BK5 --> BK6 Fejlmeldinger
Fra : Bo Larsen

Dato : 03-02-02 15:38

Ved konverteringen fra BK5 til BK6 (version 6.0.90) får jeg følgende fejl (i
100-vis):
"Angående vielsen mellem 6812 & 6813
Kildehenvisningen var blank og er blevet konverteret til en generel kilde"

a) Kildehenvisingen var ikke blank!
b) En generel kilde bliver ikke genereret!

Er det et indstillingsproblem eller en fejl i konverterings-algoritmen?

--
Bo Larsen
bolarsen@t-online.de

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 03-02-02 15:44

Sun, 3 Feb 2002 15:38:01 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, "Bo
Larsen" <bolarsen@t-online.de> wrote:

> [...]
>b) En generel kilde bliver ikke genereret!
>
>Er det et indstillingsproblem eller en fejl i konverterings-algoritmen?

det er et forhold knyttet til de to personene.
Hvordan har du lagt inn kildehenvisningen til disse personene kontra
tilsvarende henvisnger til andre vielser?
Se hvordan du har dine data i BK5

--
Otto Jorgensen - Norway
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Bo Larsen

Dato : 03-02-02 15:58

Hej Otto.
Det drejer sig til dels om kilden <F6> til VIET (dato & sted), til dels til
GIFT (J/N).
Kilderne er i BK5 (version 5.2.36) OK!
Jeg har også prøvet at køre alle Utility-Programmer samt med held at
eksportere til GED.
--
Bo Larsen
bolarsen@t-online.de

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 03-02-02 16:36

Sun, 3 Feb 2002 15:58:29 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, "Bo
> [...]

>GIFT (J/N).
>Kilderne er i BK5 (version 5.2.36) OK!
>Jeg har også prøvet at køre alle Utility-Programmer samt med held at

har du fullverdig kilde, har du dato og sted angitt, eller mangler det
noe i noen av feltene ?

Fra : Bo Larsen

Dato : 04-02-02 11:11

Ved GIFT J/N altid fuldstændig.
Ved VIET forekommer alle kombinationer: kun DATO; kun STED; DATO & STED.
Jeg kan heller ikke få det til at rime, da nogle ægteskaber er konverteret
uden problemer.

Bo

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 04-02-02 17:57

Mon, 4 Feb 2002 11:11:29 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, "Bo
> [...]

>Jeg kan heller ikke få det til at rime, da nogle ægteskaber er konverteret

har du flere kombinasjoner i BK5
jft VIET og GIFT

Hvor har du plassert disse feltene i BK5 og hva velger du så når du
konverterer til BK6.
Du setter valgene i BK6 for hva de ulike felte i BK5 skal flyttes til, i
og med at du i BK5 har "Andet" som du muligens har brukt til noe
spesielt ???

Fra : Bo Larsen

Dato : 05-02-02 12:10

Hvis jeg ikke tager meget fejl er felterne VIET, ANDET (under viet) og GIFT
uafhængige felter, som skulle kunne konverteres uafhængigt af hinanden.
For ikke at teoritisere for meget kan jeg sige, at jeg med held har
eksporteret felterne til GED.

Feltet ANDET bruger jeg til "kirkeligt viet". Det bliver også tilsvarende
angivet i menuen ved konverteringen.

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt: "Hvor har du
plassert disse feltene i BK5 og hva velger du så når du konverterer til BK6"
Her har jeg ikke så mange muligheder, jvf. ovenstående.
---
Bo Larsen
bolarsen@t-online.de

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 05-02-02 16:21

Tue, 5 Feb 2002 12:09:45 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, "Bo
> [...]

>plassert disse feltene i BK5 og hva velger du så når du konverterer til BK6"
>Her har jeg ikke så mange muligheder, jvf. ovenstående.

hvis du benytter feltene under Andet til en eller annen hendelse må du
også angi hvilken gedcomtag du skal bruke.

Normalt er Gift kodet som MARR
etc
Derfor er det viktig at du for alle feltene i BK5 har relevanter
GEDCOM-koder.
Du har ikke angitt hva du her har valgt i de ulike feltene i BK5

Du har to valg muligheter under ekteskapsdelen i BK5
Den øverste linjen er normalt GIFT, linje nummer to " i mange
oversettelser er dette angitt som Annet. Selv har jeg brukt dette til
Trolovet. ENGA