hurtig søgning i FT mm, ny opload
Fra : Bo

Dato : 27-01-02 11:20

Tak for jeres respons her og på mail.
Alle ønsker er nu opfyldt, og en ny udgave lagt på www.boekelund.dk , LynFT.

dvs:
filenavn med på listen i søgeresultatet.
mærkede linier kan kopieres til windows klippebord eller indsættes i feks
word.
mærkede linier kan slettes.
der kan søges i resultatet af en søgning, og dette kan der igen søges i .
resultatet kan gemmes i en file.
stopknap hvis man fortryder.
lidt finpusning.

Og nej, de originale filer berøres ikke.
Og ja, alle typer af tekstbaserede filer kan søges, feks kirkebøger.

God fornøjelse.

Bo

Fra : Lykke Juhler

Dato : 28-01-02 10:10

"> Tak for jeres respons her og på mail.
> Alle ønsker er nu opfyldt, og en ny udgave lagt på www.boekelund.dk ,
LynFT.

Hej Bo

Tusind tak, det er sørme noget af en lettelse, og når selv jeg kan finde ud
af det, så må det betyde at det er nemt.

Men kan du svare mig på et lille spørgsmål?

(Folketællingen 1801)
Hvis jeg i øverste søgefelt skriver: LAU
og nederste søgefelt skriver Gram
Så får jeg selvfølgelig en masse resultater frem med navne der starter med
de søgeord.

Meningen er at jeg vil finde en Laurits Lassen som jeg har set stavet på så
mange forskellige måder, så jeg kun kan være sikker på de første tre
bogstaver, -hvis jeg vil finde ham.
Jeg ved han huserer omkring Gram.

Men når jeg så gennemser alle resultater, støder jeg pludselig på en Ellen
Lauritzdatter, kone, 37 år gammel St. Nustrup by s. 262.
(Gram Herred)
Men Men Men, hun fremkommer altså TO gange i min resultatliste, med nøjagtig
samme sidetal, bynavn alder osv.

Det skal lige siges, at hun kommer frem to forskellige steder i
resultatlisten, ikke lige efter hinanden.

Det samme skete da jeg i øverste søgefelt skrev Rosenkilde
og ikke andet.
Så fik jeg alle Rosenkilder i hele Danmark frem, -men igen var enkelte
skrevet to gange forskellige steder i resultatlisten..

Jeg har tjekket på selve cd-rommen om Ellen Lauritzdatter tilfældigvis
skulle være skrevet i 2 gange, men der kommer hun kun op en gang.

Hvad skyldes det?

Hilsen

Lykke Juhler

Fra : Bo

Dato : 28-01-02 17:26

Kære Lykke
Du var bare så uheldig at downloade i de 10 min fejlen var der søndag. Jeg
opdagede den lige efter jeg havde lagt den op. Tror du er den eneste der var
uheldig.
Nu er der i hvertfald kun 57 Rosenkilder på listen, og Ellen Lauritzdatter
er single.
Så brug 2 min på at hente igen

Sorry
Bo