PHP, fopen og Enavn.dk
Fra : Fuld

Dato : 03-02-02 00:13

Jeg har webhotel hos enavn.dk og alt fungerer ganske optimalt ligebortset
fra funktionen fopen i PHP.
Jeg er ikke i stand til at åbne en ekstern URL med fopen funktionen. Kan
heller ikke med fsockopen. Derimod virker det fint hvis jeg bruger fopen
med 127.0.0.1 eller localhost som parameter. Samme kode virker som det skal
på min egen maskine herhjemme og med samme PHP version (4.06)

allow_url_fopen har værdien 1 i min phpinfo() og jeg har prøvet med
init_set uden at det ændrede noget.
Kommandoen echo get_cfg_var('allow_url_fopen') printer ikke nogen værdi.

Fejlen i min browser er
Warning: fopen("http://alienated.org/alienated.rdf 3128","r") - No such
file or directory in /home/blabla/web/alienated.php on line 60

Jeg har en mistanke om en proxy og har prøvet at tage hensyn til den ved at
bruge fsockopen til localhost og port 3128 men får en Connection refused.

Nogen ideer om hvad man kan gøre?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 03-02-02 02:43

"Fuld" <fuld@null.null> wrote in message
> Fejlen i min browser er
> Warning: fopen("http://alienated.org/alienated.rdf 3128","r") - No such

hvor fandt du den syntax?

jeg synes ikke jeg kunne se nogen steder i manualen at man skulle kunne
passe porten som en del af filnavn-argumentet på den der måde - der er en
der skriver i bruger kommentarerne at man heller ikke kan bruge:

fopen("http://alienated.org:3128/alienated.rdf","r")

så det letteste vil nok være at lave din egen funktion der bruger fsockopen
på den angivne port og sender et GET request på filen..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Fuld

Dato : 03-02-02 21:15

Nezar Nielsen wrote:

> "Fuld" <fuld@null.null> wrote in message
>
> hvor fandt du den syntax?JEg har brugt

Det var vist mit sidste forsøg på at komme igennem, prøvede også med samme
syntaks du har nedenunder.
Jeg har brugt fopen("http://alienated.org/alienated.rdf","r") også med IP
adressen. Det er som sagt ikke en syntaks fejl da samme kode fungerer fint
på Linux serveren herhjemme

> [...]
>
> så det letteste vil nok være at lave din egen funktion der bruger
> fsockopen på den angivne port og sender et GET request på filen..

Har faktisk også prøvet det. Prøvet at åbne en socket til localhost på port
3128 og hente dokumentet med en GET request, som du skriver, men kommer
ikkeså langt da jeg ikke kan forbinde mig til proxyen på localhost eller
127.0.0.1. At der eksisterer en proxy er et gæt fra mig da det virker på
localhost.

Endvidere har jeg prøvet at lade lynx - startet fra PHP - prøve at hente
dokumentet og redirected output til en fil. Overraskende for mig starter
lynx, det kan jeg se på output, men kan ikke finde hosten (husker ikke lige
fejlmeddelelsen).

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-02-02 15:21

>At der eksisterer en proxy er et gæt fra mig da det virker på localhost.

Lyder det ikke mere sandsynligt at de har sat en firewall op så du ikke kan
ringe op ud af huset?

Lyder stadig som en Firewall...?

--
Mvh. Mogens
Bach.scient. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Fuld

Dato : 05-02-02 01:12

Mogens Meier Christensen wrote:

> "Fuld" <fuld@null.null> wrote in message
>
> Lyder det ikke mere sandsynligt at de har sat en firewall op så du ikke
> kan ringe op ud af huset?

Jo, det har du ret i. Tænkte slet ikke på firewall i denne forbindelse.
Virker egentlig ulogisk på mig at jeg kan få en forbindelse ind men ikke ud
fra serveren som i den sammenhæng jo fungerer som klient.

Under alle omstændigheder er det noget møg at jeg skal ændre kode i scripts
kodet af andre som fungerer [måske] alle andre steder.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-02-02 02:56

On Sun, 03 Feb 2002 00:12:40 +0100, Fuld wrote:

> Warning: fopen("http://alienated.org/alienated.rdf 3128","r") - No such
> file or directory in /home/blabla/web/alienated.php on line 60

Står der også 3128 i din kode?

--
Christian Jørgensen | Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk |

Fra : Thomas Olsen

Dato : 11-02-02 04:59

Hej

Har du prøvet med file ?
$fcont = file("http://www.slashdot.org/index.pl");
læser hele slashdot ind i et array m. én linie for hvert element.
Jeg ved det virker på enavns server (har selv hotel hos dem).
håber det hjælper
mvh Thomas

Fra : Fuld

Dato : 13-02-02 00:43

Thomas Olsen wrote:

> [...]
> læser hele slashdot ind i et array m. én linie for hvert element.
> Jeg ved det virker på enavns server (har selv hotel hos dem).

Tak for tippet Thomas - det vil jeg prøve hvis jeg får problemer igen.
Det viser sig at det pludseligt fungerer ganske perfekt uden yderligere
ændringer fra min side. Jeg formoder enavn har fulgt med her og rettet den
eventuelle fejl/opsætning de havde på serveren.