Ny Scanner
Fra : Børge T.

Dato : 02-02-02 18:23

Hej.
Min gamle og meget brugte Mustek scanner er død , så nu skal jeg ud og
købe en ny. Men hvilken kan anbefales? Jeg lægger vægt på følgende:

Instant ready (Ingen "Warming up the lamp!!!!)

Skal kunne styres fra software, altså ingen knapper, eller knapper der SKAL
bruges.

Driver til Windows XP (krav)

Hurtig preview (under 15 sekunder fra ilægning af emne til preview er på
skærmen)

Ikke SCSI-interface.

Hvilken kan anbefales?

Mvh
B.T.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 02-02-02 18:57

> [...]
> bruges.
>
> Driver til Windows XP (krav)
>
> Hurtig preview (under 15 sekunder fra ilægning af emne til preview er på

Jeg har en Canon N650U. Den er jeg meget glad for og opfylder alt det du
ønsker dig. Ekstra er at den scanner i 1200 x 600 dpi.

Jeg tror at den idag koster ca. 600 - 700 Kr

Det er til usb

mvh

Kasper

Fra : Børge T.

Dato : 02-02-02 19:12

> [...]
> ønsker dig. Ekstra er at den scanner i 1200 x 600 dpi.
>
> Jeg tror at den idag koster ca. 600 - 700 Kr

Det lyder interessant.
Er det en af de flade smarte modeller? Nogle scannere er jo meget flade,
hvor andre er nogle store klodser.

Ellers er det noget jeg vil følge op på. Der må være noget info at finde på
nettet. Jeg prøver hos Canon først.

Med venlig hilsen
B.T

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-02-02 21:23

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev

> Er det en af de flade smarte modeller? Nogle scannere er jo meget
flade,
> hvor andre er nogle store klodser.

N650U er ultra flad - jeg har selv en sådan, og jeg kan også kun varmt
anbefale den. Fås for tiden i Merlin til kr. 699,- men den findes også i
en nyere (og dyrere) model.

> Ellers er det noget jeg vil følge op på. Der må være noget info at
finde på
> nettet. Jeg prøver hos Canon først.

God idé - der finder du alt, hvad du skal bruge

mvh
Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-02-02 14:32

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Har samme scanner og kan varmt anbefale den. Computercity har vist haft den
på tilbud til 500 kr. Den er lille og ultraflad.

Den er dog 20 sek om en fuld preview. ( har lige timet den for at se om den
er kvalificeret ud fra kravet om 15 sek for preview)
Er UBS og uden selvstændig strømforsyning.
Din computerstrømforsyning må ikke være underdimensioneret!

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Esben

Dato : 02-02-02 23:28

> [...]
> købe en ny. Men hvilken kan anbefales? Jeg lægger vægt på følgende:
>
> Instant ready (Ingen "Warming up the lamp!!!!)

Det burde ellers være et kvalitetstegn.
Anyways, jeg har længe været glad for hp scannere, selvom der har været
enkelte driverproblemer. Bruger p.t. en hp scanjet 5490 og den laver a4
preview på under 8 sekunder.

--
Esben

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-02-02 09:53

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev

> [...]
> Anyways, jeg har længe været glad for hp scannere, selvom der har været
> enkelte driverproblemer. Bruger p.t. en hp scanjet 5490 og den laver a4

Enig - HP er som regel kram. Men hvordan er det nu lige HPs politik er
omkring efterfølgende udvikling af drivere til nye styresystemer?

mvh
Peter

Fra : Esben

Dato : 03-02-02 19:12

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> "Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev

> Enig - HP er som regel kram. Men hvordan er det nu lige HPs politik er
> omkring efterfølgende udvikling af drivere til nye styresystemer?

Det har ihvertfald været noget lort, men indtil videre ser det da ud til at
drivere til xp for ældre hardware bliver gratis tilgængeligt.

--
Esben