2 hurtige om mit Geforce 2 Ti 200
Fra : John Hinge

Dato : 02-02-02 15:35

Så er jeg den lykkelige ejer af et fint nysseligt Geforce 2 Ti 200.
Og det er jo fint. Men :
1)
Er 2841 3dMarks virkelig det.. ?
Jeg prøvede at clokke lidt på det, og ved 275Mhz kom det helt op
på ustyrlige 2899 3dMarks.. :)

2)
Det virker som om jeg måske har et strømproblem !
Når der pusles med harddisken, virker det som om displayet
flimrer let.. Det bekymrer mig !
Mit grej er en Aptiva 2178, dvs IBM's version af et
Via Apollo Pro 133A bundkort, med IBM's den udleverede
strømbasse. (og en P3/866 og 512Mb RAM)
Kan jeg mon (og bør jeg mon?) sætte en ny strømforsyning
i kabinettet ?
Jeg vil jo helst ha en så god opsætning som det nu er
muligt, givet min hardware :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Deaster

Dato : 02-02-02 16:06

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1)
> Er 2841 3dMarks virkelig det.. ?
> Jeg prøvede at clokke lidt på det, og ved 275Mhz kom det helt op

Prøv at kigge hvad andre har fået på www.madonion.com umiddelbart ligger det
en smule lavt.

> [...]
> i kabinettet ?
> Jeg vil jo helst ha en så god opsætning som det nu er

Hvor stor strømforsyning sidder der i nu, hvor mange amperer smider den ud
og hvad har du ellers siddende i computeren?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : John Hinge

Dato : 02-02-02 17:22

On 02 feb 2002 Deaster was heard to say:

> "John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Prøv at kigge hvad andre har fået på www.madonion.com umiddelbart
> ligger det en smule lavt.

Tjaa, jeg har kigget, og dem som ligger højere med samme korttype
har typisk pillet ved clocken på det, og jeg vil sådan set hellere
kører lidt lavere 3dMark end pludselig sidde med en sort skærm :)

> Hvor stor strømforsyning sidder der i nu, hvor mange amperer
> smider den ud og hvad har du ellers siddende i computeren?

Min maskine er ikke såå meddelsom, men bagpå står der 220-240
Volt, 3A, og det er IBM's den standard isatte.

Jeg har i maskinen :
P3/866 i slot 1, passivt kølet (strømforsyningen sidder
lige over CPU'en, med et hul ned mod kølepladen, ser sært
ud, men det virker tilsyneladende)
512Mb RAM, 2*256Mb DIMMs
1 30Gb Maxtor HD
1 3.5" Floppy Disk Drive
1 Samsung DVD ROM drev
1 Teac CD brænder
1 3Com Etherlink XL (PCI netkort)
1 Soundblaster Live Player 1024
1 RealMagic Hollywood+ MPEG2 dekoder
1 Nvidia Geforce2 Ti 200
Af blæsere er der :
Den i strømforsyningen
Den på Geforce kortet
1 foran i kabinettet

Jeg havde såvidt jeg ku se ikke den slags flimreproblem før
jeg monterede det nye grafikkort, så det kan jo godt være
det var tungen på vægtskålen..

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-02 17:19

> [...]
> 1)
> Er 2841 3dMarks virkelig det.. ?
> Jeg prøvede at clokke lidt på det, og ved 275Mhz kom det helt op

Jeg ville nok starte med at prøve forskellige driverversioner. Har du
installeret Via4in1 ? Og hvilke drivere bruger du til grafikkortet ?

Ole

Fra : John Hinge

Dato : 03-02-02 02:03

On 02 feb 2002 Ole Rasmussen was heard to say:

> "John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ville nok starte med at prøve forskellige driverversioner. Har du
> installeret Via4in1 ? Og hvilke drivere bruger du til grafikkortet ?

Godt spørgsmål..
Min Via Busmaster IDE Controlelr driver siger :
5.0.2195.120, og er fra 18-10-2001, det antyder vel
noget om at jeg *har* installeret 4-in-1 ikk ?
(min hukommer fejler mig

Min NVidia driver er
nv4_disp.dll : 6.13.10.2311
Altså V23.11

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 03-02-02 02:30

> Min Via Busmaster IDE Controlelr driver siger :
> 5.0.2195.120, og er fra 18-10-2001, det antyder vel
> noget om at jeg *har* installeret 4-in-1 ikk ?
> [...]

Hvis du installere Via4in1 4.37 på windows XP, har den overhovedet ingen
effekt pga fejl i installationen fra vias side.
Hvordan man gør for at windoze også rent faktisk bruger vias driver er
omtalt i nedenstående link:

http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techdisplayadapters
&Number=304584

/Lars

Fra : John Hinge

Dato : 03-02-02 12:38

On 03 feb 2002 Lars Christoffersen was heard to say:

> Hvis du installere Via4in1 4.37 på windows XP, har den overhovedet
> ingen effekt pga fejl i installationen fra vias side.
> Hvordan man gør for at windoze også rent faktisk bruger vias
> driver er omtalt i nedenstående link:

I min /incoming/dl/drivers kan jeg se jeg har en udpakket
Via 4-in-1 V4.31
Så det er den version jeg kører med..
Og så kører jeg Altså ikke XP men 2000 hvis det ellers gør en forskel.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 16:38

> I min /incoming/dl/drivers kan jeg se jeg har en udpakket
> Via 4-in-1 V4.31
> Så det er den version jeg kører med..
> Og så kører jeg Altså ikke XP men 2000 hvis det ellers gør en forskel.

