hundefarver???
Fra : Louise Kragh

Dato : 02-02-02 21:14

Hejsa
Jeg sad lige og læste hvalpelister på DKK's hjemmeside, og der står nogle
farveangivelser jeg ikke lige kan gennemskue - såsom tri og se. Jeg kan kun
læse mig til at det er i henhold til stambogsføringsreglerne, men ikke hvad
forkortelserne betyder. Nogen der har et godt link/ved det?
mange hilsner
Louise

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-02-02 21:35

Det var et vældigt godt spørgsmål. Jeg har nemlig også undret mig over
hvad de forskellige farvebetegnelser på hvalpelisten betyder... Det ser
ikke ud til at opdrætterlisten bruger de samme betegnelser, så det er
lidt forvirrende for nybegyndere...
mvh Camilla

Fra : Ann K

Dato : 02-02-02 21:36

Hej Louise.
Aner ikke hvad "se" betyder... Men "tri" står for "tricolor", dvs at
hunden er trefarvet (oftest med sort ryg, hvidt bryst, hvide poter og så
ellers med tanfarvede "grænser mellem det sorte og hvide)... Prøv at
finde frem til sider med collie, eller shetland sheepdogs - der vil du
kunne se langhårede tricolor hunde

Mvh Ann

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-02-02 21:49

Findes der ikke en liste et sted med alle de godkendte farver og deres
"koder" eller forkortelser?
mvh Camilla

Fra : Jan Vidar Pedersen

Dato : 03-02-02 01:09

In article <a3hijr$cda$1@sunsite.dk>, tsars@os.dk says...
> [...]
> ellers med tanfarvede "grænser mellem det sorte og hvide)... Prøv at
> finde frem til sider med collie, eller shetland sheepdogs - der vil du

Skulle ikke forbause meg om "se" betyr semifarget (tofarvet)

--
mvh Jan Vidar

Jan Vidar Pedersen
janvidar@start.no
http://hjem.sol.no/~jvp1003

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-02-02 05:12

Den har jeg meget svært ved at gennemskue.
mvh Camilla

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 21:22

Hmm, har fundet ud af, at SE tilsyneladende betyder sesam Så blev jeg det
klogere!
mvh
louise