Variabelt navn
Fra : Dennis Hansen

Dato : 02-02-02 21:34

Jeg har en funktion som

function updateFelt(navn) {
var felt ='props';
document.mainform.props.value = navn;
mywindow.close();
}

Nu ville jeg gerne i linjen document.mainform.props.value = navn;
udskifte navnet props med variablen felt så det bliver

document.mainform.felt.value = navn;

Men det kan ikke lade sig gøre, hvorfor ikke ?

Tak,
Mvh
Dennis

Fra : Kasper

Dato : 04-02-02 18:22

Dennis Hansen wrote:

> [...]
> udskifte navnet props med variablen felt så det bliver
>
> document.mainform.felt.value = navn;
>
> Men det kan ikke lade sig gøre, hvorfor ikke ?

Det her siger dig nok ikke så meget, men grunden til at du ikke kan gøre
det er at felt er en variabel og props er en egenskab ved objektet
mainform. Helt præcist er egenskaben props selv et objekt af typen
field. Pointen er at det ikke kan lade sig gøre og det bør heller ikke
kunne lade sig gøre. da felt ikke er en egenskab eller metode i objektet
mainform.

OK, så vidt så godt. Jeg gætter på at du gerne vil have en funktion, der
givet et felt opdaterer feltet med en værdi. Fint nok, flg. function vil
klare det for dig, under antagelse af at formen stadig hedder mainform.

function updateField(fieldname, newValue) {
document.mainform.elements[fieldname].value = newValue
}

> Tak,
> Mvh
> Dennis

Selv tak,

Kasper

Fra : Dennis Hansen

Dato : 04-02-02 18:35

> [...]
mainform.

> function updateField(fieldname, newValue) {
> document.mainform.elements[fieldname].value = newValue

Ahaa, lækkert ! det var lige det jeg var ude efter.
Tak,

Mvh
Dennis