Ide til både gamle og nye katteejere
Fra : Rie Lysvad

Dato : 03-02-02 15:26

Dette har jeg eller rettere sagt mine katte haft megen glæde af: Tag en snor
og bind noget kattelejetøj fast - godt fast. Sæt den anden ende fast med en
tegnestift under en bordplade, den ska osse sidde godt fast. Snoren skal
have en længde, så legetøjet hænger i fristende kattehøjde. Det kan være alt
muligt - mus, hønseringe, piberensere ( der kan sættes sammen som ringe
eller formes som spiraler) små garnnøgler, sammenkrøllede stumper papir etc.
etc . Misserne kan underholde sig i lang tid med at hoppe rundt og slå til
og bide i legetøjet. God fornøjelse!

Venlig hilsen Rie

Fra : Jette

Dato : 03-02-02 16:15

"Rie Lysvad" skrev:
> [...]
etc.
> etc . Misserne kan underholde sig i lang tid med at hoppe rundt og slå til

Tak for idéen som dog allerede har været i brug her hos os... Vi har dog
droppet det igen fordi misserne har en tendens til at få en klo i snoren så
højt oppe at de ikke kan få den ud igen ved egen hjælp... og tanken om at
missens pote hænger fast det halve af dagen mens vi er på arbejde, kan jeg
simpelthen ikke bære...

Hvordan løser man det problem?

Mvh. Jette

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-02-02 16:31

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> missens pote hænger fast det halve af dagen mens vi er på arbejde, kan jeg

Samme problem har vi med Dixie, når hun hvæsser klør i krattetræet

Hun kan simpelt hen ikke finde ud af at give slip - hun trækker bare alt
hvad hun kan. Jo mere hun trækker jo mere hænger hun fast.
Godt nok er Dixie meget klumpe-dumpet, men jeg kan ikke forstå at hun ikke
kan greje det ?

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Helle.K

Dato : 03-02-02 18:35

Hej

Den ide har vi også brugt til stor fornøjelse for kattene, men vi bruger
bare ikke snor, da vi lige kan se for os at en tand eller en klo sidder fast
og bliver revet ud ved et uheld... vi bruger elastik( sådan noget alm.
elastik som vi også hoppede i som børn) i stedet og det fungerer helt efter
planen, der sker det jo ikke så meget hvis en klo hænger fast, der kan
katten jo stadig lande på gulvet og så drejer de bare en halv omgang og så
er kloen fri igen... og legen kan fortsætte i mange timer som den også gør
for vores 7 gamle killing der er blevet døbt "120 i timen" til efternavn

Hilsen Helle.K

Fra : Jette

Dato : 03-02-02 18:50

"Helle.K" skrev:
> [...]
> for vores 7 gamle killing der er blevet døbt "120 i timen" til efternavn

Vi havde også en rød vamset ting i en elastik på klatretræet (dem man kan
købe som tilbehør til Likita-miljøer) .... men her hang poten også fast,
fordi de simpelthen fik fat for langt oppe, men her var elastikken jo heller
ikke mere end 40 cm lang, så måske skulle man prøve at sætte den fast højt
oppe i en døråbning eller lign. og så lave en laaaang elastik

I det hele taget vil jeg gerne advare imod at sætte ting i snor og/eller
elastik på klatretræet. Vi har oplevet at en mis var ved at blive kvalt
fordi den legede med snoren på en afsats hvor snoren hang ved siden af.

Mvh. Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-02-02 20:37

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in message

> [...]
> ikke mere end 40 cm lang, så måske skulle man prøve at sætte den fast højt
> oppe i en døråbning eller lign. og så lave en laaaang elastik

vi havde i den gamle lejlighed en hjemmelavet pelsklump der jævnligt fik
lidt baldrian dråber....
den sad fast i en krog i loftet ca ti cm over det øverste af klatretræet i
et stykke smal bukseelastik... den bragte virkelig lykke.... en enkelt gang
har sweety hængt fast i den men elastikken var så lang at han sagtens kunne
hive den ned på gulvet og gennem halvdelen af stuen uden problemer... derfor
fik han selv nørklet sig fri inden jeg nåede over til ham.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Rie Lysvad

Dato : 04-02-02 23:32

Hej til alle der har svaret

Jeg har aldrig selv været ude for at en klo hænger fast, men det kan jo ske.
Elastikker er en god løsning, det har jeg selv brugt, det var en
forglemmelse, at jeg ikke fik det med.

Venlig hilsen Rie

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ijg78.15657$Eu2.1145516@news010.worldonline.dk...