Gud fader bevars !
Fra : Nej-hvor-er-jeg-træt~

Dato : 03-02-02 14:38

Gud fader bevars for en lallet og blødsøden gruppe og især alle I "Ih hvor
er vi søde og venlige og specelt alt vidende".

Anne Marie Prange og Søs Jensen overgår sgu alt tåbeligt og latterligt på
denne jord. Prane med hendes..."tja" hele tiden og mening om alt og intet og
udfra det hun skriver må man forledes til at tro at hun har 278 års erfaring
omkring dyr når man læser hendes "gode" råd omkring alle dyr lige fra
skildpadder over katte til hunde.

S. Jensen er ikke et hak bedre, men det kommer vel næppe bag på nogen med
det FOF kursus i hundeadfærd hun har.

Og Gud nåde at trøste den person som forvilder sig herind og kommer til at
sige at vedkommende har en race hund med DKK stamtavle. Den person bliver jo
slagtet af bastard ejerene. Eller endnu værre at man kommer til at fortælle
at man bruger sin hund professionelt eller til hundesport, ja så stå I af og
man bliver beskyldt for at være dyremishandler.

Fri os for helvede for al Jeres blødsøden mundlort eller lav Jeres egen
ammestue gruppe dk.fritid.dyr.bastard.ih-hvor-er-vi-dumme.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 03-02-02 14:52

Nåh...hvor lamt er det ikke at fyre sådan en salve af, og så ikke turde sætte
sit navn under??! Din mening om gruppen og dens skribenter er jo dybt
ligegyldig! Med mindre du har en seriøs klage over dårlige eller forkerte råd,
så drop dog gruppen før den giver dig mavesår...der er bestemt ingen her der
holder på dig!
Hilsen Dorthe

"Nej-hvor-er-jeg-træt-af-jer" skriver:

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-02-02 15:48

Hørt!!!!

At rakke ned på andre mennesker og så ikke turde stå ved sine meninger, den
slags personer tæller jo overhovedet ikke!

Skriver han/hun mon også anonyme læserbreve???

Eva

Fra : x Vuf x

Dato : 03-02-02 17:14

Sun, 3 Feb 2002 15:48:17 +0100, Eva Schmidt wrote:

>Hørt!!!!
>At rakke ned på andre mennesker og så ikke turde stå ved sine meninger, den
>slags personer tæller jo overhovedet ikke!
>Skriver han/hun mon også anonyme læserbreve???

Sikkert...men prøv nu at ignorere det, så freden kan bevares
i gruppen. Alle de småkrige er ret trælse at overvære!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 12.01.2002
-

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-02-02 17:33

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
men prøv nu at ignorere det, så freden kan bevares
> i gruppen. Alle de småkrige er ret trælse at overvære!

Du har helt ret og den slags barnagtighed er det altså lettest og
bedst at tie ihjel .. og så får vedkommende da heller ikke den
opmærksomhed han vel hungrer efter ..
Smil fra Ami .. samt ønsket om en god aften ...

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 03-02-02 18:38

På trods af at personen er annonym, (som der jo er mange som der er her, vi
kan jo alle skrive Henrik, Jannie, Per, Poul og Punish the...), så mener jeg
nu det som personen skriver ikke er helt hen i vejret, der er noget om
snakken;)) Og jeg har selv oplevet det, bare omvendt, ved at nogen
indikerede at jeg skuille opdrætte i DRU fordi man ikke var ening med det
jeg skrev!!! Eller man får andre boksehansker i hovedet, fx. at man nok ikke
ved nogetsom helst fordi man ikke er ening med xxx eller xxx, eller hvis man
går imod mainstreem meningerne om hunde her.

Men der er en "sætten på plads", "bedreviden (altvidende skraldebunke)" og
"pissen teritorie af" og "bliv nede i hakkeordnen" stemning fra visse her,
men sådan er det jo alle steder, jeg sige jo også min mening og det er ikke
altid vellidt!

