God og støjsvag kabinet køler ??
Fra : Jan

Dato : 03-02-02 17:03

Hej

Jeg har et MSI k7T266 Pro-ru med AMD XP 1800+ og en silverado køler.
Mit system bliver meget varmt og kører dermed ikke stabilt - i øjeblikke har
jeg 57 grader og måtte sætte mit kabinet lidt åbent.
Nu søger jeg en god blæser som stadig er støjsvag, da jeg iøvrigt også har
investeret i et støj-isoleret noise-control kabinet.
Hvilken en kan i anbefale og hvor køber jeg en god en.
Hvordan monterer jeg iøvrigt sådan en - er det på bundkort eller hvor er det
???
Hvad skal jeg gå efter ???

Mvh

Jan

Fra : MiN

Dato : 03-02-02 17:56

"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilken en kan i anbefale og hvor køber jeg en god en.
> Hvordan monterer jeg iøvrigt sådan en - er det på bundkort eller hvor er

Ingen tvivl efter min mening, en tysk papst blæser. Dem kan du så'n set ikke
høre:D
// Marc

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-02-02 18:14

> [...]
> Hvilken en kan i anbefale og hvor køber jeg en god en.
> Hvordan monterer jeg iøvrigt sådan en - er det på bundkort eller hvor er

Studiedata er en go' side at starte på! (www.studiedata.dk)
Køb du blot et par 80MM pabst blæsere på12 eller 19db, dem skal du nok blive
glad for!

Sørg også for at klippe gitteret væk i i kabinettet så der ikk er så meget
modstand.. Det kan godt give en del støj med det i!

MVH Mads Stetter

Fra : Jan

Dato : 03-02-02 18:42

Hvad er det for et gitter man skal klippe væk og hvor skal jeg placere sådan
en blæser og hvordan monterer jeg den ???

Hvad vej skal den vende - skal luften blæse den ene eller anden vej ??

Jan

Fra : Jan

Dato : 03-02-02 18:54

Glemte lige at spørge - hvor meget vil det forøge larmen af min computer -
vil jeg måske kunne sætte Silverado ned på 6 v ved køb af sådan en kabinet
blæser.

Fra : Leony

Dato : 03-02-02 21:00

> Glemte lige at spørge - hvor meget vil det forøge larmen af min computer -
> vil jeg måske kunne sætte Silverado ned på 6 v ved køb af sådan en kabinet
> blæser.

Det skal du nok ikke regne med at kunne gøre.
Et front indsug vil nok sænke din temp med 3-5 grader. Det er desværre ikke
noget vidundermiddel.
Jeg har 3 blæsere i mit kabinet. 2 der suger kold luft ind for neden og 1
der blæser det varme luft ud i toppen. Dette sænker temp med ca 18 grader.
Vel og mærke med blæserne kørende på fuld skrue. Det larmer meget.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-02-02 23:00

> [...]
> vil jeg måske kunne sætte Silverado ned på 6 v ved køb af sådan en kabinet

Jeg har en 120MM for neden der suger kold luft ind, den kører på 7V og den
kan ikk høres
Ud for cpu'en har jeg en 92MM der suger den varme luft ud igen. Den kører
også 7V og siger ikk et klap!
Til cpu'en har jeg en alpha 8045 profil med en 80MM pabst på som kører 12V
(19db)
Plus jeg også har sat en pabst på mit grafik kort...

Det der irriterer mig mest nu er min skærm der brummer ubetydeligt lidt!

Har foresten også monteret noice control magic fleece i kabinettet!
(addtronics kabinet)

MVH Mads Stetter

Fra : Leony

Dato : 03-02-02 20:56

"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for et gitter man skal klippe væk og hvor skal jeg placere
sådan
> en blæser og hvordan monterer jeg den ???

Den bliver monteret med skruer (husk at købe dem, de følger sjældent med).
Du skal placere den nederst i kabnettet. Der er et gitter for så man ikke
kan få fingrene i den, det er dette gitter du skal klippe/skære af - dels
fordi den vil larme mindre + der kommer mere luft ind.

> Hvad vej skal den vende - skal luften blæse den ene eller anden vej ??

Du kan tydeligt mærke hvilken vej den skal vende. Du skal have den til at
suge luft ind for neden og blæse luft ud for oven.