Kjærulf
Fra : Peter Thejll

Dato : 02-02-02 15:34

Hej,
kan nogen fortælle hvor der er samlet Kjærulf genealogi? Helst Internet,
men bøger har også interesse.

Peter Thejll

Fra : Soren Beck

Dato : 02-02-02 18:28

"Peter Thejll" <thejll@mail.dk> wrote in message

> Hej,
> kan nogen fortælle hvor der er samlet Kjærulf genealogi? Helst Internet,
> men bøger har også interesse.
>
> Peter Thejll

Som gammel Kampsax medarbejder kan jeg huske at Mogens Kierulf, direktør
i Kampsax arrangerede en sammenkomst for hele Kierulf klanen for 10-15
år siden. Jeg ved ikke hvor du kan skaffe oplysninger om familien men de
eksisterer.

Med venlig hilsen

Søren Beck

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-02-02 19:44

Peter Theil.
Der findes et udmærket - nu lidt antikveret værk om den sag der kan lånes
på biblioteket:

"Kjærulfske Studier ved Carl Klitgaard".

Bliver med mellemrum opdateret, men det er der måske andre der ved mere om .
.. . .
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : René Koksbang

Dato : 02-02-02 21:58

Prøv at se indlæg af Raymond C. Kjærulf i de sidste årgange af Hvem Forsker
Hvad. Jeg har desværre mistet mine, så jeg kan ikke slå op for dig.

Ellers er Klitgaards bog udemærket.

RK

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-02 22:17

Er det nogle bestemte personer du søger, og hvilke?
Jeg har indtastet alle personerne fra "Kjærulfske Studier" -bidrag til en
vendsysselske bondeæts genealogi og historie- af Carl Klitgaard, mangler
stadig en del "noter" at indtaste.
mvh
Anker

Fra : C.F. Scheel

Dato : 03-02-02 12:50

Peter Thejll wrote:

> Hej,
> kan nogen fortælle hvor der er samlet Kjærulf genealogi? Helst Internet,
> men bøger har også interesse.
>
> Peter Thejll

På min hjemmeside kan du finde disse henvisniger til
bøger/artikler:

Kierulf [KS]: (fra Vendsyssel i Jylland). [KS 1911] s.
161-163
[A]

Kierulf Kierulff, J. C.: Slægtstavle over en gren af
familien
Kierulf; paa grundlag af kaptein Lengnicks
optegnelser;
rettet og udvidet indtil 1890. Tønsberg 1900.
45pp. [db].

Kierulf Lorentzen, G. E.: Stamtavle over drammensfamilien
Kierulf
(af Kertemindlinien). Drammen 1942. Tvl. [MH]

Kierulf Mørck, George Hjalmar Kierulf: My American roots.
1983.
[db].

Kjærulf DAA: 1923. [T].

Kjærulf Klitgaard, C.: En australsk Kjærulf-gren. 12-II-1947
s.
194-195. PHT. [A].

Kjærulf Klitgaard, C.: To Kjærulf-Grene. 10-II-1935 s. 79f.
PHT.
[A].

Kjærulf Klitgaard, Carl.: Kjærulfske Studier. Bidrag til en
vendsysselsk Bondeæts Genealogi og Historie. DK
Aalborg
1914-1918. 502pp. Indh. De ældste Led af
Familien Kjærulf;
Kornumgaardlinien; Glinvadlinien; Den hallandske
Linie;
Nørholmlinien; Den danske adelige Linie;
Aslundlinien;
Vestbjerglinien; Aalborglinien;
Kertemindelinien;
Christianssandlinien I-II; Østbjerglinien;
Egholmlinien;
Holtetlinien; Mandalsslægten; Spredte Familier
og Personer.
[fb].

Kjærulf NN: 10-II-1935 s. 166f. PHT. [A].

Christian F. Scheel (cfscheel@online.no)
PB 108 N-0701 Oslo, Norway
- Homepage: http://home.online.no/~cfscheel/index.htm

Fra : Peter Thejll

Dato : 03-02-02 20:20

Hej alle sammen,
tak for de mange detaljerede svar på mit spørgsmål om Kjærulf! Selv
kendte jeg kun Klitgårds bog, nu har jeg en masse mere at se på.

Venlig hilsen,

Peter Thejll