Discountferie med lettere funktionsnedsætt~
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-02 13:09

Hej

Jeg håber ikke det er OT.

Vi har ikke ret mange penge, men vil alligevel gerne på sommerferie. For
et par uger siden lavede vi et forsøg med at tage til Göteborg, og fandt
desværre ud af at min lille funktionsnedsættelse var til lidt for stor
gene. Jeg har problemer med at gå ret langt og at stå op længe, trapper
er absolut ikke godt og jeg kan ikke rigtig bære på noget. Heldigvis har
jeg en stærk mand, der ikke er bange for at tage fat når det kniber.

Vi har ingen bil, ikke ret mange penge og med mine små problemer er
offentlige transportmidler og stor rygsæk ikke lige sagen. Men hvad
finder vi så på?? Vi er hhv 23 og 24, så vi kan ikke leje en bil, men vi
vil jo alligevel gerne ud at se noget, helst i udlandet. Alle forslag
modtages med taknemmelighed.

Mvh Trine

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-02-02 17:01

Trine Kornum Christiansen skrev:

>Jeg håber ikke det er OT.

Det er vist ikke så slemt.

>Vi har ikke ret mange penge, men vil alligevel gerne på sommerferie. For

I er altså som folk er flest på det område.

>gene. Jeg har problemer med at gå ret langt og at stå op længe, trapper
>er absolut ikke godt og jeg kan ikke rigtig bære på noget. Heldigvis har
>jeg en stærk mand, der ikke er bange for at tage fat når det kniber.

Min første tanke: Mon ikke konen kunne få glæde af en rullestol til
turen?

>Vi har ingen bil, ikke ret mange penge og med mine små problemer er
>offentlige transportmidler og stor rygsæk ikke lige sagen. Men hvad

Angiveligt kan man få hjælp til at komme i ag af togene med rullestol,
når det er meddelt på forhånd.

>finder vi så på?? Vi er hhv 23 og 24, så vi kan ikke leje en bil, men vi

Ikke forstået. Kan 24årige ikke leje bil mere?

>vil jo alligevel gerne ud at se noget, helst i udlandet. Alle forslag

Vaffe helst i udlandet?
Aner ikke hvor i bor, men fra f.eks. Sjælland er Thyholm vist omtrent
udland.
Jeg mindes folk fra skiveegnen, der aldrig har oplevet noget lignende.

>modtages med taknemmelighed.

Jaja svøm nu ikke helt over. Måske er det helt ubrugeligt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Puk

Dato : 04-02-02 08:04

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en
meddelelse news:a3jqdc.3vvkjs3.1@kajsvenningsen.dk...

> Ikke forstået. Kan 24årige ikke leje bil mere?

Jeg mener faktisk at det mange steder er sådan, at man skal være
minimum 25 år for at leje bil. Nogle steder stilles der også
krav til, hvor mange år man skal have haft kørekort. Så vidt jeg
ved, har det noget at gøre med, at der er flest trafikuheld
blandt unge under 25 år. Visse steder i USA var det faktisk
således, at kvinder der var gift og under 25 år men over 22 (tror
det var 22) kunne leje bil mens mænd skulle være over 25, og det
afspejlede direkte statistikkerne over hvem der kom ud i flest
uheld.

Tilsyneladende kommer man ud i færre uheld, hvis man er gift og
kvinde. Jeg tror "logikken" gik på at gifte unge kvinder var
langt roligere og dermed bedre bilister end unge ugifte mænd
under 25.

Mange hilsner
Puk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-02-02 14:29

Puk skrev:

>Jeg mener faktisk at det mange steder er sådan, at man skal være
>minimum 25 år for at leje bil.

Jamen jeg tror da på det, men anede det ikke.
I fortiden, da jeg var ung, var det da en udmærket ting, hvis man
havde kørekort, men det vigtigste var da, om man lignede én, der ville
aflevere bilen i ét stykke og betale for turen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ulla & Mike

Dato : 07-02-02 04:57

Kaj Svenningsen skrev :

> [...]
> aflevere bilen i ét stykke og betale for turen.
> --
> Nå, så kneb det nok for dig at leje da du var ung

Mike

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-02-02 08:59

Ulla & Mike skrev:

> [...]

Ha...ha...ha. Du må da være en sjov fætter at dele morgenbrød med.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ulla & Mike

Dato : 11-02-02 22:23

>snip leje af automobil i den sene jernalder<

> Ha...ha...ha. Du må da være en sjov fætter at dele morgenbrød med.

Niks -det er han ikke, du eller andre har vel ikke lyst at låne ham....
bare lidt?

--
Hej fra Ulla
-Mit helbred fejler ikke noget selvom jeg er gift og har 2 børn-

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-02-02 23:37

Ulla & Mike skrev:

>Niks -det er han ikke, du eller andre har vel ikke lyst at låne ham....
>bare lidt?

Jow da. Kan vi aftale noget med madpakke eller kostpenge?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ulla & Mike

Dato : 12-02-02 22:43

Kaj Svenningsen skrev

> Jow da. Kan vi aftale noget med madpakke eller kostpenge?
Næææh nej du skrev da lige at han var en sjov fyr at *dele* morgenbrød med,
ikke noget om at han selv skulle medbringe, så er der jo stadig de samme
udgifter...meeen på den anden side... så var det jo også lige som om at vi
andre fik lidt fri....OK top, jeg sender et par rundtenommer med i lommen.
Dette kan vel egentlig godt gå under emnet "discountferie"?? den eneste
funktionsnedsættelse ved ham er at hænderne sidder lidt godt fast i lommerne
på ham. Så blev det slet ikke OT alligevel.!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-02-02 00:09

Ulla & Mike skrev:

>Næææh nej du skrev da lige at han var en sjov fyr at *dele* morgenbrød med,

Jow jow, men ved 'dele' forstår jeg også noget med at jeg godt vil
dele din morgenmad.

>Dette kan vel egentlig godt gå under emnet "discountferie"?? den eneste

Hva' sat.. mener du med discount?
Er du nogensinde blevet dårligt behandlet her på Thyholm?

>funktionsnedsættelse ved ham er at hænderne sidder lidt godt fast i lommerne
>på ham. Så blev det slet ikke OT alligevel.!

Det er da meget smart. De fleste ødelagte hænder tog skade, mens de
var ude af lommerne.
Så længe de er i hans egne lommer, mener jeg ikke det er direkte
kritisabelt.

www.kajsvenningsen.dk/