Via 4-in-1 skal kun installeres på via-bundkort, så som de fleste
Ahtlon-bundkort er. Der er lavet nogle via-bundkort til Celeron og Pentium,
men ikke mange. Såååå tjek lige ellers er de drivere intet værd.

Hilsen Joe

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 00:39

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in message
> [...]
> 1)
> Er 2841 3dMarks virkelig det.. ?
> Jeg prøvede at clokke lidt på det, og ved 275Mhz kom det helt op

Til at starte med, må du lige udspecifere om det er et Geforce 2 ti eller et
Geforce 3 ti 200 du har ? For der er ikke noget der hedder et Geforce 2 ti
200.
Ellers han jeg fortælle at jeg får omkring 4600 i 3DMark2001, med et Geforce
2 pro. Dette kort ligger ydelses mæssigt lige under et Geforce 2 ti, såååå
du burdte nok få nogle flere point.
Et bud kunne være at du ikke havde installeret , DirectX Version 8.0 eller
derover.
Et andet bud, kunne være at du kører 3DMark2001 i en højere opløsning end
standart, eller med antialiasing på.

> [...]
> i kabinettet ?
> Jeg vil jo helst ha en så god opsætning som det nu er

Jeg tvivler på at det er strømforsyningen der giver dig den lave scorer.
Du skriver ikke hvilken skærm du har?
Typisk vil en for lille strømforsyning gøre at maskinen fryser eller går ned
i utide.
Normalt betyder flimren, at grafikkortet er for varmt, men i forbindelse med
at hardisken er aktiv...... siger mig ikke noget, andet end måske noget
differens/signalstøj - ikke at jeg har hørt om det før :-/

Hilsen Joe

Fra : Zylofon

Dato : 03-02-02 01:14

"Joe Sandøe" <joe@tv.dk> wrote in message

> For der er ikke noget der hedder et Geforce 2 ti
> 200.
-------------
Hvad er dette så ?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848004

/ -Zylofon -

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 10:05

"Zylofon" <piv@privat.tele.dk> wrote in message

> "Joe Sandøe" <joe@tv.dk> wrote in message

> -------------
> Hvad er dette så ?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848004
>

> / -Zylofon -

He he ja det ser umiddelbart ud som jeg tog fejl, men jeg mener nu at det er
en tanketorsk på edbpriser's hjemmeside. Her er et andet link til samme
kort, som ovenfor beskrevet der viser at det er et Geforce 2 ti
http://www.inno3d.com/gf2_ti_planetsavage_1.html

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 10:46

Hvad kan Geforce 2 ti give i ydelse?
Taget fra denne hjemmeside:
http://www.planetsavage.net/hardware/tornadogf2ti/index.shtml

GeForce2 Pro GeForce2 Ultra GeForce2 Ti
Core/Memory Speed 200/400 250/460 250/400
Memory 64MB 64MB 64MB
Triangles/sec 25M 31M 31M
Pixels per second 800 Million Pixels/sec 1 Billion Pixels/sec 1
Billion Pixels/sec
Memory Bandwidth 6.4GB/sec 7.4GB/sec 6.4GB/sec

Som det viser er Geforce 2 ti, noget hurtigere end Geforce 2 pro.

Hilsen Joe

Fra : John Hinge

Dato : 03-02-02 02:07

On 03 feb 2002 Joe Sandøe was heard to say:

> [...]
> et Geforce 2 pro. Dette kort ligger ydelses mæssigt lige under et
> Geforce 2 ti, såååå du burdte nok få nogle flere point.
Ja, men har du clocket det ?

> Et bud kunne være at du ikke havde installeret , DirectX Version
> 8.0 eller derover.
Direct X 8.0a fra microsofts windows update website

> Et andet bud, kunne være at du kører 3DMark2001 i en højere
> opløsning end standart, eller med antialiasing på.

Ingen Antialiasing, og kører i default 1024*768*32

> Jeg tvivler på at det er strømforsyningen der giver dig den lave
> scorer.
Det har jeg heller ikke antydet, jeg nævnte jeg havde 2 forskellige
ting, den ene er en lav score, den anden er at mit display
flimrer når der arbejdes på harddisken

> Du skriver ikke hvilken skærm du har?
Det er en 17" IBM E74

> Typisk vil en for lille strømforsyning gøre at maskinen fryser
> eller går ned i utide.
Ja, men hvis den kun er 'lidt' for lille.....

