Opslag Gram kirkebog
Fra : Henning Madsen

Dato : 03-02-02 16:18

Jeg har en ane Elisabeth (Lisbeth) Simonsdatter (I nogle folketællinger
hedder hun Nielsdatter). Hendes fødested er opgivet at være Gram by,
Haderslev Amt, 1787. Jeg har selv forsøgt at tyde kirkebogen for pågældende
år og mener også at have fundet en potentiel fødsel i slutningen af året.
Men dels er jeg ikke så rutineret i gotisk skrift, dels er affotograferingen
utydelig, så jeg har svært ved at tyde alt hvad der står. Er der mon en
venlig sjæl, der ved lejlighed vil hjælpe mig og forsøge at tyde hvad der
står.
Med venlig hilsen
Henning Madsen

Fra : Flemming Thygesen

Dato : 03-02-02 17:48

Gram kirkebog side 7 1787

Den 24 Söndag efter Trinitat: havde Inger Dat: forhen tjenende paa
Nÿbel nu .....?? ....?? i Endrupskou, et uægte Barn til Daaben, som blev
kaldet Elisabeth, udlagt til Barnefader, Simon Mikkelsen för tjenende paa
Nÿbel, nu Arrestant i Lÿgum Kloster. Faderre vare Augusta Hans Datter, Maren
Jens Datt: Bodel Jens Dat: Peder Hansen Kjems, Nis Nissen alle af
Endrupskou.

--

Med Venlig Hilsen

Flemming Thygesen