Nå, men man kan jo læse det man vil og lade resten glide forbi eller gå et
andet sted hen, man der er nogle som mener sig MEGET klogere end andre og
som ikke kan klare at de får lidt modvind.

Så, nu får jeg nok på puklen;))))) Kom bare jeg har stærke skuldre;)))

Jannie

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 03-02-02 20:15

~*Jannie*~ <lolistanomail@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> som ikke kan klare at de får lidt modvind.
>
> Så, nu får jeg nok på puklen;))))) Kom bare jeg har stærke skuldre;)))

Jeg giver dig ikke nogen på puklen jeg beundrer dem der tør sige deres
mening !og man tør jo ikke andet end at være anonym herinde for eller bliver
man vel forfulgt af "de politisk korekte" når man har sagt min mening
men det tager jeg nu ikke så tungt )

Fra : x Vuf x

Dato : 03-02-02 20:27

Sun, 3 Feb 2002 17:32:42 +0100, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
> [...]

>opmærksomhed han vel hungrer efter ..
>Smil fra Ami .. samt ønsket om en god aften ...

Ja min lunte er ret kort i øjeblikket,
så jeg gider ikke det barnepjat!
Det er livet sgu for kort til!

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 03-02-02 20:31

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> opmærksomhed han vel hungrer efter ..
> Smil fra Ami .. samt ønsket om en god aften ...

Ville det ikke være mere politisk korekt at skrive "han/hun" istedet for at
skrive "han" ? hvordan går det foresten med spormineralerne ?? det ville
jeg gerne lige høre , også hvis der var andre der gik i gang med at prøve
det ?

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 03-02-02 18:38

Ja men dog ,ja men dog hvis ikke du kan li´ denne gruppe SÅ BLIV VÆK
men at rak ned på dem der bruger gruppen kan du ikke være bekendt og hvis
du endelig skal have luft så stå ved hvad du skriver.

Majbritt

Fra : Sverre Stokke

Dato : 03-02-02 20:28

lolistanomail@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Så, nu får jeg nok på puklen;))))) Kom bare jeg har stærke skuldre;)))

Ikke af mig, for jeg er i store - meget store - træk enig med den anonyme
skribent.

I den halve snes nyhedsgrupper, jeg abonnerer på findes der ingen med så
snævre rammer som denne. Idealbrugeren er en blødhjertet romantikker, der
klikke-træner en gennemført mishandlet blandingshund af ukendt oprindelse
hjem fra internatet - i sidste øjeblik inden benmelsfabrikken.
Hunden hverken opdrages eller dresseres - næh, den formes, shapes og
motiveres. Højt udviklede spirituelle kvinde afholder kurser i disse
metoder - i deres pyramideformede huse.
Hvor er alle jægerne, politifolkene, vagtmændene, hundespandkørerne, for
hvem hunden også er et brugsdyr ?
Og hvor er Brian Båtnakke, der spørger . 'Våden lærer man en pidtbul
tæriar å bide folk i skridtet ?'

Hilsen Sverre.

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 03-02-02 21:44

Hej Sverre,

Jeg kunne altså ikke lade være at grine af dit indlæg - jeg fandt det
oprigtig morsomt Derfor ved jeg heller ikke rigtig om jeg skal svare på
dit indlæg, da jeg har svært ved at gennemskue om du mener det seriøst?
Please oplys mig, hvis jeg er helt forkert på den, pft.

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse >

//Klip//.

> I den halve snes nyhedsgrupper, jeg abonnerer på findes der ingen med så
> snævre rammer som denne.

Hvad er snævre rammer?

Idealbrugeren er en blødhjertet romantikker, der
> klikke-træner en gennemført mishandlet blandingshund af ukendt oprindelse
> hjem fra internatet - i sidste øjeblik inden benmelsfabrikken.

Står det i fundatsen? Så er jeg i hvert fald ikke idealbruger, men jeg er
her for at lære og udveksle erfaringer med andre hundeinteresserede.

