Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Hvor gemmer IE6 sine indstillinger?
Fra : Knud2sen

Dato : 03-02-02 13:35

Jeg designer et intranet baseret på Internet Explorer. Jeg ønsker at
styre print ved en "print" knap som b.la. indstiller print retningen til
liggende på sider hvor jeg mener det er mest hensigtsmæssigt for at få
hele bredden med.
Nogle sider skal desuden printes på en bestemt printer. Dette er f. eks
mærkesedler der printes på gult papir.
I IE5.5 findes der en nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet
Explorer\PageSetup\orientation som ved hjælp af Windows scripting host
kan stilles fra 1= lodret eller 2= vandret. Der er også en nøgle til
angivelse af printeren.
Disse findes ikke i IE6 eller de er flyttet et andet sted hen som jeg
ikke kan finde. Der er stadig indstillinger for margin på samme sted som
i IE5.5.
I CSS2 skulle der være en funktion der giver mulighed for at styre
printretningen."@page (size:landscape)", men IE6 har tilsyneladende ikke
implementeret den.
Det er IKKE muligt for mig at bruge en anden browser som f.eks. Opera
eller Netscape da understøttelsen af client VBscript her ikke er den
samme.

http://www.kandu.dk/