Hvilken Pabst-blæser til Chieftec-kabinet?
Fra : Pimp Daddy

Dato : 03-02-02 22:08

Hejsa

Jeg tænker på at købe et Chieftec Dragon MidiTower DX-01B-D Black ATX
kabinet. Målet er at få et flot kabinet med næsten ingen støj og planen er
derfor at udskifte standard-blæseren i strømforsyningen med en Pabst-blæser.
Spg. er så: Hvilken Pabst-blæser skal jeg købe, når nu
Chieftec-strømforsyningen er på 340W?
Derefter et tillægsspg.: Hvad kunne man ellers købe til kabinettet for at
gøre det ekstra lydløst?

På forhånd tak.

Mvh
Anders

Fra : Morten HB

Dato : 03-02-02 23:16

"Pimp Daddy" <admin@gfxartist.dk> wrote in message
> Derefter et tillægsspg.: Hvad kunne man ellers købe til kabinettet for at
> gøre det ekstra lydløst?

Jeg har skiftet alle blæsere ud til pabst-blæsere med termostat og beklædt
kabinettet med no-noise fleece måtter (alt sammen fra webconsult). Samtidig
har jeg købt en fujitsu harddisk med olie lejer. Maskine er faktisk så
støjsvag at hvis folk snakker i rummet kan jeg ikke høre om den er tændt
eller ej.

Det er fantastisk at være fri for den forbandede summen!

/Morten

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 03-02-02 23:51

Kig på Noisecontroel hjemmeside, www.noisecontrol.de. De har i for forgårs
lavet et magic fleece måtte sæt til Chieftec kabinetter. Jeg har bestilt
et.... !

VH Thomas Antonsen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 03-02-02 23:54

Pimp Daddy wrote:

> [...]
> på 340W? Derefter et tillægsspg.: Hvad kunne man ellers købe
> til kabinettet for at gøre det ekstra lydløst?
<snip>

1:
Godt spøgsmål, jeg kan ikke svare, men til kabinetbrug (ekstra
blæsere kigger jeg selv på:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=231&page=1

- mit DX-01BL-D uden PSU kommer om et par uger (torsdag d.
22...), PSU'en har jeg selv i en næsten lydløs udgave (300W).

2:
Se bare på dette:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=317

- udskåret så det passer til lige præcis Dx-01 serien.
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.