Det må I undvære! :-)
Fra : Ann K

Dato : 02-02-02 18:54

Hejsa.
Tja - jeg annoncerede jo for en tid siden at jeg ville gå i gang med en
hjemmeside...
Ideen er nu droppet... Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det!!!!!
Hverken med Frontpage eller Namo :(
Og sidde og skændes med Manden om noget så ligegyldigt, det giiiider jeg
heller ikke!
Så altså - I må undvære dette ellers helt unikke indblik i Saga's verden
Og jeg må nøjes med at poste mine historier her i gruppen...

Mvh Ann

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-02-02 21:03

ØØØØØVVV! - hva' ska' du ha' et lille kursus i FrontPage...?

Mvh. Camilla (som gerne vil kunne se Saga, Ranje, Aske, Tjalfe og
hundenenene på nettet)

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-02-02 21:25

Søøøde Kate: Se her: http://www.cerious.com/download.shtml
Der kan du downloade et program der helt af sig selv (nåh ja næsten da)
laver websider med billeder på. Og hvis du vil ha' masser af plads til at
opbevare din hjemmeside kan jeg anbefale http://www.tripodnet.nu (ok den er
på svensk men er du ikke sjællænder? ) hvor man nemt og elegant kan få
100Mb plads til alt =o)

Vi vil SÅ gerne se Saga!!!

Hilsen Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Grit Wessel

Dato : 02-02-02 23:46

> (ok den er på svensk men er du ikke sjællænder? )

Hov hov, Lisbeth!

Hvem er det, der er landfast med svenskerne? Os sjællandere eller jer jyder?
(hint: gennem Tyskland, Polen, Hviderusland, Rusland og Finland)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-02-02 23:56

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in message

> [...]
jyder?
> (hint: gennem Tyskland, Polen, Hviderusland, Rusland og Finland)

hi hi hi har I opdaget at der er bygget en BRO over til Sverige

så hvem er MEST landfast nu

Hilsen
Lisbeth

Fra : Jette

Dato : 02-02-02 21:47

"Ann K"
> Hejsa.
> Tja - jeg annoncerede jo for en tid siden at jeg ville gå i gang med en
> hjemmeside...

Ja, og vi venter spændt

> Ideen er nu droppet... Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det!!!!!
> Hverken med Frontpage eller Namo :(

hmmmmm......

> Og sidde og skændes med Manden om noget så ligegyldigt, det giiiider jeg
> heller ikke!

Nu ved jeg ikke om din mand er sådan en rigtig nørd ligesom min *G* .... i
hvert fald droppede jeg ret hurtigt at spørge ham om noget som helst .....
han kan simpelthen ikke bevæge sig "ned" på mit plan, og bliver irriteret
når jeg ikke forstår hvad han siger.

Men intet er så galt at det ikke er godt for noget ... jeg har lært at finde
informationen selv, og er blevet lidt af en ekspert til at læse .. og ikke
mindst forstå, vejledninger på Internet. Og det er også manglen på hjælp fra
hjemmefronten der har tvunget mig ud i brugen af nyhedsgrupper og sider som
www.eksperten.dk

Der er jo tusinder af mennesker derude der gerne vil hjælpe .... og man
lærer helt utroligt meget af at finde ud af tingene selv.

> Så altså - I må undvære dette ellers helt unikke indblik i Saga's verden
> Og jeg må nøjes med at poste mine historier her i gruppen...

Well, det skal i hvert fald ikke være pga. diskussioner med manden, at vi
skal undvære et indblik i Saga's verden.... jeg kan forstå mangel på tid,
manglende lyst eller manglende interesse... mæææææn din undskyldning er
altså for tynd )) *GG*

Jeg har en begyndervejledning i brug af FrontPage her:
http://www.webtip.dk/frontpage/fp_index.php

..... og så er du iøvrigt meget velkommen til at skrive og spørge, da jeg
også af en af de tusinder der gerne hjælper .... du behøver slet ikke
manden *S*

Mvh. Jette

Fra : Ann K

Dato : 03-02-02 08:53

Hejsa.
Ja, Manden er en nørd!
Og det der med selv at skaffe mig oplysninger på skrift.... Tja - jeg
fatter sjældent budskabet i det! For mig er ALT vedr. programmering/"og
så'n no'et" totalt uigennemskueligt - så krøllet er min hjerne ganske
enkelt ikke ;) Så for at fatte disse underlige kryptiske vejledninger,
er jeg altså også nødt til at spørge ham om hjælp... Kan I se skruen
uden ende? *sss*
Og jeg må indrømme at jeg desværre - i takt med at jeg føler mig mere og
mere DUM - også bliver mere og mere hidsig Og så kan jeg slet ikke
forklare, hvad det egentlig er jeg ikke fatter, for så er det "bare det
hele"!!!!
Hmm - det værste er vel at Manden faktisk har _undervist_ både voksne og
børn/unge i at lave hjemmesider - og at man alle steder har været glade
for hans undervisning!

