Fjernelse af NTFS- partion
Fra : Unen

Dato : 02-02-02 15:50

Hej!

Jeg har en bærbar, hvor jeg har haft delt harddisken op og lagt NTFS, da jeg
installere Win2k. Nu vil jeg gerne have lagt win98 på den istedet, men jeg
kan ikke bruge f-disk til at lave dem om til FAT32. Hvordan kan jeg få løst
dette?

Med venlig hilsen
/sune

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 02-02-02 15:54

"Unen" <**duper@post.tele.dk**> skrev i en meddelelse
> [...]
istedet, men jeg
> kan ikke bruge f-disk til at lave dem om til FAT32. Hvordan kan

Boot med Windows 2000 cd'en og slet NTFS partitionen.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 02-02-02 16:04

> [...]
> installere Win2k. Nu vil jeg gerne have lagt win98 på den istedet, men jeg
> kan ikke bruge f-disk til at lave dem om til FAT32. Hvordan kan jeg få

Partition Magic kan dette, har du ikke den kan du starte en ny install af
win2k. Under install for du mulighed for både at vælge hvilket drev og
hvilket fil system du vil bruge og her vælger du så fat32. Install vil nu
formatere drevet. Du behøver ikke at lade install køre færdig du kan bare
slukke computeren når format er færdig. Nu har du et fat32 drev.

Henrik

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-02-02 16:13

Brug Partition Magic til at lave NTFS om til FAT 32 eller bliver du nød til
at slette drevet og oprette et nyt med Fdisk

Fra : Søren

Dato : 02-02-02 23:38

> Brug Partition Magic til at lave NTFS om til FAT 32 eller bliver du nød
til
> at slette drevet og oprette et nyt med Fdisk

Ved brug af Partition Magic undgår man så at skulle formaterer? (forstået på
den måde at man kan ha' sine data liggende under "forvandlingen")

Mvh.
Søren

Fra : Unen

Dato : 02-02-02 16:46

Takker for svarene. Nu burde jeg kunne klare den :0)

/Sune

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-02 17:21

Hvis ikke det hjælper, så prøv at boote på en win98/ME diskette, og kør
følgende kommando på crevet:

"fdisk /mbr" (uden "" )

Ole

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-02-02 20:54

Det burde ikke hjælpe noget på hans NTFS drev.. Det er bare til at slette
Master Boot Record. f.eks. hvis du har en Boot Manager installeret.. Som
f.eks. Linux gjorde engang. (En lille smart menu)

Mvh Michael

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 03-02-02 10:50

Fra : Søren

Dato : 04-02-02 18:28

> Ja, Partition Magic 7.0 kan konvertere et NTFS drev til FAT32, medmindre
det
> er det drev Windows 2000 / NT er installeret på.

Tak for svaret, det vil jeg så prøve.

Mvh.
Søren