> [...]
> forbindelse med at hardisken er aktiv...... siger mig ikke noget,
> andet end måske noget differens/signalstøj - ikke at jeg har hørt

Ja, det er også en mulighed, men det ville være irriterende, og
svært at komme af med

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 10:30

-SNIP-
> Ja, men har du clocket det ?
Nej jeg har ikke clocket mit kort, det er på 401/200 som er standart på pro
kort. Men det skal da lige siges at jeg køre med 512 DDR-ram (med optimale
raminstillinger) på bundkortet samt en Ahtlon 1800+, som da hjælper lidt på
scoren . Men det er først og fremmest grafikkortet der bestemmer ens
point i 3DMark, og der burde dit være lidt bedre end mit

Hvilket styrersystem bruger du?

Hvor meget ram har du i maskinen?

Kører du andre applikationer, under testen, så son virusprogram, firerwall
eller lig ?

Er dit grafikkort i virkeligheden, et Geforce 2 mx 400 *gg*

Der er en del i newsgrupe der har haft problemer med Nvidia 23.11 på XP, dog
ikke mig

Det der med skærmen, er sort for mig men prøv eventuelt også at stille
dine spørgsmål på dk.edb.hardware.grafikkort.

-SNIP-

> Ja, det er også en mulighed, men det ville være irriterende, og
> svært at komme af med

I gamle dage var IBM's Aptiva maskiner nogle meget kompakte maskine (små
kabinetter), er dit også det ?

Hilsen Joe

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 10:36

-SNIP-
> Hvilket styrersystem bruger du?
>
> Hvor meget ram har du i maskinen?
Ups jeg havde ikke set din anden mail

Venlig hilsen Joe

Fra : John Hinge

Dato : 03-02-02 12:43

On 03 feb 2002 Joe Sandøe was heard to say:

> -SNIP-

> Ups jeg havde ikke set din anden mail

Det kan jo ske
Og tjaaa, mit kabinet er relativt kompakt..
Det har 2 5.25" pladser og 1 3.5"
taget af de to cd/dvd drev og et floppy drev.
HD'en er monteret lodret.. og der er kun plads
til 1, så man kan vist godt kalde det et kompakt
kabinet ala IBM
Min RAM er som nævnt 2 256Mb DIMM's PC133 og alt det der.
Men jeg har ikke pillet ved deres clock timing, da IBM's
BIOS folk ikke mener at vi almindelige dødelige har behov
for at pusle med den slags.. Deres BIOs er usædvanlig
lidt eventyrlysten hvad angår pille muligheder.. grrr

Men hvad.. Det er en medarbejder Pc, med andre ord, jeg
købte den her maskine i 2000, og den koster mig hvad?
300 om måneden.. for en maskine der initielt kostede
25000 ifølge prislisten :) Og den har ellers indtilnu
fungeret fint.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 16:46

> [...]
> taget af de to cd/dvd drev og et floppy drev.
> HD'en er monteret lodret.. og der er kun plads
> til 1, så man kan vist godt kalde det et kompakt
Jeg har tit hørt om signalstøj i lydkort, pga. andre kort der sad for tæt
på, så hvorfor ikke det samme med grafikkort.

Du har stadig ikke svaret på hvilke programmer der kører i baggrunden når du
laver en 3DMark test?

> [...]
> for at pusle med den slags.. Deres BIOs er usædvanlig
> lidt eventyrlysten hvad angår pille muligheder.. grrr
Compaq og IBM er for lamme hvad sådan noget angår.

> [...]
> 300 om måneden.. for en maskine der initielt kostede
> 25000 ifølge prislisten :) Og den har ellers indtilnu
Personalegoder er ikke nogen dårlig ting, når det er en selv der er den
heldige

Venlig hilsen Joe

Fra : John Hinge

Dato : 03-02-02 19:10

On 03 feb 2002 Joe Sandøe was heard to say:

> Du har stadig ikke svaret på hvilke programmer der kører i
> baggrunden når du laver en 3DMark test?

Jeg havde ingen kørende af typen, "program som viser sig i taskbaren",
derudover kører der det halløj som Win2K selv synes er sjovt..
Og for at svare dit spørgsmål i et andet indlæg :
Jo, det *er* er Via chipsæt.
Det er er Via Apollo Pro 133A baseret bundkort, med diverse
IBM specifikke idiosynkrasier, som f.eks deres RAM sokler
som kun understøtter maks 256Mb DIMM's og der er kun 2 af
soklerne.. Via selv understøtter mere i designet, men det
syntes IBM nok ikek man ku får brug for...

Fra : Joe Sandøe

Dato : 03-02-02 19:49

> [...]
> soklerne.. Via selv understøtter mere i designet, men det
> syntes IBM nok ikek man ku får brug for...

Oki så er jeg løbet tør for ideer........måske agp mode.....fast writing gør
ikke den store forskel.... . . agp- buffering ... he he at computerens veje
er uransagelige

Så forsat held og lykke med at optimere ydelsen på dit grafikkort

Venlig hilsen Joe

Fra : John Hinge

Dato : 03-02-02 22:39

> [...]

> he at computerens veje er uransagelige
>
> Så forsat held og lykke med at optimere ydelsen på dit grafikkort

Jow tak :)
Jeg vil nu starte med at se om jeg kan slippe af med det der
flimre stads først, før jeg begynder at clocke og pille
på mit stakkels NVidia :)