> Hunden hverken opdrages eller dresseres - næh, den formes, shapes og
> motiveres. Højt udviklede spirituelle kvinde afholder kurser i disse
> metoder - i deres pyramideformede huse.

Ja, for min del, så opdrager/former jeg min hund, men hvad galt er der i
det? Hvilke spirituelle kvinder er det? Kunne godt tænke mig et kursus eller
to.

> Hvor er alle jægerne, politifolkene, vagtmændene, hundespandkørerne, for
> hvem hunden også er et brugsdyr ?

Ja, Sverre, du ved jo intet om f.eks. mig og hvad jeg laver - da du aldrig
har spurgt og jeg ikke gider at belemre med min historie mv. med mindre jeg
bliver spurgt. Men jeg HAR gået på jagt og jeg træner nu hunde til meget
specifikke formål. Så min/e hunde er for en stor del brugs/arbejdshunde, men
gør det, at de ikke må f.eks. klikkertrænes?

> Og hvor er Brian Båtnakke, der spørger . 'Våden lærer man en pidtbul
> tæriar å bide folk i skridtet ?'

Må han rådne op i helvede (hvis der er et sådant sted)!

Kh. Tine.

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 15:50

Derfor er du vel ikke enig i hans sprogbrug?
Man tager ikke skade af at tale ordentligt til andre mennesker, uanset hvad
man mener.
mvh
Louise

Fra : JBH

Dato : 03-02-02 23:16

Måtte man komme med et forslag om at oprette en nyhedsgruppe for race-rene
DKK brugshunde som bruges professionelt.

mvh
JBH

Fra : Winther

Dato : 04-02-02 09:03

Måske ingen dårlig ide.

Vh. Winther

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-02-02 09:33

"Winther" <FalkPetersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Måske ingen dårlig ide.

Jo!

Som jeg skrev andetsteds, så lad os i stedet oprette
news:dk.fritid.dyr.hund.pyssenyssehunde, hvor alle disse shapede
menneskeerstatninger der engang har været hunde, kan diskuteres og grædes
over i fred.
Så kan der måske blive plads til at diskutere hunde her inde, uden man hver
gang skal udsættes for nedladende bemærkninger og hulk og klynk fra den
lille kerne der mener at have patent på de rigtige meninger.
Jeg mener, når en skribent lufter nogle kontroversielle holdninger som i
denne tråd, så er svarene:

> [...]

tie ihjel

>Ja min lunte er ret kort i øjeblikket, så jeg gider ikke det barnepjat! Det

Det er s'gu som at diskutere med femårige børn, eller Bamse og Kylling: Når
man ikke kan lide indholdet og ikke kan/vil argumentere, så kan man jo altid
sige at men ikke gider være med.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Charlotte Pedersen

Dato : 04-02-02 09:37

Hej JBH!

Hvad mener du med "professionelt"?

mvh
Charlotte

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 04-02-02 19:17

Hej JBH
Det er ikke nogen dårlig ide du kommer med der
Maj

Fra : Marlene

Dato : 04-02-02 10:42

Nej-hvor-er-jeg-træt-af-jer <noway@but.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5d3d0f$0$89107$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> S. Jensen er ikke et hak bedre, men det kommer vel næppe bag på nogen med
> det FOF kursus i hundeadfærd hun har.

Send mig din adresse, og jeg sender dig et dejligt stykke sæbe...........

> [...]
og
> man bliver beskyldt for at være dyremishandler.

Hvem siger det? Hvis hundene bliver behandlet ordentligt (hvilket de _ikke_
blev i Søs´ indlæg), så er der ingen, som kritiserer den måde, brugshundene
bliver holdt på.

> Fri os for helvede for al Jeres blødsøden mundlort eller lav Jeres egen
> ammestue gruppe dk.fritid.dyr.bastard.ih-hvor-er-vi-dumme.