Nå for ikke at blive helt OT; Vidste I at det er ved at være fældetid???
Aske er ved at smide overfrakken... Alle er konstant fnuldret ind i
lange kattehår - og hans pels filtrer, så man skulle tro, at han var en
uplejet perser *suk*
Mvh Ann

Fra : Blue & White

Dato : 03-02-02 09:28

> Ja, Manden er en nørd!
> Og det der med selv at skaffe mig oplysninger på skrift.... Tja - jeg
> fatter sjældent budskabet i det!

Har du prøvet de her 20 kr.s hæfter det har hele stativer med f.eks. på
jernbanekiosker - de plejer at være ret gode til at forklare tingene trin
for trin og med små eksempler man selv kan efterprøve?
Der findes også et om Frontpage.
> Hmm - det værste er vel at Manden faktisk har _undervist_ både voksne og
> børn/unge i at lave hjemmesider - og at man alle steder har været glade
> for hans undervisning!

Det er altid nemmere at undervise fremmede ...

> Nå for ikke at blive helt OT; Vidste I at det er ved at være fældetid???

GUD er det derfor gulvet er helt låddent herhjemme? ))

Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk
P.S. Hvis du checker ovenstående link, kan du se, man *kan* lære det helt og
aldeles ved selvstudium (jeg havde kun en til at lære mig det her med at
loade siden op på serveren, resten har jeg selv "fjumret mig til")

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-02-02 12:20

Hejsa Ann

Der er flere forskellige "Online albums" derude, som man kan bruge gratis ..
Jeg bruger et, som hedder webshots ( www.webshots.com ) og her downloader du
bare et lille program, som hurtigt og nemt uploader de billeder du vil dele
med os andre .. Man laver albums, og kan skrive kommentarer til billederne
... Hvis du leder ( eller andre kan fortælle os det ) så er der måske også et
dansk album, man kan bruge gratis ??

Desværre har jeg endnu ikke fået oploadet katte-billeder til mit album, men
der er da lidt quilts, hvis det skulle interessere nogle

Knus fra Pia
--

Pia@lihme.com
New Photoalbum :

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 05-02-02 10:12

In <3c5d1cb0$0$99521$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Pia Lihme Petersen
wrote:

> [...]
> kommentarer til billederne .. Hvis du leder ( eller andre kan fortælle
> os det ) så er der måske også et dansk album, man kan bruge gratis ??

   Jeg har mine billeder i apachegallery - som en af mine venner har lavet.
Han har efterhånden osse dokumenteret det hele ;) Det ligger her
www.apachegallery.dk - fætteren der har lavet det bor her: www.legart.dk
:)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jette

Dato : 03-02-02 16:11

"Ann K" skrev:
> Hejsa.
> Ja, Manden er en nørd!

Tænkte det nok

> [...]
> enkelt ikke ;) Så for at fatte disse underlige kryptiske vejledninger,
> er jeg altså også nødt til at spørge ham om hjælp... Kan I se skruen

Skruen har faktisk en ende og jeg har efterhånden fået en del
tilkendegivelser fra brugerne af webtip.dk om at min vejledninger rent
faktisk er til at forstå Det er iøvrigt også tilfældet for mange andre
vejledninger på Internet.... man skal bare vide hvor man skal kigge.

> [...]
> mere DUM - også bliver mere og mere hidsig Og så kan jeg slet ikke
> forklare, hvad det egentlig er jeg ikke fatter, for så er det "bare det

Det der ofte er det første problem, er at man ikke rigtig ved hvor man skal
starte. Det er jo bedst at starte fra bunden, men når man skal til at lære
noget nyt, ved man ofte slet ikke hvor bunden befinder sig, og derfor
starter man ofte et eller andet sted i midten... det giver tit et knæk i
selvtilliden fordi man simplethen bare ikke forstår noget som helst.

Men bunden er her:
http://www.webtip.dk/html/html10.php

Læs det! .... jeg er sikker på du forstår det hele.

Og naturligvis er du _ikke_ dum!!!! Du er bare nøjagtig lige så uviden som
vi alle er når vi skal igang med noget nyt.

> Hmm - det værste er vel at Manden faktisk har _undervist_ både voksne og
> børn/unge i at lave hjemmesider - og at man alle steder har været glade
> for hans undervisning!

Jeg kender det, jeg kender det *S* .... han har en engels tålmodighed over
for alle andre end MIG!!

> [...]
> Aske er ved at smide overfrakken... Alle er konstant fnuldret ind i
> lange kattehår - og hans pels filtrer, så man skulle tro, at han var en

Jo, tak .. jeg fik et chok forleden da jeg kælede med én af misserne og der
pludselig havde samlet sig en hel bunke hår i den ene ende af katten

Mvh. Jette

Fra : x

Dato : 03-02-02 20:50

Der er en del gratis hæfter på internettet
det er fra det selskab der startede med de billige hæfter
det hedder Knowware og stopper snart desværre.
Men de har været så flinke at lægge de fleste hæfter ud på
nettet til download helt gratis.
Adressen er http://www.knowware.dk/hefter.htm
og der er bla. et hæfte om HTML
Så der er ingen undskyldning )

OG SÅ ER DU FORØVRIGT IKKE DUM, DU ER EN ANSVARLIG
KATTEEJER, OG SOM SÅDAN DERFOR SLET IKKE PÅ INGEN MÅDE
OVERHOVEDET I NOGEN RETNING DUM! nemlig

mvh jensenjs