Intel Celeron CPU
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 03-02-02 23:53

Hejsa,

Jeg har et bundkort der kun understøtter FCPGA CPU'er, både Celeoron og
P-III. Hvor gammel en Celeron kan jeg bruge, eller hvronår overgik Intel fra
at lave PPGA til FCPGA CPU'er?

VH Thomas Antonsen

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 04-02-02 06:54

Thomas Antonsen wrote:

> [...]
> P-III. Hvor gammel en Celeron kan jeg bruge, eller hvronår overgik Intel fra

Celeron 533A er den første af FC-PGA Celeron'erne, læg mærke til A'et,
for der er også produceret en 533 som er PPGA.

Fra : Nikolas

Dato : 04-02-02 11:27

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in message
> Celeron 533A er den første af FC-PGA Celeron'erne, læg mærke til A'et,
> for der er også produceret en 533 som er PPGA.

Man kan også få en 300A
Den første celeron jeg fik var en 300
men lige efter kom der en 300A som kunne over klokkes.

Nikolas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-02-02 13:33

> Man kan også få en 300A
> Den første celeron jeg fik var en 300
> men lige efter kom der en 300A som kunne over klokkes.

Man kan også få en celeron 266 - men det var jo ikke lige
det der blev spurgt om. Iøvrigt var 266 og 300 kun til slot 1,
mens 300A og højere blev lavet både til slot 1 og ppga
(måske ikke dem allesammen til slot 1). Fra 533A og
opefter findes de kun som fcpga.

/Jakob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-02-02 15:17

"Thomas Antonsen" <baz@worldonline.dk> skrev....

> Jeg har et bundkort der kun understøtter FCPGA CPU'er, både
> Celeoron og P-III. Hvor gammel en Celeron kan jeg bruge, eller
> hvronår overgik Intel fra at lave PPGA til FCPGA CPU'er?

Som andre har nævnt, så er alle Celeron'er fra og med 566 Mhz, FCPGA.
533'eren blev både lavet som PPGA og FCPGA, men er ikke særlig
udbredt i Danmark og sikkert både svær og dyr at skaffe fra ny.

Vær opmærksom på at dit bundkort med meget stor sandsynlighed kun
understøtter de såkaldte Coppermine CPU'er. Det er Celeron'er og
PIII'ere indtil 1200 Mhz. Dog findes de såkaldte Tualatin CPU'er(som
næppe kan køre i dit bundkort) allerede fra 1000 Mhz(Celeron) og 1133
Mhz(PIII).

Det korte af det lange: De bedste Celeron'er for dig, vil være de
Coppermine baserede fra 800 Mhz og op. De kører nemlig 100 Mhz på
bussen, hvilket er en mærkbar forskel ned til de tidligere 66 Mhz.

Prismæssigt vil en 900 Mhz være at foretrække. De kan fås for under
600,- kr.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm