SSH. Ingen forbindelse...
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-02-02 17:41

Hej!
Jeg har lige lavet en "server installation" af Red Hat 7.2 (Enigma) og
prøver så at logge ind på den vha. SSH. Jeg får en timeout...
Jeg sidder så og kigger lidt på man sshd og kan ikke se hvad der er galt
og jeg så at sshd startede under opstarten af Linux.
Jeg ved at jeg kan få forbindelse til computeren, for ping virker:

Nogen der har nogen gode forslag?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-02-02 17:47

On Sat, 02 Feb 2002 17:41:28 +0100, Stefan Bruhn wrote:

> Nogen der har nogen gode forslag?

Prøv at bruge en ssh-klient. F.eks. putty (find dem på google).

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-02-02 17:54

On Sat, 02 Feb 2002 17:47:19 +0100, Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> wrote:

>Prøv at bruge en ssh-klient. F.eks. putty (find dem på google).

Det gør jeg også.
Det med telnet var bare for at se om den overhovedet sendte noget
tilbage. Det gjorde den ikke.
Jeg bruger en trial version af SecureCRT

Fra : Alex Holst

Dato : 02-02-02 18:08

Stefan Bruhn <news005@3x7.dk> wrote:
> Hej!
> Jeg har lige lavet en "server installation" af Red Hat 7.2 (Enigma) og
> prøver så at logge ind på den vha. SSH. Jeg får en timeout...

Enten koerer din sshd ikke, eller saa staar der en firewall i vejen. Jeg har
hoert noget om at Red Hat er begyndt at installere en firewall som standard.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-02-02 18:17

On Sat, 2 Feb 2002 18:07:58 +0100, Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

>Enten koerer din sshd ikke, eller saa staar der en firewall i vejen. Jeg har
>hoert noget om at Red Hat er begyndt at installere en firewall som standard.

sshd kører (ps -A viser det i hvert fald).
Det kan meget vel tænkes at være firewallen, men jeg kan ikke se hvor
jeg kan konfigurere i den.
iptables -L kommer med en længere smøre, med essensen "Device or
resource busy"

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-02-02 08:40

"Stefan Bruhn" <news005@3x7.dk> wrote in message

> sshd kører (ps -A viser det i hvert fald).
> Det kan meget vel tænkes at være firewallen, men jeg kan ikke se hvor
> jeg kan konfigurere i den.

Du kan jo skrive Setup og så gå ind og vælge no firewall..

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-02-02 09:30

On Sun, 3 Feb 2002 08:39:33 +0100, "Peter Andersen"
<peterandersen@e-box.dk> wrote:

>Du kan jo skrive Setup og så gå ind og vælge no firewall..

Det faldt mig slet ikke ind at prøve at skrive setup, men sad og gættede
lidt på hvad det kunne hedde :)
Men jeg vil nu ikke have slået firewallen fra, kun have det igennem som
skal igennem.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-02-02 19:32

On Sat, 02 Feb 2002 17:41:28 +0100, Stefan Bruhn <news005@3x7.dk> wrote:

Efter udførsel af denne kommando:
# /sbin/service ipchains stop
Kan jeg godt komme ind på SSH.

Så kan jeg jo konkludere at det er min firewall der ikke vil tillade
adgang, men jeg kan ikke finde ud af at åbne for en port.
Prøvede med denne kommando:
# ipchains -A input -j ACCEPT -p tcp -127.0.0.1/32 22
(også med udp istedet for tcp). Da jeg lavede en ipchains -L stod den
listet, men det virkede ikke.
Ved reboot var reglen væk.

Hvordan skal jeg skrive kommandoen så det virker og så den husker det
ved en reboot?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-02-02 20:10

On Sat, 02 Feb 2002 19:31:32 +0100, Stefan Bruhn <news005@3x7.dk> wrote:

Yes!! Problemet er løst (takket være hjælp fra anden side)
Løsningen blev at putte følgende ind i rc.local:
ipchains -I input 1 -d 0/0 22 -j ACCEPT -p tcp

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-02-02 21:57

Stefan Bruhn wrote:

> [...]
> Løsningen blev at putte følgende ind i rc.local:
> ipchains -I input 1 -d 0/0 22 -j ACCEPT -p tcp

ifølge /etc/init.d/ipchains bør du nok kikke i:

/etc/sysconfig/ipchains

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 03-02-02 12:01

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> writes:

> ifølge /etc/init.d/ipchains bør du nok kikke i:
>
> /etc/sysconfig/ipchains

Der er et lille program der hedder lokkit (som svjh også kaldes fra
setup), der gør det automatisk, sådan at man får lov at prikke hul
igennem til bestemte porte. (Bare man ikke har brug for at få NIS/NFS
og den slags igennem. Så bliver det mere indviklet.)

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Ove Lie

Dato : 03-02-02 21:08

Stefan Bruhn <news005@3x7.dk> skrev i
meldingsnyheter:f9eo5u8jthqur7pgm4146npfqd2lv5tld8@4ax.com...
> [...]
> Løsningen blev at putte følgende ind i rc.local:
> ipchains -I input 1 -d 0/0 22 -j ACCEPT -p tcp

Du er da klar over at du åpner brannmuren din i alle retniger også ut på
internet, dersom du har noe slikt på maskinen din.

-ove

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 04-02-02 16:32

On Sun, 03 Feb 2002 20:07:45 GMT, "Ove Lie" <Ove.E.Lie@c2i.net> wrote:

>Du er da klar over at du åpner brannmuren din i alle retniger også ut på
>internet, dersom du har noe slikt på maskinen din.

Hvad mener du?
Jeg åbner vel bare for port 22 i dette tilfælde, så jeg kan benytte mig
af SSH eksempelvis fra min skole.

Fra : Ove Lie

Dato : 04-02-02 22:22

Stefan Bruhn <news005@3x7.dk> skrev i
meldingsnyheter:8aat5u4foamg3rgsru5pfl3cspum82snbr@4ax.com...

> Hvad mener du?
> Jeg åbner vel bare for port 22 i dette tilfælde, så jeg kan benytte mig
> af SSH eksempelvis fra min skole.

Jo riktig det, men jeg tenkte kanskje du bare var interesert i lokalnettet
foreksempel.

-Ove
Som ikke viste noe om dine kunskaper om temaet.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-02-02 11:37

On Mon, 04 Feb 2002 21:22:08 GMT, "Ove Lie" <Ove.E.Lie@c2i.net> wrote:

>Jo riktig det, men jeg tenkte kanskje du bare var interesert i lokalnettet
>foreksempel.

Det er selvfølgelig rigtigt ;)

>Som ikke viste noe om dine kunskaper om temaet.

Klart nok, der er heller ingen problemer der, jeg er bare ikke så god
til norsk.

Fra : Jesper

Dato : 02-02-02 19:31

Stefan Bruhn wrote:

> [...]
> og jeg så at sshd startede under opstarten af Linux.
> Jeg ved at jeg kan få forbindelse til computeren, for ping virker:

Prøv at log ind og se om sshd rent faktisk kører og hvad port den er
konfigureret til at køre på.

'netstat -nap|grep sshd'

kan fortælle dig hvad port den lytter på hvis den kører.

Enten kører den ikke, eller også bliver den blokket ar RH standart firewall.

--
Jesper