Kommunikation Skole hjem & Skole elev.
Fra : Frede Eriksen

Dato : 03-02-02 20:10

Prøv evt. at kigge på www.fronter.dk

Her er et udemærket værktøj til både at klare interaktiv klasseundervisning,
samt inddrage forældrene i undervisningsforløbet.

Systemet et nemt at gå til for eleverne.
Vi har valgt at inddrage forældrene lidt efter lidt.
Mange har allerede meldt positivt tilbage, bla. da eleverne
har mulighed for at chatte i lukkede rum, med kammerater på deres egen
alder.

Der er 60 værktøjer som kan klikkes til og på hver enkelt klasse,
efter lærerens eget skøn.

Vi vil bruge det til at lægge skemaer ud til forældrene, samt øvrige
dokumenter
og korrespondance.
Læreren kan så holde øje med antal besøgende forældre.

På undervisningssiden kan eleverne aflevere deres opgaver, og få dem rettet
med kommentarer og figurer.
Tage prøver og test som vi opretter med få museklik.
Disse bliver besvaret, og returneret straks, da systemet kender svarende
allerede.

Eleverne kan skrive sammen med deres klassekammerater på samme opgave.

Vi eveluerer videre.

Vh.

Frede Eriksen

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 06-02-02 22:47

"Frede Eriksen" <frededk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. at kigge på www.fronter.dk

Tak for hintet.
Det ser faktisk ekstremt spændende ud især i disse Intranettider.

hilsen Niels Aage

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 07-02-02 21:55

Frede Eriksen wrote:

> Prøv evt. at kigge på www.fronter.dk

Jeg kiggede lidt på det for et ½ år siden. Er det ikke GPL- software?
Ved nogen hvor Fronter kan hentes?

Gunner Poulsen.
--
Aktiv i projektet Gnu Skole.
Et projekt med det formål at udbrede brugen af Open Source Software i

Fra : Frede Eriksen

Dato : 21-02-02 23:14

Fronter hentes ?

Det er et ASP system.
Det er ikke GPL.
Man er dog sikret åben kildekode, og rettigheder til den
idet man indgår aftalen om købet.

Du skal vist kigge lidt nærmere igen.

Venlige hilsener

Frede Eriksen