan4@mail.tele.dk> wrote:

> Tak for dit svar, men det får mig til at bede dig fortælle
>hvordan jeg kommer til lydkort-indstillingen, da jeg ikke ved noget om disse
>indstillinger.

Hejsa

Det er nu ikke så svært endda.

1. Dobbeltklik på højttalerikonet nede ved uret i hjørnet af din
desktop. Så skulle vinduet "Play Control" gerne dukke op.

2. Nederst i Mikrofon feltet skulle der gerne være en knap
med teksten "Avanceret". Klik på den.

3. I det nye vindue finder du en indstilling "Mic Boost 20db"
som kan slåes til og fra ved at sætte flueben i en kasse.
Marker denne kasse og klik på "Luk". Luk også "Play Control"
vinduet bagved.

4. Prøv så at optage igen

Mic Boost skruer op for mikrofon signalet, men det kan
dog sommetider være årsag til en del susen. Hvis det
sker, så gå ind og slå det fra igen.

Mvh Madsen