Egnsdragt, hvorfra -se i dk.binaer.histori~
Fra : Kirsten Hess

Dato : 29-01-02 02:48

Hej NG.
Jeg har forsøgt, at lægge et foto af en kvinde i noget, der ligner en
egnsdragt, ud dk.binaer.historie under overskriften:

Egnsdrag hvorfra. Fotograf hvornår.

Jeg vil gerne have hjælp til dels at få ca. tidsbestemt fotografiet,
dels at få egnsbestemt dragten, som kan være dansk fra St. Magleby eller
andet steds fra i DK eller fra Sachsen.

Måske er der en, som ved, hvor jeg ellers kan finde mere om egnsdragter.

Med venlig hilsen

Kirsten Hess

Fra : Jean Seeberg

Dato : 29-01-02 16:39

Hej Kirsten.

Jeg kan ikke hjælpe dig med viste billede, men du kansikker låne bog på BIB
ang.

Så lige en der var til salg: http://www.antikvar.dk/janhansen/kuh.html

Jan Hansens Antikvariat

20303 ANDERSEN, ELLEN: Folkedragter i Danmark. Billeder og beskrivelser af
egnsdragter på Nationalmuseet. Kart. 30 s. + 36 plancer, heraf 12 i farve.
Hassings Forlag 1952. Kr. 200

Hilsen Jean

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 30-01-02 00:30

> [...]
> Jeg har forsøgt, at lægge et foto af en kvinde i noget, der ligner en
> egnsdragt, ud dk.binaer.historie under overskriften:

Hej Kirsten, for mig ligner det en Amagerdragt/St. Magleby, men prøv at
kigge i bogen: Elna Mygdal: Amagerdragter : vævninger og syninger. Til denne
bog hører 14 farvetrykte plancher.
Du må kunne låne den hjem via dit bibliotek,
Venligst

--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : Kirsten Hess

Dato : 30-01-02 17:19

Hej Jytte, mange tak for hjælpen, jeg vil straks bestille bogen.
Også tak for de andre svar, bl.a. om fotografen.