Sidsel Gregersdatter Hviid ?
Fra : Peter Thejll

Dato : 26-01-02 17:46

Hej,
har nogen forfædrene til Sidsel Gregesdatter Hviid (f. 16XX)? Hun
blev gift med Morten Gjedsted, 'præsten i Nautrup', og de fik en søn
Jens Morten f. ca. 1667. Sidsel nævnes i Fibigers slægtstavlebog om
Himmerlandsslægten Steenberg, yderligere oplysninger efterlyses.

Peter Thejll
Frederiksberg

Fra : Søren Bøgh

Dato : 27-01-02 07:40

Peter Thejll skrev i meddelelsen <3C52DD4B.CE08E918@mail.dk>...
> har nogen forfædrene til Sidsel Gregesdatter Hviid (f. 16XX)? Hun
>blev gift med Morten Gjedsted, 'præsten i Nautrup',
<klip>

Faderen kunne være Gregers Hvid i Sct. Mogens Gade i Viborg (se f.eks.
http://home8.inet.tele.dk/sboegh/vmt1672.htm#FattigeGraabrodre under nr.
193), der døde omkring 1680. Interessant er sikkert også dette klip fra
Viborg skøde- og panteprotokol:

obligation/pantebrev 03.05.1686/16.12.1684:
sælger: Stephan Gregersen Hvid, sognepræst til Trøgstrup
køber: svogerske Else Jensdtr., sl. Peder Fogs i Ans (via Gregers Jensen i
Ans Kro)
ejendom: markjord
bemærkninger: min hustru ex sl. Jacob Hasse for fædrene og mødrene arv
vidne: min svoger hr. Otto Jensen i Grønbæk

Go' jagt !

mvh
Søren Bøgh

Fra : Peter Thejll

Dato : 27-01-02 11:42

Tak for forslaget! Kan du fortælle hvor Trøgstrup ligger?

Venlig hilsen,

Peter

Fra : Arne Eckmann

Dato : 27-01-02 13:18

On Sun, 27 Jan 2002 11:42:01 +0100, Peter Thejll <thejll@mail.dk>
wrote:

> Kan du fortælle hvor Trøgstrup ligger?

Det skulle vel aldrig kunne være (Trøstrup) Korup Sogn
i Odense Herred, Odense Amt på Fyn?

mvh
Arne