Server.Execute af DB-streng med HTML+ASP k~
Fra : Unen

Dato : 03-02-02 13:45

Hej!

Til start vil jeg sige, at jeg egentlig slet ikke ved om dette her er muligt
eller om det måske skal løses på en helt anden måde.

Jeg ville prøve at ligge min kode (HTML/ASP)(XML skal implementeres senere)
i en database, som så skulle kunne hentes ud vha. SQL. Dette er blevet løst.

Problemet består i, at få afviklet asp-koden i database-strengen. En streng
kunne f.eks. se følgende ud:
<h1>Web-side</h1><% Her nogent ASP-kode %><p>Her er en lille tekst</p>

Jeg kan lave en almindelig Response.Write(RS("DBdata")) og den viser
HTML-koden i browseren og ser bort fra alt mellem "<%" og "%>". Dette var
også forventet, og bare brugt for at se om DB-connection og strengen var
iorden.

For at få den til at afvikle ASP-koden prøvede jeg følgende:
Server.Execute(RS("DBdata")) - Hvilket giver fejl: Server object error 'ASP
0231 : 80004005'
Dette kunne åbentbart ikke lade sig gøre!!! Er det muligt på en eller anden
smart måde at få løst dette eller er jeg tvunget til at gøre det på en helt
anderledes måde? og hvordan så.

Håber I har forstået min problemstilling :0)

Med Venlig Hilsen
/Sune

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 03-02-02 13:57

Det du forsøger er jo egentlig at få ASP til at foretage 2 gennemløb af en
ASP side, og det kan ikke lade sig gøre.
Du ville jo også i teorien kunne lave et undelig antal gennemløb af din side
hvis du f.eks. udskrev noget nyt asp kode inde i din <% Her nogent ASP-kode
%>, såååå....

Nu ved jeg jo ikke hvad du forsøger at gøre, men hvis det bare er mindre
"kode" stykker du skal ha sat ind kunne du evt. indsætte noget ligende:
*#-DAGSDATO-#* og så replace dette med f.eks. dagsdato, men så kan du jo kun
havde et antal fast definerede "wildcards" der kunne skiftes ud...
Jeg håber også jeg har forstået problemstillingen, ellers må du jo bare slå
mig i hovedet
Held og lykke
Janus

Fra : c-man

Dato : 03-02-02 15:06

> [...]
anden
> smart måde at få løst dette eller er jeg tvunget til at gøre det på en

Server.Execute bruges til midlertidigt at køre et eksternt script og
derefter vende tilbage til det kaldende script, så det kan du ikke bruge.

Der findes en Execute() kommando i VBS, men den eksekverer kun ren ASP kode,
dvs. at:

Execute("Response.Write(""Test"")")

- virker, men:

Execute("<h3><%Response.Write (""Test"")%></h3>")

- virker ikke.

Dvs. at du skal umiddelbart ændre måden du lægger koden i databasen på, så
at du f.eks. har (bemærk at ren tekst er omgivet af dobbelte-"er):

""<h1>Web-side</h1>"" & (ASP-kode) & ""<p>Her er en lille tekst</p>""

- i din database og så benytter Eval-funktionen i stedet for:

Response.Write(Eval(RS("DBdata")))

- Claus