Hunden med på ferie???
Fra : Familien Grundsted

Dato : 03-02-02 11:50

Hejsa

Vi er en familie på 5 (2 voksne, 2 børn og vores dejlige boxer Silke på et
år).
Vi har i år planer om at tage på ferie (bilferie) udenfor Danmark og i den
anledning søger jeg erfaringer med at have hunden med over grænsen. Vi har
intet planlagt endnu og vi har altid Bedsterne i baghånden til at ta Silke i
ferien, hvis det bliver nødvendigt.
Skriv og fortæl om jeres ferieoplevelser. Hvor i var? Hvordan turen gik? med
mere...
På forhånd tak.

MVH Catja

Fra : Susanne

Dato : 04-02-02 18:32

Familien Grundsted <grundstedgaard@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5d1370$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> ferien, hvis det bliver nødvendigt.
> Skriv og fortæl om jeres ferieoplevelser. Hvor i var? Hvordan turen gik?

Hej Catja.

Jamen, så vil jeg da gerne anbefale Frankrig.
Et utrolig hundevenligt land.
Vi var afsted i 3 uger i September og vi var på flere hoteller og alle
steder var det bare OK med hundene ...selv i restauranter....Badestrande,
hvor hunde var velkomne osv. osv.
Det eneste jeg personlig selv ikke brød mig om, var de mange løse hunde. Men
ret skal være ret....vores yngste hund,( der inden ferien ikke brød sig om
andre hunde) måtte til sidst overgi` og lade de andre hunde checke ham ud.
Og siden da har han været glad for alle andre hunde :c) om det var et
tilfælde, ved jeg jo selvfølgelig ikke....

MVH
Sanne

Fra : Niels Jørgen Thomsen

Dato : 04-02-02 23:20

Ja men så vil jeg da ønske jer al mulig held med turen, der er ikke i ret
mange lande noget problem i den retning ud over at hundene skal være
vaccineret som almindelig og herudover mod rabies, her er der lidt
forskellige tidsfrister der skal overholdes, men ellers ikke nogle
problemer. I samme forbindelse kan jeg nævne at vi sidste sommer var 14 dage
i campingvogn ved Rhinen og Mosel med vore hundehvalp, som på daværende
tidspunkt vart 10 mdr. og der var ingen problem noget steds, hverken på
campingpladser, restauranter eller andre udflugtsmål, selv på
Rhinudflugtsbådene var han velkommen. Så rigtig god ferie
Niels Jørgen Thomsen

Fra : Familien Grundsted

Dato : 05-02-02 20:02

Tak Niels *ssssss*