Blødsøden mundlort...... Hmmm..... Hører jeg til denne gruppe? Ja, det gør
jeg nok; dyr skal behandles ordentligt, de skal behandles som dyr med
respekt og en indsigt i, hvordan dyr er. Der skal _ikke_ bruges vold. Om det
betyder, at man er blødsøden, så siger jeg; godt gået, Marlene!

Mvh. Marlene.

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 15:47

sikke noget pjat, vær dog lidt saglig og diskuter med damerne hvis du er
uenig i stedet for at svine dem til. Og jeg har INGEN respekt for tabere der
ikke tør sætte deres navn på deres meninger og udgydelser. Er det så fordi
man ikke tør stå ved dem og bare har behov for at svine andre til???

Og der er da masser af raceejere her, inkl mig selv, som aldrig har mærket
noget til nogen former for diskrimination.
Måske skulle du tage et FOF-kursus i Kommunikation??

Hovedrystende hilsen
Louise

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 15:59

Hmm lige en tilføjelse
Det er ikke for at generer jer andre der er anonyme herinde (det er min
erfaring at de fleste af jeg behersker grundlæggende anstændig opførsel
men jeg har en stor aversion overfor folk der sviner andre til anonymt...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 04-02-02 20:12

> [...]
> erfaring at de fleste af jeg behersker grundlæggende anstændig opførsel
> men jeg har en stor aversion overfor folk der sviner andre til anonymt...

hvad fanden er aversion nu for noget ?

er det bedre at svine folk til hvis man skriver sit navn ?? den var vist
ikke helt gennemtænkt

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 21:04

Det er i hvert fald nemmere at tage kritik/synspunkter alvorligt, hvis folk
har så meget respekt for deres egne meninger at de ligefrem tør stå ved
dem

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 04-02-02 20:12

> [...]
> ikke tør sætte deres navn på deres meninger og udgydelser. Er det så fordi
> man ikke tør stå ved dem og bare har behov for at svine andre til???

Såså det er ikke pænt/politisk korekt at kalde folk for tabere !og ligemeget
hvad så har man lov til at være anonym ! man kan jo ligeså godt skrive kim,
bo, kaj, som man skriver pluto eller Louise !! det er da fuldstændigt
ligegyldigt hvad folk hedder ,det der er intersant er da deres meninger !
men du må jo åbenbart føle dig ramt af det sverre skrev siden du hidser dig
op på den måde ?

Venligtvinkende smilehilsen og smil Punish den anonyme ...... ))))))

Fra : Sverre Stokke

Dato : 04-02-02 16:27

tyj@post.tele.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>dit indlæg, da jeg har svært ved at gennemskue om du mener det seriøst?
>Please oplys mig, hvis jeg er helt forkert på den, pft.
Begge dele.

>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse >
>
>//Klip//.

>Hvad er snævre rammer?
I to mio år har mennesket benyttet sig af hundens forskellige egenskaber.
Her i gruppen er der stort set kun plads til de metoder, der er udviklet i
de senere år. Disse metoder er selvfølgelig en afspejling af det herskende
politiske klima, som nærmer sig et forbud mod at hæve stemmen over for
børn og hunde.
Flertallet af danske hunde lever som alt andet end det vigtigste i deres
menneskers liv - anskaffet efter princippet 'God dag, jeg vil gerne have
to liter letmælk og en hundehvalp til børnene.'
Brugerne - eller i hvert fald flertallet af skriverne - i denne NG er
folk, der har hunden som noget af det vigtigste i deres liv. Og
holdningerne til, hvordan hunde skal behandles, er begrænsede til de
hotteste 'New Age-metoder'.

>Idealbrugeren er en blødhjertet romantikker, der
>oprindelse
>
>Står det i fundatsen?
Nej.

>Så er jeg i hvert fald ikke idealbruger, men jeg er
>her for at lære og udveksle erfaringer med andre hundeinteresserede.
Jeg omtaler atmosfæren, stemningen og traditionerne i NG - ikke
enkeltpersoner.

