Opsætning af netværk
Fra : Karsten Strøm

Dato : 02-02-02 21:09

Hvilken protokol er bedst til lokal-net (UTP) imellem 2 pc´er, når jeg
bruger den ene til at gå på Internettet med.
Det jeg tænker på er NetBeui, IPX/SPX og TCP/IP.
Der er kun for at undgå alt for mange problemer, så hvad kan i anbefale
Os´er
Windows 95 og 98 se
98 se har adgang til Internettet (analog forbindelse, k56 modem)

Fra : Søren And

Dato : 02-02-02 21:33

Helt klart tcp/ip..........

Søren Andersen

Fra : Karsten Strøm

Dato : 03-02-02 01:43

"Søren And" <sla@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Helt klart tcp/ip..........

Jeg har ellers læst mig frem til at det er bedst kun at bruge NetBeui i
lokal netværk, når man bruger Tcp til internet.
Eller er der noget jeg har misforstået.
Jeg har læst følgende 2 hæfter.
Windows 98 & små netværk af Jes Nyhus
Netværk i praksis af Rene Djurup

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 03-02-02 20:00

> [...]
>
> Jeg har ellers læst mig frem til at det er bedst kun at bruge NetBeui i
> lokal netværk, når man bruger Tcp til internet.

Hej
Ja du har ret- Netbøv, er en ikke routbar protokol, og er derfor egnet til
lokalnet.
Hvis du også bruger TCPIP lokalt, kan din lokale trafik måske havne på
Internettet, og der er lette adgang for hackere.

m.v.h.
Elmer

Fra : Karsten Strøm

Dato : 04-02-02 16:56

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> lokalnet.
> Hvis du også bruger TCPIP lokalt, kan din lokale trafik måske havne på
> Internettet, og der er lette adgang for hackere.

Mon dog, jeg har programmet ZoneAlarm til at køre i baggrunden, når jeg er
på nettet.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 04-02-02 17:41

> Mon dog, jeg har programmet ZoneAlarm til at køre i baggrunden, når jeg er
> på nettet.

Hej igen
Ja, ..-- men intet er 100%, d.v.s du skal gøre nogle valg, og derved gå på
kompromi......men Zonealarm er udmærket,
svjv, men jeg har hørt at de"seje" bare lukker ZA, og så har de frit spil.....

Elmer