Valg af editor til database
Fra : Mads

Dato : 03-02-02 00:55

Hvilken open source editor kan anbefales at redigere databaser i?
jeg lige begyndt at kigge på php/mysql,
så jeg har kun ca. 4-5 timers frustrerende erfaring med My-SQL til
linux.
Kan det passe at det skal være så besværligt at lægge data i en
database?

/Mads

Fra : Christian Schmidt

Dato : 03-02-02 01:47

Mads wrote:

> Hvilken open source editor kan anbefales at redigere databaser i?

Til MySQL kan jeg anbefale phpMyAdmin, der fungerer ganske fortrinligt:

http://phpmyadmin.sourceforge.net/

Det er et webbaseret værktøj (med de fordele og ulemper dette måtte
have), dvs. det skal installeres på en webserver og betjenes vha. en
browser.

Christian

Fra : Mads

Dato : 03-02-02 11:20

Christian Schmidt wrote:

> [...]
> Det er et webbaseret værktøj (med de fordele og ulemper dette måtte
> have), dvs. det skal installeres på en webserver og betjenes vha. en
Jeg har kigget på det, det er meget godt til at oprette databaser,

men mit problem ligger i, når jeg skal lægge data ind i tabellen.
Jeg har prøvet med nogle direkte kommandoer via mysqladmin men den
melder altid syntaxfejl.

mvh

Mads

Fra : Erik Hansen

Dato : 03-02-02 13:12

On Sun, 03 Feb 2002 11:20:16 +0100, Mads
<mogwai_nospam_@skjoldhoej.dk> wrote:

> [...]
>
>men mit problem ligger i, når jeg skal lægge data ind i tabellen.
>Jeg har prøvet med nogle direkte kommandoer via mysqladmin men den

Du kan da også putte data ind med phpMyAdmin. Jeg har prøvet og hos
mig virker det helt perfekt.

Jeg var faktisk ikke klar over at der eksisterede phpMyAdmin, så det
er jeg allerede blevet meget glad for.

....::Erik

Fra : Jens Ulrik

Dato : 03-02-02 18:17

Hej Mads,

Jeg er selv ret vild med MySQL-Front. Det er "næsten" som at have MS Access
som frontend til sin MySQL server. Check http://www.mysqlfront.de, hvis du
kan bruge en Windows klient til noget.

/Jens Ulrik

Fra : -Martin-

Dato : 03-02-02 23:15

den Sun, 3 Feb 2002 18:16:54 +0100 skrev "Jens Ulrik"
<jens_ulrik_lange@yahoo.com> :

>Hej Mads,
>
>Jeg er selv ret vild med MySQL-Front. Det er "næsten" som at have MS Access
> [...]
[SNIP]

TAK for det link ... det er jo et dejligt lille program =)) ... har
ellers været tilhænger af phpmyadmin .. men dette ser jo også dejligt
ud!