>Ja, for min del, så opdrager/former jeg min hund, men hvad galt er der i
>det?
Genrelt set er der her i NG meget lidt respekt for anderledes tænkende.
Dette illustreres på smukkeste vis af det emne, der kørte samtidig. En
eller anden havde set nogle ikke nærmere definerede personer behandle
hunde dårligt. Og strak stod den på Dyrenes Befrielsesfront og
politianmeldelse.

>Hvilke spirituelle kvinder er det? Kunne godt tænke mig et kursus eller
>to.
Konstrueret eksempel.

> [...]
>men
>gør det, at de ikke må f.eks. klikkertrænes?
Set handler stadig ikke specifikt om dig.

>Må han rådne op i helvede (hvis der er et sådant sted)!
Smukt udtryk for tollerencen her på stedet

>Kh. Tine.

Hilsen Sverre.

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 04-02-02 18:50

Hej,

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev:

//Klip//

> I to mio år har mennesket benyttet sig af hundens forskellige egenskaber.
> Her i gruppen er der stort set kun plads til de metoder, der er udviklet i
> de senere år.

Hvis der er løsningsforslag/metoder, som er udviklet for længere tid siden,
er det vel i sig selv ikke en hindring for at de kan virke! Men folk
reagerer måske, fordi der er kommet ny viden/erfaringer til, som de synes er
bedre?

Disse metoder er selvfølgelig en afspejling af det herskende
> politiske klima, som nærmer sig et forbud mod at hæve stemmen over for
> børn og hunde.

????? Jeg er ikke med? Hvilke metoder er det lige nøjagtig du hentyder til?
Og er man helt forkert på den, i dine øjne, hvis man eks. vælger ikke at
råbe af sin hund eller sine børn?

> Flertallet af danske hunde lever som alt andet end det vigtigste i deres
> menneskers liv - anskaffet efter princippet 'God dag, jeg vil gerne have
> to liter letmælk og en hundehvalp til børnene.'

Kan godt følge dig i, at der er mange, som bare anskaffer sig en hund, uden
at sætte sig ind, hvad det egentlig indebærer.

> [...]
> folk, der har hunden som noget af det vigtigste i deres liv. Og
> holdningerne til, hvordan hunde skal behandles, er begrænsede til de

Og hvad så? Er det så ikke op til den enkelte hvad han/hun tror på og har
erfaring med og dermed forsvarer? Jeg er jo rimelig ny her og har derfor
ikke det kendskab til de fleste andre brugere, som du åbenbart har, om
hvorvidt deres hund er det vigtigste i deres liv - men vi har vel alle et
eller andet, som er vigtigere end noget andet i vores liv? Gør det så noget,
at det for nogle, er en hund?

//Klip//

> Jeg omtaler atmosfæren, stemningen og traditionerne i NG - ikke
> enkeltpersoner.

Ja, det kan jeg forstå.

> [...]
> hunde dårligt.
Og strak stod den på Dyrenes Befrielsesfront og

Jeg læser nok det du skriver forkert, men mener du med det her, at det, at
nogle behandler dyr dårligt er ok og at jeg/man bare bør se stiltiende til?

> Konstrueret eksempel.

Jeg glemte en

> Det handler stadig ikke specifikt om dig.

Nej, men jeg prøver bare at forstå, hvor du vil hen med dine generaliserende
udtalelser. Og jeg synes ikke det er en særlig saglig disskussionsform at
generalisere, og derfor prøvede jeg at tage udgangspunkt i mig selv.

I hvert fald for min

Kh. Tine.

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-02-02 09:07

"Tine Yding Jensen" <tyj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad så? Er det så ikke op til den enkelte hvad han/hun tror på og
har
> erfaring med og dermed forsvarer?

Jeg tror du her har fat i kernen.
For hvis de enkelte ville indskrænke sig til at have sin egen tro på hvad
der er bedst, og ikke ved enhver given lejlighed angribe hvad de ikke er
enige i, så ville tonen blive noget bedre i NG'en.
Det har efterhånden intet med forsvar at gøre, men ligner prædiken i
bedste Scientology-stil, med den medfølgende intolerance over for andre
meninger til følge.
Dogmatisme er en farlig ting, og er ødelæggende for enhver _god_ debat.

