Sydhavnen Kbh. Bådhavnsgade 24 . Motorbåd~
Fra : Sven Hansen

Dato : 29-01-02 20:01

Hej NG
Oplysninger & billeder af det maritime liv og levned interesser mig en hel
for det pågældende område
Syvhavnen Kbh. Bådehavnsgade 24 . Motorbådsklubben West 1930- 80
forsøgt at finde noget litteratur om ovennævnte
- uden held. Er der nogen der kan hjælpe??

--
Med sejler hilsen Sven Hansen
E-mail: svhh@post9.tele.dk

Fra : @ndersen

Dato : 30-01-02 09:17

Sven Hansen <svhh@post9.tele.dk> skrev i en
> [...]
> forsøgt at finde noget litteratur om ovennævnte
> - uden held. Er der nogen der kan hjælpe??

Her er hvad jeg sådan umiddelbart kunne finde.

http://www.sv-folkeblad.dk/lokalhistorie/lokalhistorieMenu.html
Bille, Torben og Kirsten Lund. En by i København. Signalement af Sydhavnen.
1985. 73 s. ill. 75 kr.
http://www.bogselskabet.dk/Kobenhavn.html
Korsholm, Anne og Schlosser,Mikal: Hverdagens genskin. En fortælling i tekst
og billeder fra hverdagen i Sydhavnen.
Borgen.1999.Hæftet.4to-tværformat.S/h-fotos.Forlagsstempel på titelblad.Uden
paginering. [2882] 100 kr.
http://www.antikvar-classensgade.dk/kulturh.html

@ndersen

Fra : Sven Hansen

Dato : 30-01-02 21:13

> [...]
> forsøgt at finde noget litteratur om ovennævnte
> - uden held. Er der nogen der kan hjælpe??

Takker for din søgning.
Jeg vil prøve at uddybe det lidt hvad det er jeg leder efter.

oplysninger og billeder og anden information om. bådebygger Jens bråse i
Bådehavngade nr. 21. samt Motorbåd klubben West
og et af klubbens tidligere medlemmmer Viggo Rasmussen Samt motorbåden Else.
og andre ting der kan havde relevans.

Viggo L. Rasmussen var medlem af motorbådsklubben West i Sydhavnen, om
sommeren lå Else i Tårbæk havn ved midtermolen. Viggo Rasmussen underviste i
navigation i Tårbæk sejlklub i en årrække ca. 1955 til ca. 1962. Senere
deltog han nok i splittelsen af Tårbæk Sejlklub, hvor udbryderne dannede
Tårbæk Motorsejlklub med Viggo Rasmussen som formand fra ca. 1960 til 1970
klubben blev opløst i 1972.
Andre oplysninger om Viggo L. Rasmussen er at han var maskinmester på
Carlsberg, mellem af maskinmester foreningen (M.M.F). Hans bopæl var i 1946
Glahnsalle' 41 Frederiksberg, Tlf. Gothåb 9721. I 1953 til i hvert fald 1970
General Bahnsonsvej 9. Frederiksberg, Tlf. GO 9721.

Andre oplysninger om bådebygger Jens Braase. Jens Braase er udlært hos
Bådbygmester Nielsen i Nykøbing Falster i perioden 1928 til 1932. Startede
som selvstændig ved Mozarts plads i 1943-44 flyttede han til Bådehavnsgade
21. Det fortælles at han måtte forlænge værkstedet da han byggede Else da de
både han plejede at bygge var normalt kun 26-28 Fod.

Mv. Sven Hansen

Fra : Erling Henningsen

Dato : 10-02-02 16:39

"Sven Hansen" <svhh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hej

Oplysninger ang. ansatte på Carlsberg kan fås ved hendv. til arkivet på
Carlsberg
de sender billeder og andet som E mail.

hilsen
Erling Dalberg Henningsen.