> [...]
et
> eller andet, som er vigtigere end noget andet i vores liv? Gør det så

Det gør egentlig heller ikke mig noget at det forholder sig sådan.
Men det generer mig at læse indlæg om, og af folk, der selv har så store
mentale problemer, at de har et dyr som den vigtigste i deres liv. Det er
nam-nam for enhver psykolog, men her i gruppen er vi hundeejere, ikke
psykologer.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 05-02-02 21:44

Hej Alex,

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> meninger til følge.
> Dogmatisme er en farlig ting, og er ødelæggende for

Jamen, jeg kan jo kun give dig ret, idet jeg er af den mening, at jeg aldrig
kan være helt sikker på, om det jeg tror, er absolut det rigtige.
Jeg, personligt, svarede på et indlæg, hvor jeg gav udtryk for mine
følelser, og reaktionen var, at mit indlæg var for følelsesladet til denne
ng - i en/flere persons/ers øjne. Ok, jeg har taget det til mig, at jeg ikke
mere skal skrive om mine følelsesmæssige reaktioner, men kunne godt have
tænkt mig, som rimelig ny aktiv i gruppen, at være blevet "oplyst" på en
mere "høflig" og knap så fordømmende måde. At man/jeg så går aktivt ind i
et emne og diskuterer det igennem på kryds og tværs, det er, hvad jeg gerne
vil have ud af at abonnere på denne gruppe, da jeg synes mange her, virkelig
har nogle gode erfaringer og observationer, som jeg kan bruge i den del af
mit liv, som handler om hund/e. Men så synes jeg også det handler om,
_hvordan_ man angriber det, man ikke er enig i.

> [...]

> mentale problemer, at de har et dyr som den vigtigste i deres liv. Det er
> nam-nam for enhver psykolog, men her i gruppen er vi hundeejere, ikke

Nej, det er vi ikke Og igen - jeg er f.eks. så tilpas ny her i aktiv
sammenhæng, at jeg ikke har dannet mig noget indtryk af særlig mange af
brugerne. Bare det at "lære" navnene at kende, synes jeg er svært

Kh. Tine.

Fra : Jesper Hammer

Dato : 04-02-02 22:36

Hej NG!

Kan vi ikke blot blive enige om at holde en god og anstændig tone, samt tage
godt imod nye deltagere på NG. Og hvis det bliver for meget af det gode, kan
man jo lade være med at svare eller holde en pause fra NG i et par dage
eller en uge, og kan komme igen med ny energi.

Venlig hilsen

Hr. Jesper Hammer

Fra : Sverre Stokke

Dato : 06-02-02 08:22

> [...]
>til?
>Og er man helt forkert på den, i dine øjne, hvis man eks. vælger ikke at

Jeg giver op, så dette bliver mit sidste indlæg i denne tråd.

Og dette er nogle generelle betragtninger, som ikke kan henføres til
enkeltpersoner - men som bedes betragtet som et personligt forsøg på at
udtrykke fornemmelsen af denne gruppe.

Det er ikke rart at være her i NG. Stemningen er præget af at særdeles
hårde metoder udøves af tilhængerne af særdeles bløde metoder - over for
hunde.
Hårdheden kammer helt over, når en eller anden har været vidne til at en
eller anden har behandlet en hund på en måde, som kan mistænkes for at
være i uoverensstemmelse med det åh så bløde. Det forekommer mig
paradoksalt at tilhængere af bløde metoder ikke har disse integreret mere
i deres personlighed / generelle livssyn.

Desuden praktiseres der en form for udmattelseskrig over for de politisk
ukorrekte. Laaaange tråde, som fx denne, som aldeles ikke handler om
hunde.

Og nu ser jeg at der i dag er startet en ny tråd ’om man tør vove pelsen’
- den handler heller ikke - så meget - om hunde.

Hilsen Sverre.